Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Kilder

 

Litteratur

  • Amtsrådsforeningen, Debatoplæg om ungdomsuddannelserne -visioner for de gymnasiale uddannelser (1998).

  • Abrahamsen, Marianne, Bag den åbne dør, Danmarks Pædagogiske Institut (1998).

  • Andersen, Dines, Uddannelsesvalg efter 9. klasse, Delprojekt under forskningsprogrammet Uddannelse til alle, Socialforskningsinstituttet
    (1997).

  • Andresen, Bent B., E-learning - en designhåndbog, CTU (2000).

  • Andresen, Bent B., IT for alle, Arbejdsmarkedsstyrelsen (2000).

  • Andresen, Bent B., Fleksibel læring for voksne, Systime (1999).

  • Arbejdsministeriet, Rapport fra Udvalget om Informationssamfundets betydning for jobindhold og arbejdets organisering (1998).

  • Bencke, Jens, Hansen, Hans Henrik og Wahlgren, Bjarne, Gymnasiedidaktik, Gyldendals Pædagogiske Bibliotek (1981).

  • Boisen, Egil, Teknosofikum, Politiken (24/5 2000).

  • Bornholms Amtsgymnasium, Evalueringsrapport - Poseidon,
    www.poseidon.uvm.dk (1999).

  • Bornholms Amtsgymnasium, Overordnede IT-målsætninger, www.poseidon.uvm.dk (1998).

  • Bramming, Pia og Frandsen, Christine M., Kompetence i praksis (2001).

  • Bramming, Pia og Larsen, Henrik Holt, Kompetenceudvikling (1995).

  • Bygholm, Ann & Dircknick-Holmfeld, Lone, Pædagogik i det virtuelle læremiljø..., i Danielsen, Oluf & Nielsen, Janni (red.), Læring og Multimedier, Aalborg Universitetsforlag (1997).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, Omstilling gennem projektarbejde del II (2001).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, Omstilling gennem projektarbejde del I (2000).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, Ti historier fra CTU projekternes liv (2000).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, IKT i de almene ungdomsuddannelser (1999).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, IKT som strategisk ressource - en antologi (1998).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, Grænseløs uddannelse - et debatoplæg om fremtidens uddannelse i et teknologisk udviklingsperspektiv (1997).

  • Center for Teknologistøttet Uddannelse, med kridt og computer - brikker til en ny forståelse af fremtidens lærerprofession, en tekstantologi redigeret af Sisse Siggaard Jensen og Mette Ringsted (1997).

  • Center for Uddannelse, Teknologi og Arbejdsmarked, På vej mod et nyt læringsbegreb (2001).

  • Dahler-Larsen, Peter og Krogstrup, Hanne Kathrine (red.), Tendenser i evaluering, Odense Universitetsforlag (2001).

  • Damgaard, Jarl, Learning Lab Denmark - en breche i murene, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 8/2000.

  • Danmarks Statistik, Omnibusundersøgelse 1. marts - 14. marts 2000 (2000).

  • Danmarks Statistik, Serviceerhverv, Statistiske Efterretninger (2000).

  • Dansk Arbejdsgiverforening, Profil og udvikling i de gymnasiale uddannelser - et debatoplæg (1999).

  • Dansk Industri, Slip talenterne løs (2000).

  • Dansk Institut for Gymnasiepædagogik, Teoretisk Pædagogikum 2000/2001 - Kursus i almen pædagogik - Materialesamling I og II (2000).

  • Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, Principprogram (2000).

  • DTI Center for Kompetence og Medier, Ældre og IT, Analyse for Ældresagen og Forskningsministeriet (1997).

  • Dronninglund Gymnasium og HF, Forsøgsrapporter 1997- 2000 (1998-2000).

  • Forskningsministeriet, Det Digitale Danmark - omstilling til netværkssamfundet (1999).

  • Frandsen, Jesper (red.), Gymnasiet 2001, Systime (1993).

  • Frederiksborg Amt, Fra skolebibliotek til studiecenter (1996).

