 |
 |
- Fagforståelse
- Faglig progression i de to kontekster
- Folkeskole
- Arbejdsmiljø/sikkerhed
- Handlekontekster - beskrivelser
- Skolekontekst
- Virksomhedskontekst
- Praksisorganisering
- Materialer, udstyr, redskaber, værktøj
- Konfliktperspektiver på tværkontekstuel bevægelse
- Tværkontekstuel kommunikation
- Feedback
- Sociale strukturer i virksomheden
- At bruge hænder og hoved - dispositionelle forståelser
- Lærlingenes indstilling til oplæringskontekster
- Lærlingeinitiativ i oplæringen
- Intentioner for/med oplæring
- Oplæringspersoners
- Læreres
- Svendes & Mestres
- Lærlinges
- Læring
- Læringskontekst
- Skolekontekst
- Virksomhedskontekst
- Tværkontekstuelt
- De ikke-institutionaliserede læreprocesser
- Forskellige typer læreprocesser og vidensformer
- Elevtyper
- Opgaver i oplæringen
- Skoleopgaver
- Virksomhedsopgaver
- Den gode lærlingeopgave
- Automatisering i virksomhed
- Personlig udvikling, modning og identitet
- Identifikationsobjekter
- Vendepunkter i uddannelsesforløb
- Relationer
- Optimale lære-relationer
- Relationer til forskellige persongrupper
- Lærere
- Medelever - skole
- Medlærlinge - virksomhed
- Svende
- Mestre
- Kunderne
- Konkurrenceforhold mellem svende og lærlinge
- Tidsforståelse i handlekontekster
- Vidensressourcer
- Symbolske (tegninger, bøger mv.)
- Materielle (værktøj, materialer, udstyr mv.)
- Kropslige (tricks, fiduser, fif mv.)

Denne side indgår i publikationen "Vekseluddannelse i
håndværksuddannelserne" som kapitel 9 af 12
© Undervisningsministeriet 2002
|
 |