![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() Bilag 4:
|
Krav til skole | Analyse og konkretisering | Intiativer |
Udkast til ny hovedbekendtgørelse ( 7. januar 2000) | ||
§ 5 Skolen skal have et kvalitetssystem til løbende kvalitetsudvikling og resultatvurdering af uddannelsens skoledel. | ||
Skolens kvalitetssystem skal indeholde en procedure for en løbende selvevaluering og kvalitetsudvikling. Skolens medarbejdere og elever samt det lokale uddannelsesudvalg skal inddrages i evalueringen. | Den lokale undervisningsplan siger, at eleverne minimum 2 gang i løbet af et skoleår skal evaluere undervisningen og uddannelsen. Lærerne skal under et undervisningsforløb evaluere med eleverne når forløbet er afsluttet. | |
Skolen skal ved tilrettelæggelsen og gennemførelsen af uddannelsen have en procedure, der belyser, at | ||
1. undervisningen lever op til de mål, der er fastsat i reglerne om de enkelte uddannelser | ||
2. der sker en løbende udvikling af den lokale undervisningsplan | ||
3. de valgte undervisningsmetoder understøtter uddannelsen formål og undervisningsfagenes mål, | ||
4. der sker en ajourføring af lærernes faglige og pædagogiske kvalifikationer (jvf. § 9, stk. 3) | ||
5. de enkelte lærere og skolen modtager information om elevernes vurdering af undervisningen og af skolens tilrettelæggelse af uddannelsen, og at | Den lokale undervisningsplan siger at eleverne minimum 2 gang i løbet af et skoleår skal evaluere undervisningen og uddannelsen. Lærerne skal under et undervisningsforløb med eleverne når forløbet er afsluttet. herunder: -6 en faglærer evaluerer et undervisningsforløb -7 en faglærer evaluerer et skoleårs forløb i eget fag -8 et lærerteam / en klasselærer evaluerer elevens indsats og klassens samspil -9 uddannelseschef / lærerteam evaluerer skoleårets forløb / hele HGs forløb -10 uddannelseschef / klasselærer evaluerer selve skolemiljøet -11 lærerne evaluerer teamsamarbejde samt -udvikling ved afslutning af et skoleår. | |
6. indberetninger og lignende fra censorer, resultater af prøver, eksaminer og standpunktskarakterer, der gives i stedet for eksamenskarakterer, samt resultaterne af eventuelle eksterne evalueringer af undervisningen inddrages. | ||
På baggrund af skolens selvevaluering udarbejder skolen en plan for opfølgning, hvordan de fastsatte mål kan nås. Opfølgningen skal fastlægge ændringsbehov og forslag til løsning, samt opstille operationelle mål. |
I forbindelse med den løbende udvikling af HG er det vigtigt at vide, hvordan HG virker i sin nuværende form. Derfor vil jeg bede dig om at besvare nedenstående spørgsmål. Jeg håber, at du vil tænke dig lidt om, før du svarer på spørgsmålene, så dit svar ikke bare afspejler, hvordan HG er for dig lige nu; men også hvordan du har oplevet hele din tid på skolen.
På forhånd tak.
Hanne Juul-Olsen
Afdelingschef
1. | Hvilken klasse går du i? _____________________
|
|||||
2. | Er du | dreng/mand ![]() |
pige/kvinde ![]()
|
|||
3. | Lever HG generelt op til dine forventninger?
|
Ja ![]() |
Nej ![]() |
Måske ![]() |
||
4. | Er du klar over, hvilke mål der er for
HG-uddannelsen?
|
Ja ![]() |
Nej ![]() |
Måske ![]() |
||
5. | Er du sikker på, hvad du vil bruge HG til?
|
Ja ![]() |
Nej ![]() |
Måske ![]() |
||
6. | Er du klar over hvilke mål der er for de enkelte fag, du har?
|
Ja ![]() |
Nej ![]() |
Delvist ![]() |
||
7. | Får du nok at vide om HGs forløb?