  • French National Commission for UNESCO, Winds of change in the teaching profession (2001).
  • Gleerup, Jørgen og Wiedemann, Finn, De ungdomsgymnasiale læringskulturer, Gymnasiepædagogik nr. 18 (2001).

  • Goth & Raffel Reklamebureau A/S, Tiltrækningskraft -Sådan rekrutteres de bedste medarbejdere (2000).

  • Gottlieb, Birgitte og Hornstrup, Carsten, Læreprocesser i Gymnasieskolen - udvikling i vidensorganisationer, Dansk Kommunalkursus og Den Kommunale Højskole i Danmark (1998).

  • Grøn, Bjarning og Elbrønd, Hansen, Niels, Just-in-time Teaching og Physlets. Artiklen er hentet på www.fy.gymfag.dk/ikt/artikler/index.html (2000).

  • Gymnasieskolen nr. 16, Gymnasiet mangler dynamik (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 9, Tema om karakterer og eksamen (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 7, Interview med direktør Lars Goldschmidt, Arbejdsmarkedsstyrelsen (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 6, Gymnasieshopping breder sig (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 4, Haderslev Katedralskole: Skoleaftale med udvikling og fleksibilitet (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 4, Opgør med en fossil og blødsøden skolekultur (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 1, Jeg har en fremtidsvision for den lærende og engagerende skole (2001).

  • Gymnasieskolen nr. 3, Gymnasiets smertegrænse er overskredet (1998).

  • Gymnasieskolernes Lærerforening og COWI, Økonomi og Management, Med et ben i hver lejr - en undersøgelse af inspektorernes arbejdsforhold (2001).

  • Gymnasieskolernes Lærerforening, Fremtidens kompetencer -debatoplæg (1999).

  • Gymnasieskolernes Lærerforening, Fremtidens gymnasiale uddannelser - debatoplæg (1998).

  • Gymnasieskolernes Lærerforening, Udviklingsplan - Det almene gymnasium (1998).

  • Gymnasieskolernes Lærerforening, GL 100. Skole - stand -forening, Gyldendal (1990).

  • Gymnasieskolernes Rektorforening, Det almene gymnasiums profil (2001).

  • Gymnasieskolernes Rektorforening, 2-årigt HF - nu og i fremtiden (2001).

  • Gymnasieskolernes Rektorforening, 2-årigt HF i fremtiden -et debatoplæg (2000).

  • Gymnasieskolernes Rektorforening, Det almene gymnasiums profil - fortællingen om vejen fra egnet til studieegnet (1999).

  • Hansen, Karin, New Public Management på det kommunale niveau: En dansk NPM-model, Nordisk Administrativt tidsskrift 4/1999.

  • Hansen, Mogens, Eksamen, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 4/2000.

  • Haue, Harry, Prøver og eksamen - norm og udfordring, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 4/2000.

  • Haue, Harry, Almendannelse og fag, i Undervisningsministeriet, Fysik og almendannelse (2000).

  • Haue, Harry, Almendannelse fra rod til kvist, Gymnasieskolen nr. 8 (1999).

  • Hauen, Finn van, Strandgaard, Vagn og Kastberg, Bjarne, Den lærende organisation - om evnen til at skabe kollektiv forandring, Peter Asschenfeldts nye Forlag (1998).

  • Heilesen, Simon (red.), At undervise med IKT, Samfundslitteratur (2000).

  • Heise, Inge, Lærerliv, Undervisningsministeriet (1998).

  • Helsingør Gymnasium, Den multikompetente student. Artiklen er hentet på www.helsingoer-gym.dk (2000).

  • Hermansen, Lene og Dybkjær, Frede, Matematik i en dagligdag med bærbare pc’er, Holstebro gymnasium og HF (1999).

  • Hildebrandt, Steen og Brandi, Søren, Lærende organisationer - erfaringer fra danske virksomheder, Børsens Forlag (1998).

  • Illeris, Knud, Læring, udvikling og kvalificering, Erhvervs- og Voksenuddannelsesgruppen, RUC (1995).

