Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

9 Appendiks D:
Kodningskategorier





  • Fagforståelse
  • Faglig progression i de to kontekster
  • Folkeskole
  • Arbejdsmiljø/sikkerhed
  • Handlekontekster - beskrivelser
    • Skolekontekst
    • Virksomhedskontekst
    • Praksisorganisering
    • Materialer, udstyr, redskaber, værktøj
    • Konfliktperspektiver på tværkontekstuel bevægelse
  • Tværkontekstuel kommunikation
  • Feedback
  • Sociale strukturer i virksomheden
  • At bruge hænder og hoved - dispositionelle forståelser
  • Lærlingenes indstilling til oplæringskontekster
  • Lærlingeinitiativ i oplæringen
  • Intentioner for/med oplæring
    • Oplæringspersoners
      • Læreres
      • Svendes & Mestres
    • Lærlinges
  • Læring
    • Læringskontekst
      • Skolekontekst
      • Virksomhedskontekst
      • Tværkontekstuelt
    • De ikke-institutionaliserede læreprocesser
    • Forskellige typer læreprocesser og vidensformer
  • Elevtyper
  • Opgaver i oplæringen
    • Skoleopgaver
    • Virksomhedsopgaver
    • Den gode lærlingeopgave
    • Automatisering i virksomhed
  • Personlig udvikling, modning og identitet
    • Identifikationsobjekter
    • Vendepunkter i uddannelsesforløb
  • Relationer
    • Optimale lære-relationer
    • Relationer til forskellige persongrupper
      • Lærere
      • Medelever - skole
      • Medlærlinge - virksomhed
      • Svende
      • Mestre
      • Kunderne
    • Konkurrenceforhold mellem svende og lærlinge
  • Tidsforståelse i handlekontekster
  • Vidensressourcer
    • Symbolske (tegninger, bøger mv.)
    • Materielle (værktøj, materialer, udstyr mv.)
    • Kropslige (tricks, fiduser, fif mv.)

 


Denne side indgår i publikationen "Vekseluddannelse i håndværksuddannelserne" som kapitel 9 af 12
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top