|
Ja ![]() |
Nej ![]() |
Ved ikke ![]() |
8. | Hvis ja til spørgsmål 7, hvem har sørget for,
at du har den viden? |
|||
Uddannelseschefen |
![]() |
|||
Din klasselærer |
![]() |
|||
Dine faglærere |
![]() |
|||
Studievejlederen |
![]() |
|||
|
Dig selv | ![]() |
||
9. | Hvis nej til spørgsmål 7, hvem skal så sørge
for at informere dig bedre? |
|||
Uddannelseschefen |
![]() |
|||
Din klasselærer |
![]() |
|||
Dine faglærere |
![]() |
|||
Studievejlederen |
![]() |
|||
Dig selv
|
![]() |
|||
10. | Får du nok at vide om skolens øvrige
aktiviteter og arrangementer? |
|||
Ja ![]() |
Nej ![]() |
|||
Delvist ![]()
|
||||
11. | Hvis ja til spørgsmål 10, hvem sørger for, at
du er informeret? |
|||
Klasserepræsentanten |
![]() |
|||
Klasselæreren |
![]() |
|||
Dine faglærere |
![]() |
|||
Kontoret |
![]() |
|||
Dig selv
|
![]() |
|||
12. | Hvis nej eller delvist til spørgsmål 10, hvem
skal sørge for at informere dig bedre? |
|||
Klasserepræsentanten |
![]() |
|||
Klasselæreren |
![]() |
|||
Dine faglærere |
![]() |
|||
Kontoret |
![]() |
|||
Dig selv
|
![]() |
|||
13. | Har du tilstrækkelig indflydelse på, hvordan
HG-uddannelsen er på Esbjerg Handelsskole? |
|||
Ja ![]() |
Nej ![]() |
|||
Ved ikke ![]()
|
14. | Hvis ja til spørgsmål 13, hvilke ting synes du,
at du har indflydelse på? |
||
Selve undervisningen |
![]() |
||
Valg af områdefag |
![]() |
||
Udbud af valgfag |
![]() |
||
Fordeling af skriftlige opgaver |
![]() |
||
HG-traditioner |
![]() |
||
Gruppearbejde/individuelt arbejde |
![]() |
||
Andet |
(skriv hvad) | ||
____________________________________
|
|||
15. | Hvis nej til spørgsmål 13, hvad kunne du tænke
dig at have mere indflydelse på? |
||
Selve undervisningen |
![]() |
||
Valg af områdefag |
![]() |
||
Udbud af valgfag |
![]() |
||
Fordeling af skriftlige opgaver |
![]() |
||
HG-traditioner |
![]() |
||
Gruppearbejde/individuelt arbejde |
![]() |
||
Andet |
(skriv hvad) | ||
____________________________________
|
16. | I dette skoleår har vi samlet undervisningen i grundfagene i
nogle perioder, der er kortere end et helt skoleår. Hvad synes du om det? Marker med X,
om undervisningsperioden har været for kort, passende eller for lang (i parentes er
angivet undervisningsperiodens længde i hvert grundfag). |
For kort | Passende | For lang | |
Dansk (3/4 år) | |||
Engelsk (1/2 år) | |||
Erhvervsøkonomi (3/4 år) | |||
IT (1/2 år) | |||
Salg & service (1/2 år) | |||
Samfundslære (1/2 år) | |||
2.fremmedsprog (kun HG2-elever) (1/2 år) |
17. |
Har du lært det, du forventede i løbet af HG? Nedenfor er listet de kvalifikationer, som du forventes at have fået/få i løbet af hele din erhvervsuddannelse. Du bedes markere med et x ud for de enkelt kvalifikationer, hvor godt du nu er uddannet. |
Meget godt | Tilstræk- keligt |
Ved ikke | Utilstræk- keligt |
Meget utilstræk- keligt |
|
Personlige kvalifikationer | |||||
Teknologiske og kommunikative | |||||
Meget godt | Tilstræk- keligt |
Ved ikke | Utilstræk- keligt |
Meget utilstræk- keligt |
|
Handels- og servicemæssige | |||||
Internationale og kulturelle kv. | |||||
Samfundsmæssige kvalifikation. | |||||
Økonomiske kvalifikationer |
18. |
Hvad synes du om rammerne for undervisningen på HG? |
Meget god | God | Ved ikke | Dårlig | Meget dårlig | |
Klasselokalerne | |||||
IT-udstyr | |||||
Adgang til IT | |||||
Undervisnings- materialer |
19. |
Hvad synes du generelt om skolens miljø? Du bedes overveje, hvordan dit forhold er til følgende personer/grupper: |
Meget godt | Godt | Ved ikke | Dårligt | Meget dårligt | |
Dine klasse-kammerater | |||||
Andre HG-elever | |||||
HH-eleverne | |||||
HG-lærerne | |||||
HGs ledelse |
20. |
Hvis du skulle bruge 13-skalaen, hvilken karakter vil du så alt i alt give a. skolens ledelse b. skolens lærere c. skolens kontor d. skolens fysiske rammer e. skolens sociale miljø
|
|
21. | Har du kommentarer til |
|
a. | skolens ledelse:
|
|
b. | skolens indretning/lokaler o.l.:
|
|
c. | skolens sociale miljø:
|
|
d. | skolens undervisning: |
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Hanne Juul-Olsen
Bilag 4.3: Undervisningsevaluering vedr. HG på Esbjerg Handelsskole
1. | Er du af |
|||||||
![]()
|
![]() |
|||||||
2. | Hvilket fag evaluerer du?
_______________________________ |
Om din egen situation
3. | Hvor mange timer bruger du i gennemsnit på at
forberede dig til timerne? |
||
![]() |
![]() |
![]()
|
4. | Hvor lang tid bruger du på at arbejde med dine
afleveringer hvis der er nogen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
5. | Hvor mange timer arbejder du om ugen ved siden af
skolen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() timer
|
6. | Hvordan vil du selv bedømme dit standpunkt i
dette fag? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
7. | Hvorfor mener du dette er dit standpunkt? |
___________________________________________________________ |
Om undervisningen
8. | Har arbejdsbyrden i den daglige undervisning
været
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
|
9. | Har antallet af afleveringer været
. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
|
10. | Hvilke undervisningssituationer har du fået mest
ud af? |
||||
![]() undervisning |
![]() |
![]() arbejde |
![]() arbejde
|
![]() |
|
11. | Mener du underviser har været fagligt kompetent
i dagligdagen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
|
12. | Har underviser været god til at motivere i
dagligdagen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]()
|
|
13. | Har underviser været god til at variere
undervisningen efter behov? |
||||
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
14. | Har underviser i fornødent behov inddraget
eleverne i forløbet? |
||||
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
15. | Har underviser generelt været velforberedt til
timerne? |
||||
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
16. | Føler du faget har været relevant for din
uddannelse? |
||||
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
17. | Hvad synes du har været specielt godt ved
undervisningsforløbet?