  • Jensen, Jesper Bo, Fremtidens arbejdsbegreb, Institut for Fremtidsforskning (2001).

  • Jørgensen, Karl-Henrik, De unge i det almene gymnasium og hf, Undervisningsministeriets tidsskrift 1/2000.

  • Jørgensen, Per Schultz, Hvad er kompetence?, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/1999.

  • Kaldan, Siggi, Virginal reality og Virtual naivity, Gymnasieskolen nr. 2 (2000).

  • Kaldan, Siggi, Værdiernes Univers, Politiken (6/6 2000).

  • Kampmann Walther, Bo, We have to be on the Internet. Artiklen er hentet på www.sdu.dk (2001).

  • Kjær Andreasen, Brian og Kolmos, Anette, Undervisningsportefolios på højere uddannelsesinstitutioner (1999) på www.puc.auc.dk.

  • Klange, Anne Birgitte, Teamsamarbejde, Erhvervsskolernes Forlag (2000).

  • Knudsen, Anne og Nejst Jensen, Carsten (red.), Ungdomsliv og læreprocesser i det moderne samfund, Billesø & Baltzer (2000).

  • Kolb, David A., Experiental learning, Printice-Hall (1984).

  • Kolind, Lars, Vidensamfundet, Gyldendal (2000).

  • Kolmos, Anette (red.), Online læring - lærerkvalificering, didaktik og kommunikation, Pædagogisk Udviklingscenter, Aalborg Universitet (2000).

  • Korsgaard, Ove, Kundskabskapløbet, Gyldendal (1999).

  • Kuhlmann, Peter, Gymnasiet i det 21. århundrede, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/2000.

  • Lange, Jacob, Studiekompetence - hvad er det?, referat af indlæg på www.uvm.dk (2000).

  • Luhmann, Niklas, Sociale Systemer, Munksgaard (1993).

  • Mandag Morgen Strategisk Forum, De tekniske skoler - Debatoplæg om fremtidens kompetencecentre (1995).

  • Mandag Morgen Strategisk Forum, Den udviklende personalepolitik - Debatoplæg om kravene til fremtidens personalepolitik i kommuner og amter (1996).

  • Mandag Morgen Strategisk Forum, Fremtidens skoleledere -En analyse af kravene til ledelse i folkeskolen (1996).

  • Mandag Morgen Strategisk Forum, Fra velfærdsstat til medborgersamfund (2000).

  • Mathiasen, Helle, Fjernundervisningsforsøg på Aalborg Studenterkursus 1998-2000 - en ekstern evaluering (2000).

  • Mathiasen, Helle, Bærbare computere i Gymnasiet, Undervisningsministeriet (1999).

  • Moos, Lejf et al. (red.), Skoleledelse i Norden, Nordisk Ministerråd (2000).

  • Niss, Mogens, Gymnasiets opgave, almendannelse og kompetencer, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 2/2000.

  • Niss, Mogens, Kompetencer og uddannelsesbeskrivelser, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/1999.

  • Petersen, Ulla, Om anvendelse af Internet og Telekommunikation i undervisningen, Vejen Gymnasium og HF (2001).

  • Prinds, Erik, Rum til læring - en idé- og debatbog om nye læringsformer med IKT, CTU (1999).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 4. statusrapport (2001).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 3. statusrapport (2001).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 2. statusrapport (2000).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 1. statusrapport (2000).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Organisation og IT i Det Virtuelle Gymnasium (2001).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Modeller for fag og læring i Det Virtuelle Gymnasium (2001).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Fag, pædagogik og IT i det almene gymnasium - Status og perspektiver (2001).

  • Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Det Virtuelle Gymnasium - Konturerne af et koncept (1999).

  • Quist, Erik, Skoleudvikling er også fleksibilitet, dynamik og kreativitet, Gymnasieskolen nr. 4 (1997).

  • Qvortrup, Lars, Det hyperkomplekse samfund, Gyldendal (2000). •Richardt Beck, Hanne, Læringsspiralen og hyperrummet, Gymnasieskolen nr. 4 (2001).

