![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)  
  
Indholdsfortegnelse 
  
  
Forord 
1 Indledning 
2 Hvis teamarbejde er svaret, hvad var så spørgsmålet? 
  2.1 Teamtankens dialektik 
  2.2 Teamet - frihed eller tvang 
 
3 Hvad er teamarbejde? 
  3.1 Lærersamarbejde og teamarbejde er ikke
  nødvendigvis det samme 
  3.2 Definition på teamarbejde 
  3.3 Perspektiver og mål med teamarbejdet 
  3.4 På vej mod en ny lærerprofessionalisme 
 
4 Teamarbejde og teamlæring 
  4.1 Hvad karakteriserer et lærende team? 
  4.2 Hvad sker der, når team arbejder, men
  ikke lærer? 
  4.3 Teamet som et økosystem 
 
5 Metoder til teamlæring 
  5.1 Teammedlemmernes dannelsessyn samt fagligheds-
  og læringsbegreb 
  5.2 Grundlæggende holdninger til teamarbejde 
  5.3 Løbende evaluering af kommunikationen
  og samarbejdskulturen i teamet 
  5.4 Roller og kvaliteter i teamet 
 
6 Betingelser for teamarbejde og teamlæring 
  6.1 Institutionelle støttefunktioner 
  6.2 Ressourcer og faciliteter 
  6.3 Træning og supplerende efteruddannelsesaktiviteter 
  6.4 Teamets afgrænsning af mål og opgaver 
  6.5 Teamets arbejde med egen kultur 
 
7 Teamarbejdet og den lærende organisation 
  7.1 Hvordan styrkes kvaliteten i læreprocesserne? 
  7.2 Ledelsen må skabe rammerne 
  7.3 Teamledelse 
 
8 Litteratur 
9 Bilag 
  9.1 Værktøjsskema 1 
  9.2 Værktøjsskema 2 
  9.3 Værktøjsskema 3 
 
Noter 
  
  
Forsiden | Kolofon |