|
18. | Hvad synes du burde ændres i forløbet? |
Bekendtgørelse nr. 573 af 21.juni 1996. Bekendtgørelse om eksamensordning på erhvervsskoler m.v.
Krav til skole | Analyse og konkretisering |
§ 1. Bekendtgørelsen omfatter alle eksaminer og prøver ved uddannelser, der giver grundlag for udstedelse af prøve-, eksamens- og uddannelsesbeviser på erhvervsskoler samt på andre skoler m.v., der er godkendt til de pågældende uddannelser eller kurser, medmindre andet er bestemt. | Skolen tilbyder deltagelse i eksamen m.v. på de uddannelser, der er omfattet af bekendtgørelsen og udsteder bevis efter gennemført eksamen m.v. |
§ 2. Skolen har ansvaret for afholdelse af eksamen og prøver indenfor de rammer, som undervisningsministeriet fastlægger. | Skolen følger de regler, som ministeriet afstikker |
§ 5. Ved bedømmelsen af elevernes præstationer medvirker censorer. § 5. Stk. 2. Den eksamensafholdende skole udpeger censorer til erhvervsuddannelserne og landbrugsuddannelserne, jf. dog §§ 8 og 36. § 5. Stk. 3. Skolen er ansvarlig for, at de censorer, der udpeges af skolen, opfylder de relevante faglige betingelser, ligesom det skal tilstræbes, at censorerne har tilknytning til erhvervslivet, når de skal være censorer i fag med erhvervsmæssig indhold. | På erhvervsuddannelserne (efterfølgende skoleperioder) rekrutteres de medvirkende censorer fra erhvervslivet |
§ 7. Ved censors sygdom udpeger den skole, som afholder eksamen, en anden censor. Tilsvarende gælder i tilfælde, hvor ministeriet har udpeget en censor, jf. § 8, stk. 1. | I tilfælde af censors forfald, udpeger skolen en ny censor |
§ 9. Censorerne må ikke være ansat på den skole, hvor de skal virke som censorer. Ved fordeling af censorarbejdet, jf. § 5 og § 6, stk. 3, skal skolen sikre, 1) at der normalt inddrages censorer fra flere skoler ved tilrettelæggelse af censuren inden for en given uddannelse, 2) at der jævnligt inddrages censorer fra nye skoler ved fordeling af censorarbejdet, og 3) at der ikke forekommer gensidig censur, dvs. at en person ikke må fungere som censor for en eksaminator, som skal være censor for samme person inden for en periode på 1 år. § 9. Stk. 2. En censor kan ikke medvirke ved eksaminationen af en elev, som er censors ægtefælle, beslægtede eller besvogrede i op- eller nedstigende linie eller i sidelinien så nær som søskendebørn eller på anden måde censor nærtstående. Censor kan heller ikke medvirke, hvis der i øvrigt foreligger omstændigheder, som er egnede til at vække tvivl om censors upartiskhed. § 9. Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 2 gælder ikke, hvis det vil være umuligt eller forbundet med væsentlige vanskeligheder at lade en anden træde i den pågældendes sted under eksaminationen. | |
§ 12. Ministeriet fastsætter datoer og tidspunkter for skriftlige prøver, der afholdes med opgaver, som stilles af ministeriet, samt eventuelle nærmere bestemmelser om tilrettelæggelsen. Ministeriet fastsætter endvidere frister og formen for skolernes indberetninger til brug for tilrettelæggelsen af eksamen mv. Skolen fastsætter datoer og tidspunkter, for så vidt angår øvrige prøver. | |
§ 12. Stk. 2. Skolen udarbejder nærmere eksamensplaner og informerer eksaminanderne således: 1) Ved undervisningens start skal skolen skriftligt informere eksaminanderne om de almindelige regler om eksamen, der gælder for den pågældende uddannelse, herunder: a) Eksamensperiode(r). b) Antallet af prøver ved eksamen. c) Eventuelle regler om udtræk af fag. d) Eventuelle regler vedrørende indstilling af eksaminanderne til eksamen. e) Eventuelle regler om aflevering af opgaver og projekter mv., der er en forudsætning for eller en del af eksamen. 2) I rimelig tid inden eksamen skal skolen skriftligt informere eksaminanderne om de nærmere regler mv., der fastsættes for den pågældende eksamen, herunder: a) Tidspunkter for de enkelte prøvers afholdelse, jf. dog nr. 1, litra c. b) Afleveringsfrister for kursusarbejder og projektopgaver. c) Regler om hjælpemidler mv. i de enkelte fag mv., herunder de regler, som skolen selv fastsætter inden for reglerne om uddannelsens rammer. d) Regler om eventuel forberedelsestid for eksaminanderne herunder dennes varighed. e) Procedure for bedømmelsen til eksamen. | |
§ 12. Stk. 3. Skolen skal gøre eksaminatorer og censorer bekendt med eksamensplanen, for så vidt angår den pågældende uddannelse eller det pågældende fag. | |