  • Skolverket, Rapport om Fristående gymnasieskolor (1999).

  • Skolverket, Skolans datorer 1999 - en kvantitativ bild, Rapport nr. 176 (1999).

  • Skytte, Thomas, Prøv en prøve, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 4/2000.

  • Teknisk Skoleforening, De tekniske skolers vidunderlige verden - fra vision til virkelighed, Erhvervsskolernes Forlag og Servicecenter (1996).

  • Teknologirådet, Teknologidebat nr. 2 (2001).

  • Torstensen, Peter og Bertramsen, René Bugge, Learning Lab Denmark - fra vision til virkelighed, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 8/2000.

  • Tvarnø, Henrik, En universitetsvinkel på de gymnasiale uddannelser, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2000.

  • Ugebrevet Mandag Morgen nr. 26, Flere ledere skal løse folkeskolens problemer (2001).

  • Ugebrevet Mandag Morgen nr. 3, Succesfuldt skolekoncept på vej til Danmark (2001).

  • Ugebrevet Mandag Morgen nr. 2, Den misforståede generation (2001).

  • Undervisningsministeriet, Udviklingsarbejde og forsøg i de gymnasiale uddannelser 2002/2003 - rammer og procedurer (2001).

  • Undervisningsministeriet, Danmarks strategi for uddannelse, læring og IT (2001).

  • Undervisningsministeriet, Lov nr. 166 af 14. marts 2001 (2001).

  • Undervisningsministeriet, Gymnasieskolen i tal 1999/2000 (2001).

  • Undervisningsministeriet, IT i dansk - referat fra en konference (2001).

  • Undervisningsministeriet, Fleksible arbejdsrammer og udvikling - anden rapport om årsnormsforsøgene i det almene gymnasium 1999-2000 (2001).

  • Undervisningsministeriet, Fleksible arbejdsrammer og udvikling - en første rapport om årsnormsforsøgene i det almene gymnasium 1999-2000 (2000).

  • Undervisningsministeriet, Tilløb til omstilling - Ledelse, IT og omstilling (2000).

  • Undervisningsministeriet, Fra Kierkegaard til Calvin Klein (2000).

  • Undervisningsministeriet, Hvad venter vi på? - om IT i fremmedsprogsundervisningen (2000).

  • Undervisningsministeriet, Det åbne læringscenter (2000).

  • Undervisningsministeriet, De skriftlige prøver i gymnasiet (2000).

  • Undervisningsministeriet, Eksamensforsøg i det almene gymnasium (2000).

  • Undervisningsministeriet, Samspillet mellem fagene I og II (2000).

  • Undervisningsministeriet, Uddannelsesredegørelse 2000 (2000).

  • Undervisningsministeriet, IKT i fysikundervisningen (1999).

  • Undervisningsministeriet, Rapport om efteruddannelse af gymnasie- og hf-lærere (1999).

  • Undervisningsministeriet, Uddannelsesredegørelse 1999 - De videregående uddannelser (1999).

  • Undervisningsministeriet, Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser (1999).

  • Undervisningsministeriet, Gymnasiebekendtgørelsen - BEK nr. 411 af 31/05/1999 (1999).

  • Undervisningsministeriet, Den elektroniske skole Del 2 (1998).

  • Undervisningsministeriet, Den elektroniske skole Del 1 (1998).

  • Undervisningsministeriet, Det 21. århundredes uddannelsesinstitutioner - Debatoplæg om de videregående uddannelsers institutionelle struktur (1998).

  • Undervisningsministeriet, Fra teamarbejde til teamlæring (1998).

  • Undervisningsministeriet, Skolebyggeri nu og i fremtiden (1998).

  • Undervisningsministeriet, National kompetenceudvikling: Erhvervsudvikling gennem kvalifikationsudvikling (1997).

  • Undervisningsministeriet, Informationsteknologi og fleksibilitet i erhvervsuddannelser (1995).

  • Undervisningsministeriet, Amtsrådsforeningen og Gymnasieskolernes lærerforening, Gymnasiet og hf år 2005 - en debatbog (1995).

  • Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 2/2001, Fremtidens folkeskole (2001).

  • Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2001, Sprog (2001).

  • Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 2/2000, Fremtidens ungdomsuddannelser 2 (2000).

  • Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2000, Fremtidens ungdomsuddannelser 1 (2000).

  • Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/1999, Kompetence (1999).

  • Varming, Ole, Lige godt - lige skidt, Politiken (22/5 2000).

  • Vestager, Margrethe, Værdier i virkeligheden, Undervisningsministeriet (2000).

  • Viborg Amtsgymnasium og HF, 3-års plan for kompetenceudvikling. Artiklen er hentet på www.vibamt.dk/gym/vag (2000).

  • Voss, Lilla, IT-kompetence - hvad er det?, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/1999.

  • Weekendavisen, En succeshistorie (8/6 2001).

  • Weick, Karl, The Social Psychology of Organizing, McGraw-Hill (1979).

  • Zapera.com, De kloge hoveder (2000).

  • Zeuner, Lilli, Unge mellem egne mål og fællesskab - Værdier og valg blandt elever i de studieforberedende ungdomsuddannelser, Socialforskningsinstituttet (2000).

Interviewpersoner

Interessenter

  • Dorthe Jeppesen, uddannelseskonsulent, Dansk Arbejdsgiverforening.

  • Erik Knudsen, udviklingschef, Syddansk Universitet.

  • Gorm Leschly, formand for Gymnasieskolernes Lærerforening.

  • Hans Peter Baadsgaard, uddannelsespolitisk ordfører, Socialdemokratiet.

  • Kenneth Hirsch Sørensen, kontorchef, Amtsrådsforeningen.

  • Kurt Koudahl Petersen, uddannelses- og administrationschef, Gymnasieskolernes Lærerforening.

  • Marianne Zibrandtsen, formand for Gymnasieskolernes Rektorforening og rektor for Aurehøj Gymnasium.

  • Mette Ringsted, uddannelseschef, Dansk Arbejdsgiverforening.

Pædagogiske nøglepersoner

  • Bent B. Andresen, forskningsleder, Danmarks Pædagogiske Universitet.

  • Claus Michelsen, amenuensis, Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.
  • Erik Prinds, lektor og forfatter, Viborg Amtsgymnasium.

  • Hanne Richardt Beck, adjunkt, Sankt Annæ Gymnasium.

  • Jens Dolin, cand. scient., Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.

  • Jens Melson, Ph.d-studerende, Aalborg Universitet.

  • Marit Schou, forskningsassistent, Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.

  • Susanne Panduro, specialkonsulent, Learning Lab Denmark.

Fagkonsulenter

  • Benedicte Kieler (dansk).

  • Birgit Christiansen (romanske sprog/spansk og fransk).

  • Claus Helmann Christensen (fysik og astronomi).

  • Claus Jessen (naturfag, fysik-kemi).

  • Elsebeth Gabel Austin (engelsk).

  • Erik Ardal (psykologi).

  • Finn Gravesen (musik).

  • Grethe Heer (geografi).

  • Hedvig Gerner Nielsen (dramatik).

  • Henrik Borg Jensen (tysk).

  • Henrik Lærkes (russisk).

  • Henrik Skovgaard Nielsen (historie).

  • Inge Kaufmann (kemi og teknikfag).

  • Jens Boe Nielsen (idræt).

  • Johannes Iversen (filosofi og religion).

  • Kirsten Wøldike (biologi).

  • Lars Damkjær (romanske sprog/fransk og italiensk).

  • Lise Laursen (billedkunst og design).

  • Mette Rogne (erhvervsøkonomi samt uddannelses- og erhvervsvejledning).

  • Orla Møller (datalogi og IT).

  • Per Henriksen (samfundsfag).

  • Per Katz (film og tv).

  • Stig Martin Møller (klassiske fag/oldtidskundskab, latin og græsk).

  • Søren Vagner (matematik).

  • Ulrik Herskind (dansk).

Rektorer

  • Anders Østergaard, Langkær Gymnasium og HF.

