 |
 |
I denne del sættes fokus på tre hovedområder, nemlig:
- Læring fra et lærlingeperspektiv. Herunder på, hvad lærlingene lærer,
hvordan de lærer og bedst kan lære, om de sociale og relationelle forudsætninger for
læring, og på henholdsvis skole og virksomheds betydning for disse læreprocesser.
- Lærlingenes orienteringsretninger. Herunder forskellige faktorer, som
lærlingene kan orientere sig mod, og betydningen af denne orienteringsmåde for
lærlingenes indstilling og forholdemåde over for skole og virksomhed og betydningen af
dette for læreprocesserne.
- Lærlingenes personlige forandringsprocesser. Herunder identitetsudvikling og
personlig udvikling, væsentlige udviklingsfaktorer, skolens og virksomhedens betydning
for disse udviklingsprocesser, og betydningen af disse udviklingsprocesser for den mere
fagligt orienterede læring.

Denne side indgår i publikationen "Vekseluddannelse i
håndværksuddannelser" som kapitel 8 af 14
© Undervisningsministeriet 2002
|
 |