§ 12. Stk. 4. Ved afviklingen af prøver skal skolen tilrettelægge forløbet og vilkårene under hensyn til reglerne om de enkelte uddannelser og reglerne om specialpædagogisk støtte samt følgende hensyn: 1) For den enkelte eksaminand må der normalt kun afholdes prøve i et fag om dagen, og så vidt muligt skal der gå mindst en dag imellem hver prøve. 2) Eksaminanden skal under hele prøven have hensigtsmæssige arbejdsforhold. 3) Eksaminanden skal under hele prøven være afskåret fra at modtage anden hjælp eller benytte andre hjælpemidler end de tilladte. 4) Eksaminanden må ved skriftlige og mundtlige prøver, jf. § 14, først gøres bekendt med prøvetekster og spørgsmål ved prøvens begyndelse. Prøvetekster, spørgsmål og andet materiale må først offentliggøres for udenforstående efter prøvens afslutning. 5) Hvor der afleveres materiale til bedømmelse, skal det klart fremgå, hvem der har lavet det, og hvad der ønskes bedømt. 6) For eksaminander, der ikke er omfattet af reglerne i bekendtgørelsen om specialpædagogisk støtte, men som har særlige uddannelsesforudsætninger i form af et handicap eller andre vanskeligheder, der kan sidestilles hermed, tilrettelægges prøverne under former og vilkår, der imødekommer eksaminandens forudsætninger. | |
§ 13. Skolen fastsætter et eksamensreglement og sikrer, at alle eksaminander, eksaminatorer, eventuelle tilstedeværende censorer og eventuelle tilsynsførende er bekendt med eksamensreglementet. § 13. Stk. 2. Reglementet skal omfatte: 1) Regler om eventuelle tilsynsførende ved prøver. 2) Regler om materiale, som eksaminanderne selv har ansvaret for at medbringe til prøven, herunder f.eks. skriveredskaber, kopier, rapporter, opgaver, noter, lommeregnere mv. 3) Regler om konsekvenser ved at komme for sent eller ved udeblivelse. 4) Regler om snyd og om konsekvenser for eksaminander, der gribes i forsøg herpå. 5) Regler om forstyrrelser af prøven og konsekvenser heraf. 6) Vilkår ved prøver, herunder tilladelse til at forlade lokalet under disse. 7) Regler om aflevering af besvarelser. 8) Regler om, hvornår eventuelle andre prøver end de i § 15, stk. 1, nævnte skal anses for begyndt. 9) Regler om sygeeksamen og omprøve mv., herunder om framelding på grund af sygdom. 10) Klageprocedurer og klagefrister. 11) Regler om anvendelse af PC'er eller andre tilsvarende elektroniske hjælpemidler samt skrivemaskiner ved eksamen. | Skolen sikrer, at alle interessenter får udleveret et eksamensreglement. |
§ 15. En skriftlig prøve er begyndt, når uddelingen af opgaverne er begyndt. En hovedopgave og en større skriftlig opgave mv. er begyndt, når opgavetitlen er udleveret til eksaminanden. En mundtlig prøve er begyndt, når eksaminanden har trukket eksamensspørgsmålet. Ved eksamensformer, hvor der ikke eksamineres på grundlag af et eksamensspørgsmål, er eksamen begyndt, når eksaminanden er kommet ind i eksamenslokalet. § 15. Stk. 2. En eksaminand, der kommer for sent til en skriftlig prøve, har ikke krav på at deltage i prøven. Skolen kan dog tillade eksaminanden at deltage, hvis skolen anser det for udelukket, at den pågældende kan have modtaget nogen oplysning om opgaven, og finder, at forsinkelsen er rimeligt begrundet. Prøvetiden forlænges ikke tilsvarende. § 15. Stk. 3. En eksaminand, der kommer for sent til en mundtlig prøve, har ikke krav på at deltage i prøven, men kan, når skolen finder, at forsinkelsen er rimeligt begrundet, få tilbud om at blive eksamineret på et senere tidspunkt. § 15. Stk. 4. En eksaminand, der forlader stedet for prøven uden tilladelse fra og uden ledsagelse af en tilsynsførende, har afbrudt eksamen. § 15. Stk. 5. En eksaminand, der under prøveforløbet gentagent eller på anden måde groft overtræder skolens eksamensreglement, kan af skolen bortvises fra prøven. § 15. Stk. 6. En eksaminand, der gribes i utvivlsomt og uretmæssigt forsøg på at skaffe sig eller give en anden eksaminand hjælp til besvarelse af en opgave, skal straks bortvises fra prøven. § 15. Stk. 7. Skolen kan tillade eksaminander, der bortvises fra en prøve, at aflægge prøven ved førstkommende eksamenstermin inden for reglerne i § 39. | Skolen bortviser eksaminander, der overtræder eksamensreglementet eller uretmæssigt forsøger at hjælpe andre eksaminander. Bortviste eksaminander tilbydes at aflægge prøve ved næstkommende eksamenstermin. Skolen bortviser eksaminander, som modtager hjælp til besvarelse af eksamensopgaver. |