  • Finn Pedersen, Bornholms Amtsgymnasium.

  • Hans Vangsgaard Hansen, Holstebro Gymnasium og HF.

  • Jannik Johansen, Frederiksberg Gymnasium.

  • Jørgen Poulsen, Skanderborg Gymnasium.

  • Niels Clausen, Frederikssund Gymnasium.

  • Per Knudsen, Aalborg Studenterkursus.

  • Peter Hvid Jensen, Dronninglund Gymnasium og HF.

  • Peter Kuhlman, Frederiksborg Gymnasium. Gymnasielærere

  • Agnete Troensegaard, Skive Gymnasium og HF (spansk).

  • Bente Buus, Langkær Gymnasium og HF (spansk).

  • Bente Sørensen, Holstebro Gymnasium og HF (idræt).

  • Bjarning Grøn, Viborg Katedralskole (fysik og astronomi).

  • Eske Bruun, Silkeborg Amtsgymnasium (biologi).

  • Eva Kvorning, Vordingborg Gymnasium og HF-Kursus (spansk).

  • Gertrud Permin, Rungsted Gymnasium (billedkunst).

  • Gitte Normand, Århus Akademi (design).

  • Hanne Leervad, Grindsted Gymnasium og HF-Kursus (russisk).

  • Hans Christian Jensen, Frederikssund Gymnasium (kemi).

  • Hans Jørgen Mortensen, Vordingborg Gymnasium og HF-Kursus (engelsk).

  • Hans-Kurt Gade, Kolding Amtsgymnasium (tysk).

  • Helge Blom Andersen, Kolding Amtsgymnasium (kemi).

  • Henrik Flygare, VUC-Sønderjylland (dramatik).

  • Inger Præst, Aalborg Studenterkursus (psykologi).

  • Jan Hupfeldt Nielsen, Viborg Katedralskole (italiensk).

  • Jette Mouritsen, Nakskov Gymnasium (religion).

  • Karl Pedersen, Vestfyns Gymnasium (musik).

  • Karl-Erik Christensen, Silkeborg Amtsgymnasium (geografi).

  • Keld B. Jessen, Kolding Amtsgymnasium (filosofi).

  • Lars Bluhme, Amtsgymnasiet i Hadsten (historie).

  • Lars Kirkegaard, Nyborg Gymnasium (oldtidskundskab).

  • Laust Wium Olesen, Studenterkursus Sønderjylland (geografi).

  • Leif Kristensen, Morsø Gymnasium (naturfag).

  • Lisa Bendsen, Nørre Sundby Gymnasium og HF (russisk).

  • Niels Ebbesen, Bornholms Amtsgymnasium (dansk).

  • Niels Iver Winstrup Nielsen, Risskov Amtsgymnasium (kemi).

  • Niels Roholt, Århus Akademi (biologi).

  • Ole Barnholt, Stenhus Gymnasium og HF (musik).

  • Ole Østergaaard, Aabenraa Gymnasium og HF (film og tv).

  • Orla Duedahl, Vestfyns Gymnasium (erhvervsøkonomi).

  • Per Henriksen, Amtsgymnasiet i Paderup (samfundsfag).

  • Peter Brøgger Sørensen, Aabenraa Gymnasium og HF (geografi).

  • Poul Jungersen, Frederiksværk Gymnasium (matematik).

  • Susanne Munch, Frederiksværk Gymnasium og HF (dansk).

  • Søren Hindsholm, Aalborghus Gymnasium (latin).

  • Torben Jakobsen, Lemvig Gymnasium (historie).

  • Ulla Pedersen, Vejen Gymnasium (fransk). Bygningsmæssige forhold

  • Berit Kristine Svendsen, pædagogisk rådgiver. Tilknyttet skoleudviklings og -udbygningsprojektet SKUB, Gentofte Kommune.
  • Helle Green, projektkoordinator, Frederiksborg Amt.

  • Ivar Moltke, arkitekt, Create. Tilknyttet skoleudviklings og -udbygningsprojektet SKUB, Gentofte Kommune.

