|  Nr. | 
Udsagn | 
Individuel vurdering | 
Fælles vurdering | 
| 1 | 
For at et team kan fungere, er det vigtigt, at man melder klart og direkte
ud i forhold til hinanden og f.eks. ikke gemmer på surhed og småirritationer | 
  | 
  | 
| 2 | 
Det er vigtigt, at man i teamet bruger tid på at forstå hinandens
begreber og tænkemåder | 
  | 
  | 
| 3 | 
Det er vigtigt, at eleverne op-lever, at lærerne i teamet er enige
og støtter hinanden | 
  | 
  | 
| 4 | 
Teamet bør udsætte sig selv for de samme krav og forventninger,
som medlemmerne har til elevernes adfærd, ansvarlighed og evne til
at samarbejde | 
  | 
  | 
| 5 | 
Et team bør ikke acceptere, at enkeltmedlemmer forholder sig tavse
og passive på møderne | 
  | 
  | 
| 6 | 
Hvis man fra eleverne hører utilfredshed med et andet team-medlem,
har man pligt til at sige det til vedkommende | 
  | 
  | 
| 7 | 
De enkelte medlemmer skal loyalt følge beslutninger fra teammøderne | 
  | 
  | 
| 8 | 
Funktioner som mødeleder, referent, procesobservatør samt
den, der udarbejder dagsorden, bør gå på skift blandt
teamets medlemmer | 
  | 
  | 
| 9 | 
Teamet bør sikre sig, at ledelsen på skolen lejlighedsvis medvirker
ved teammøderne | 
  | 
  | 
| 10 | 
Eleverne må gerne opleve, at lærerne i teamet er forskellige
personligheder | 
  | 
  | 
| 11 | 
Det bør være muligt for teamet at ekskludere et medlem, der
optræder uansvarligt | 
  | 
  | 
| 12 | 
Man bør jævnligt gøre status på teamarbejdet og
herunder give hinanden kollegial feedback | 
  | 
  | 
| 13 | 
En repræsentant fra et andet team på skolen kan indimellem overvære
teamets møder og efterfølgende beskrive kommunikationen | 
  | 
  | 
| 14 | 
Elevrepræsentanter bør lejlighedsvis deltage i teammøderne | 
  | 
  | 
Støttefunktionen (er der et åbent og behageligt arbejdsklima) 
  - Lytter man til hinanden?
  
 - Gør man sig umage med at ville forstå hinanden?
  
 - Giver man rum til forskellighederne?
  
 | 
Observatørens bemærkninger | 
Pressefunktionen (er der et effektivt og resultat- orienteret arbejdsklima) 
  - Holder man sig til sagen?
  
 - Overholder man tiden?
  
 - Undgår man, at diskussionerne kører i tomgang eller ud
  på et sidespor?
  
 - Får man formuleret konklusioner og beslutninger?
  
 | 
Observatørens bemærkninger | 
Perspektivfunktionen (er kommunikationen nuanceret og velovervejet) 
  - Fastholder man overordnede hensigter og mål i teamet?
  
 - Er man i stand til at se sagerne fra flere sider?
  
 - Inddrager man relevante faktorer og sammenhænge i diskussionerne,
  herunder pædagogisk teori?
  
 - Gør man sig umage med at begrunde og tydeliggøre beslutninger
  i teamet?
  
 | 
Observatørens bemærkninger |