§ 15. Stk. 8. Når det konstateres, at en besvarelse ved en prøve, jf. § 14, stk. 1, uretmæssigt ikke er udarbejdet af eksaminanden, eller at væsentlige dele er afskrift fra ikke-angivne kilder, eller at eksaminanden i øvrigt uretmæssigt har skaffet sig hjælp til besvarelse af en opgave, skal eksaminanden udelukkes fra prøven. En eventuel karakter for en sådan prøve bortfalder. Bestemmelsen i stk. 7 finder tilsvarende anvendelse. | |
§ 18. Skolen stiller opgaver til skriftlige prøver, medmindre det i reglerne for de pågældende uddannelser eller fag er fastsat, at opgaverne er fælles for alle skoler. Opgaver, der er fælles for alle skoler, stilles af Undervisningsministeriet. Opgaver, der stilles af skolen inden for en erhvervsuddannelses områdefag, specialefag eller lokale valgfag, stilles efter samråd med det lokale uddannelsesudvalg. | Skolen stiller opgaver, når disse ikke stilles af Undervisningsministeriet. |
§ 22. Skolen skal sikre, at de nødvendige opgavesæt ved skriftlige prøver er udarbejdet ved skolens foranstaltning eller modtaget fra ministeriet, og at antallet af opgaver er tilstrækkeligt. Opgavesæt til prøver skal opbevares på et sikkert sted. | Skolen sikrer, at de nødvendige opgavesæt ved skriftlige prøver udarbejdes eller modtaget fra ministeriet. Opgavesættene opbevares på et sikkert sted. |
§ 25. Skolen skal sikre, at besvarelsen kan identificeres, herunder ved oplysninger om skolens navn, eksaminandens navn og fødselsdato, fagets navn og den tilsynsførendes underskrift. | Skolen sikrer, at alle besvarelser kan identificeres |
§ 26. Skolen kan tillade, at en eksaminand benytter skrivemaskine ved skriftlige prøver. Sådanne eksaminander samles i et særligt lokale. Undervisningsministeriet kan give skoler tilladelse til, at der kan anvendes PC´er eller andre tilsvarende elektroniske hjælpemidler. | Skolen tilstræber, i tilfælde hvor Undervisningsministeriet har givet tilladelse til, at der kan anvendes PC´er eller andre tilsvarende elektroniske hjælpemidler, at disse stilles til rådighed. |
§ 27. Skolen fastsætter en procedure for den skriftlige censur, herunder hvem der først skal bedømme besvarelserne, hvordan besvarelserne skal sendes, og hvordan karakterlisterne skal udfyldes. Der må ikke anføres notater på de originale opgavebesvarelser, jf. dog § 36, stk 3, om svendeprøver. Eksaminator og censor gøres bekendt med proceduren. | Skolen fastsætter procedure for den skriftlige censur i henhold til bekendtgørelsens krav, som skriftligt meddeles eksaminator og censor. |
§ 28. Stk. 3. Skolen fastsætter under hensyntagen til § 14, stk. 5, hvornår eksamensspørgsmålene fremsendes af eksaminator gennem skolen til censor. | Eksaminator orienteres skriftligt af skolen om hvornår eksamensspørgsmålene skal fremsendes til censor. |
§ 29. Stk. 3. Skolen fastsætter under hensyntagen til § 14, stk. 5, hvornår eksamensspørgsmålene fremsendes af eksaminator gennem skolen til censor. | |
§ 30. Skolen fastsætter forberedelsestid og tilladte hjælpemidler, hvis dette ikke fremgår af reglerne for de enkelte prøver. § 30. Stk. 3. Skolen har ansvaret for, at de øvrige hjælpemidler, herunder lærebøger og kompendier samt eventuelt apparatur, herunder hjælpemidler, der er bevilget som specialpædagogisk støtte, forefindes i forberedelseslokalet og eksamenslokalet, og at der i forberedelseslokalet kun forefindes tilladte hjælpemidler. | Skolens eksamensreglement indeholder udførlige instrukser om forberedelsestid og adgang til hjælpemidler |
§ 36. Stk. 4. Skolen aftaler med det faglige udvalg, hvordan proceduren i øvrigt skal være for prøver, der udgør en svendeprøve eller er en del af en svendeprøve. § 36. Stk. 5. Klager vedrørende bedømmelse afgøres af skolen i samråd med det faglige udvalg | Skolen har aftalt procedurer for fagprøve med det faglige udvalg, og forelægger i øvrigt klager over bedømmelse for udvalget. |
§ 37. Bliver en eksaminand syg eller på anden måde uforskyldt forhindret i at gennemføre en prøve, der indgår i eksamen, tilrettelægger skolen en sygeeksamen, der gennemføres snarest muligt efter den ordinære eksamen. For eksaminer, der er omfattet af § 36, stk. 1, tilrettelægges sygeeksamen efter samråd med det faglige udvalg. § 37. Stk. 2. Skolen skal give meddelelse til ministeriet om sygeeksamen, hvis denne omfatter prøver med opgaver, der stilles af Undervisningsministeriet eller af en anden myndighed. Skolen meddeler straks, hvilke prøver sygeeksamen omfatter, og giver i øvrigt andre relevante oplysninger efter anmodning. § 37. Stk. 3. Skolen kan fastsætte, at sygeeksamen gennemføres ved forlængelse af allerede fastsatte afleveringsfrister for projekter og kursusarbejder mv. | Skolen tilrettelægger sygeeksamen i overensstemmelse med ovenstående retningslinier og orienterer i den forbindelse de relevante myndigheder. |