  • Jens Rubow, chefrådgiver for gymnasiebyggeri, Carl Bro as.

  • Lars Kragh, direktør, Carl Bro Byggeri & Anlæg. Udpeget af F.R.I. til dommerkomitéen vedrørende Nærum Gymnasium.

  • Michael Blem-Larsen, projektleder for gymnasiebyggeri, Carl Bro as.

IT-strategier

  • Anders Boman, mentor, Mobil@Gymnasiet.

  • Barbara Dunn, lektor, Langkær Gymnasium og HF.

  • Ebbe Larsen, lektor, Risskov Amtsgymnasium.

  • Freddie Kirk-Nielsen, adjunkt, Kalundborg Gymnasium og HF-kursus.

  • Göran Hillgren, verksamhetsledare IT, IT-Gymnasiet.

  • Henning Johannsen, lektor, Fjerritslev Gymnasium.

  • Karl Børge Pedersen, lektor og AV-inspektor, Dronninglund Gymnasium og HF.

  • Klavs Færgeman, lektor, Næstved Gymnasium og HF.

  • Lise Hansen, eksamensinspektor, Amtsgymnasiet i Odder.

  • Michael Lynnerup, konsulent, Worknet.

  • Niels Magnus Christensen, ledende administrativ inspektor og IT-chef, Nørresundby Gymnasium og HF-Kursus.

  • Ove Ancker, lektor, Sorø Akademis Skole.

  • Peter Sengeløv, lektor og datavejleder, Munkensdam Amts-gymnasium.

  • Pia Vogel, personaleinspektor, Holstebro Gymnasium og HF.

  • Søren Schmidt, inspektor, Vesthimmerlands Gymnasium.

  • Torben Geilman, lektor og datavejleder, Tørring Amts-gymnasium.

  • Torben Hermansen, lektor, Nakskov Gymnasium.

  • Tormod Hansen, lektor, Amtsgymnasiet i Paderup.

Virtuelle undervisningsformer

  • Bjarne W. Frederiksen, webredaktør for samfundsfag (faglig forening).

  • Bo Knudsen, webredaktør for idræt (faglig forening og Fagenes Infoguide).

  • Britta Riis, konsulent, Team Danmark.

  • Eva Kvorning, webredaktør for spansk (faglig forening).

  • Gitte Larsen, projektleder, IT-College.

  • Henrik Flygare, webredaktør for dramatik (faglig forening og Fagenes Infoguide).

  • Henrik Strange Hansen, webredaktør for russisk (faglig forening og Fagenes Infoguide).

  • Jan Hupfeldt, webredaktør for italiensk (faglig forening).

  • Jens Jakob Spliid, inspektor, Marselisborg Gymnasium.

  • Kjeld Reese, webredaktør for datalogi (faglig forening).

  • Knud Erik Sørensen, webredaktør for fysik (faglig forening).

  • Lars Gråbæk, Team Danmark koordinator, Falkonergårdens Gymnasium og HF.

  • Laust Wium Olesen, webredaktør for geografi (faglig forening).

  • Leif Frederiksen, webredaktør for engelsk (faglig forening).

  • Michael Lund-Larsen, centerchef, @ventures.

  • Ole Juul Lund, undervisningsinspektør, Undervisningsministeriets Område for Gymnasiale Uddannelser.

  • Steen Toft Jørgensen, webredaktør for matematik (faglig forening og Fagenes Infoguide).

  • Steen Lassen, studielektor, Undervisningsministeriets Område for Gymnasiale Uddannelser.

  • Susanne Munch, webredaktør for dansk (faglig forening).

  • Søren Kofod, lektor og Team Danmark koordinator, Rungsted Gymnasium.

  • Søren Hindsholm, webredaktør for klassiske fag (faglig forening og Fagenes Infoguide).

  • Torben Jakobsen, webredaktør for historie (faglig forening og Fagenes Infoguide).

 

 

Denne side indgår i publikationen "Organisation og IT i Det Virtuelle Gymnasium" som Kilder
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top