§ 40. Skolen kan fritage en eksaminand for at aflægge prøve i et eller flere fag. Fritagelsen gives, når eksaminanden efter regler for den pågældende uddannelse er fritaget for undervisning eller prøve i de(t) pågældende fag. Skolen noterer fritagelsen på eksamensbeviset, og der overføres ikke karakter, medmindre andet fremgår af reglerne om den pågældende uddannelse. En eksaminand kan fritages for eksamen uden samtidig at være fritaget for undervisning, hvis faget indgår i et helhedsorienteret forløb, og eksaminanden har opnået niveauet i faget gennem tidligere undervisning eller beskæftigelse. | Skolen fritager elever efter gældende retningslinier. |
§ 41. Ved hver skole føres karakterlister over alle opnåede karakterer for alle eksaminander. Karakterlisterne påføres karakterer, der er opnået ved prøver på den pågældende skole, samt eventuelle karakterer fra en anden skole, hvis disse indgår i en samlet eksamen. | Skolen fører karakterlister i henhold til ovennævnte. |
§ 42. Karakterlisterne er skolens dokumentation for karaktererne og skal opbevares i 30 år. Karakterer og eksamensgennemsnit for den enkelte eksaminand indberettes til Undervisningsministeriet efter ministeriets bestemmelse. | Skolen opbevarer karakterlister forskriftsmæssigt i 30 år og indberetter resultaterne efter reglerne. |
§ 43. Medmindre andet er bestemt i reglerne om uddannelserne, udstedes beviser af skolen. I reglerne om de enkelte uddannelser er fastsat betingelser for udstedelse af eksamensbeviser, skolebeviser, uddannelsesbeviser, afgangsbeviser m.v. Der må kun udstedes et originalbevis for en eksamen. En kopi, herunder oversættelser til fremmede sprog, skal være betegnet "Kopi". § 43. Stk. 2. Eksaminander, der forlader uddannelsen uden at have fuldført denne, har ret til at få enkeltfagsbeviser for beståede prøver. § 43. Stk. 3. Skolerne skal opbevare kopi af de i stk. 1 og 2 nævnte beviser i 30 år. Kopien kan opbevares på elektronisk medie. § 43. Stk. 4. Hvis en skole ophører med at eksistere eller sammenlægges med en anden skole eller af anden årsag ikke kan opbevare dokumenterne i overensstemmelse med stk. 3, skal skolen sikre anden betryggende opbevaring og give Undervisningsministeriet meddelelse herom. | Skolen udsteder og opbevarer beviser for beståede eksaminer herunder enkeltfagsprøver i overensstemmelse med forskrifterne i 30 år. |
§ 44. En eksaminand kan indgive klage til skolen vedrørende forhold ved eksamen inden to uger efter, at karakteren på sædvanlig måde er meddelt den pågældende. En eksaminand har ret til at få udleveret kopi af egne skriftlige opgavebesvarelser og af det ved mundtlig prøve tildelte eksamensspørgsmål. | Skolen orienterer om klagemuligheder og ved rettidigt indgivne klager orienteres klageren om sine rettigheder. |
§ 45. Skolen forelægger straks klagen for eksaminator og censor(er) med anmodning om en udtalelse, når klagen er omfattet af § 44, stk. 4. Er karakterfastsættelsen foretaget af en opmand efter reglerne herom i den enkelte uddannelse, indhentes en udtalelse fra denne. § 45. Stk. 2. Skolen forelægger udtalelserne for klageren, der gives lejlighed til at fremkomme med eventuelle kommentarer inden for en uges frist. § 45. Stk. 3. Skolens afgørelse, der skal være skriftlig og begrundet, kan gå ud på at 1) ny bedømmelse (ombedømmelse), 2) tilbud til eksaminanden om ny prøve (omprøve) eller 3) klagen tages ikke til følge. § 45. Stk. 4. Afgørelsen meddeles hurtigst muligt klageren og eventuelle andre berørte eksaminander, jf. § 51. Skolen orienterer eksaminator og censor om afgørelsen. | Skolen gennemfører klagesager efter ovenstående retningslinier. |
§ 51. Hvis skolen under eksamen konstaterer mangler i eksamensproceduren eller overtrædelse af de regler, der gælder for eksamen, skal skolens leder eller en af denne bemyndiget straks gribe ind for at sikre, at eksamen afvikles i overensstemmelse med gældende regler. Hvis skolen efter eksamen konstaterer mangler i eksamensproceduren eller overtrædelse af de regler, der gælder for eksamen, skal skolen straks træffe afgørelse om konsekvensen af mangelen eller overtrædelsen. | I forbindelse med proceduremæssige mangler eller overtrædelse af gældende regler, træffer skolen øjeblikkelig afgørelse om konsekvenserne herfor. |
§ 52. I tilfælde, hvor skolen eller ministeriet træffer afgørelse i henhold til § 49, stk. 2. eller § 51, stk. 2, skal det sikres, at der påføres den eller de pågældende eksaminander mindst mulig ulempe. Såfremt der sker proceduremæssige fejl, tilbyder skolen ombedømmelse eller omprøve efter reglerne i § 51, stk. 2. |
Bekendtgørelse nr. 166 af 14. marts 2001. Lov om elevers og studerendes undervisningsmiljø
Krav til skole | Analyse og konkretisering |
§ 1. Elever, studerende og andre deltagere i offentlig og privat undervisning har ret til et godt undervisningsmiljø, således at undervisningen kan foregå sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt. Undervisningsmiljøet på skoler og uddannelsesinstitutioner (uddannelsessteder) skal fremme deltagernes muligheder for udvikling og læring og omfatter derfor også uddannelsesstedets psykiske og æstetiske miljø. § 1 Stk. 2. Den myndighed, bestyrelse eller person, der har ansvar for uddannelsesstedet, skal sørge for, at de krav, der er omtalt i stk. 1, bliver opfyldt. | Skolen sikrer, at undervisningen foregår sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt, samtidig med at undervisningsmiljøet fremmer de studerendes muligheder for udvikling og læring. |
§ 6. Uddannelsesstedets ledelse sørger for, at der udarbejdes en skriftlig undervisningsmiljøvurdering af sikkerheds- og sundhedsforholdene samt forholdene vedrørende det psykiske og æstetiske miljø på uddannelsesstedet. § 6. Stk. 2. Undervisningsmiljøvurderingen skal være tilgængelig på uddannelsesstedet for elever og studerende og andre interesserede. § 6. Stk. 3. Undervisningsmiljøvurderingen skal revideres, når der sker ændringer, der har betydning for undervisningsmiljøet, dog mindst hvert tredje år. | Er under udarbejdelse |
§ 7. Undervisningsmiljøvurderingen skal mindst indeholde følgende elementer: 1) Kortlægning af uddannelsesstedets fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø, 2) beskrivelse og vurdering af eventuelle undervisningsmiljøproblemer, 3) udarbejdelse af en handlingsplan, hvor det fremgår, i hvilken takt og rækkefølge de konstaterede problemer skal løses, og 4) forslag til retningslinier for opfølgning på handlingsplanen. § 7. Stk. 2. Uddannelsesstedets ledelse skal inddrage undervisningsmiljørepræsentanterne i planlægningen, tilrettelæggelsen og gennemførelsen af samt opfølgningen på undervisningsmiljøvurderingen. | Er under udarbejdelse |
Virksomheder, ungdomsuddannelser (1)
Generelt
1. Virksomhedens navn
2. Hvad er Deres navn?
3. Hvilken funktion har De i virksomheden?
4. Er virksomheden?
Offentlig
Privat
5. Hvilken af følgende funktioner beskæftiger virksomheden sig med?
Butik
Finans
Produktion
Dekoration
Informatik
Spedition
Engros
Kontor
Andet
6. Hvor mange ansatte er der i virksomheden?
1-5
6-19
20-49
50 eller flere
7. Hvor mange elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser har Deres virksomhed ansat inden for de sidste fem år?
0
1-5
6-10
11 eller flere
8. Når Deres virksomhed ansætter elever fra Esbjerg Handelsskole, hvilken ungdomsuddannelse har de så? (sæt kryds ud for den hyppigste)
HG
(Handelsskolens Grunduddannelse)
HHX (Højere
Handelseksamen)
Sæt kryds på hver linie ud for det udsagn, som De mener passer bedst. 9a. Eleverne har de nødvendige kundskaber i læsning, stavning og regning
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9b. Eleverne har en grundlæggende viden om erhvervs- og samfundsøkonomiske forhold
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9c. Eleverne kan anvende edb-teknologi (tekstbehandling, regneark m.v.)
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9d. Eleverne er positive over for forandringer og nye arbejdsvilkår
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9e. Eleverne vil gerne udvikle deres evner og færdigheder
Ja
Ofte
For lidt
Nej
10. Elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser har alt i alt gode faglige kvalifikationer
Ja
Ofte
For lidt
Nej
Elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser besidder alt i alt følgende personlige kvalifikationer. 11a. Selvstændighed
Ja
Ofte
For lidt
ej
11b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
11c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
11d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
12. Esbjerg Handelsskoles ungdomssuddannelser er respekteret i erhvervslivet i Esbjerg.
Helt enig
Delvis enig
Delvis uenig
Helt uenig
13. Esbjerg Handelsskole er god til at gøre opmærksom på sine aktiviteter omkring skolens ungdomsuddannelser.
Helt enig
Delvis enig
Delvis uenig
Helt uenig
14a. Hvordan vil De karakterisere ungdomsuddannelserne på Esbjerg Handelsskole?
Meget gode
Gode
Dårlige
Meget dårlige
14b. Hvordan vil De karakterisere ungdomsuddannelserne på Esbjerg Handelsskole?
Meget praktiske
Praktiske
Teoretiske
Meget teoretiske
15. Hvor ofte har Deres virksomhed kontakt med medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole?
Meget ofte
Ret ofte
Ret sjældent
Yderst sjældent
16. Når medarbejdere fra Deres virksomhed har kontakt med Esbjerg Handelsskole, foregår kontakten for det meste med:
Jobcenteret
Kontorpersonale
Ledelsen
(forstander, uddannelsesledere)
Studievejledere
Lærere /
koordinatorer
17. Hvordan oplever De den service, De får, når De telefonisk henvender Dem til Esbjerg Handelsskole.
Som meget god
Som god
Som mindre god
Som dårlig
18. Hvis vi ser på aftaler mellem medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole og Deres virksomhed, hvad passer så bedst på situationen? Aftaler bliver fulgt op:
Hurtigt
Ikke hurtigt nok
For sjældent
Aldrig
Ved ikke
19. Vil det være en god ide, at medarbejdere fra Deres virksomhed har mulighed for at komme på Esbjerg Handelsskole som gæsteundervisere?
Ja
Nej
20. Rekrutterer Deres virksomhed nye medarbejdere i samarbejde med Esbjerg Handelsskole?
Ja som oftest
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
Har De yderligere bemærkninger om forholdet mellem Deres virksomhed og Esbjerg Handelsskole eller om vore elever, bedes De skrive Deres synspunkter nedenfor.
Personlige oplysninger
Navn | ![]() |
Adresse: | ![]() |
Postnr.: | ![]() |
By: | ![]() |
Email: | ![]() |
@ventures productions. All rights reserved. ©2000
Bilag 4.7: Spørgeskema til elever på ungdomsuddannelserneUngdomsuddannelser (6)
Elever
1. Hvilken uddannelse går du på?
HI
HG 1 år
HG 2 år
HG-Voksen
HG-Praktik
3 - 5 skoleperiode
HH 1 år
HH 2 år
HH 3 år
HHS
2. Køn?
Kvinde
Mand
3. Alder?
17 år eller yngre
18-19 år
20-24 år
over 24 år
4. Hvilken skolebaggrund havde du, før du kom på Esbjerg Handelsskole?
9. klasse
10. klasse
HF, HTX eller
studentereksamen
Udenlandsk
skolebaggrund
Andet
5. Hvad fik dig til at vælge Esbjerg Handelsskole? (Marker den vigtigste årsag)
En lærer anbefalede
mig at gå på handelsskole
En studievejleder
fra EH
Forældre
Kammerater
Åbent-hus
arrangement
Brobygning (10. kl.)
En periode i
HI-klassen
Andet
6. Hvad ønsker du at bruge din uddannelse på Esbjerg Handelsskole til?
At få en læreplads
En videregående
uddannelse
Ved ikke
7. Hvor mange timer arbejder du ugentlig ved siden af din skolegang?
under 4 timer
4-7 timer
8-11 timer
12-16 timer
over 16 timer
8. Møder du forberedt til timerne? (0 svarer til "aldrig forberedt" og 10 svarer til "altid forberedt")
0
1
2
4
5
6
7
8
9
10
9. Hvor mange timer bruger du i gennemsnit dagligt til forberedelse?
0-1 time
1-2 time
over 2 timer
10. Hvordan vil du selv bedømme dit gennemsnitlige faglige standpunkt?
00
03
5
6
7
8
9
10
11
13
11a. Hvilken undervisningsform foretrækker du først og fremmest?
Elevforedrag
Gruppearbejde
Klasseundervisning
Projektarbejde
11b. Hvilken undervisningsform foretrækker du dernæst?
Elevforedrag
Gruppearbejde
Klasseundervisning
Projektarbejde
11c. Hvilken undervisningsform foretrækker du dernæst?
Elevforedrag
Gruppearbejde
Klasseundervisning
Projektarbejde
11d. Hvilken undervisningsform foretrækker du mindst?
Elevforedrag
Gruppearbejde
Klasseundervisning
Projektarbejde
12. Er arbejdsbyrden med afleveringsopgaver jævnt fordelt over skoleåret?
Ja
Nej
Ved ikke
13. Har du i undervisningen opnået kendskab til internationale forhold?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
14. Har du været i kontakt med virksomheder som et led i undervisningen?
Ja
Nej
15. Er det din opfattelse, at dine lærere alt i alt er gode til at lære fra sig? (0="nej, kun i meget ringe udstrækning" og "10=ja, i meget stor udstrækning")
0
1
2
4
5
6
7
8
9
10
16. Lærerne gør meget ud af, at eleverne forstår sammenhængen mellem fagene.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
17. Jeg får et godt udbytte af at arbejde med projekter.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
18. Mener du, at IT anvendes i undervisningen i tilstrækkelig grad?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
19. Jeg mener, at IT-udstyret på skolen fungerer tilfredsstillende.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
20. Min uddannelse på Esbjerg Handelsskole betyder alt i alt, at jeg opnår en god IT-viden.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
21. Taler dine lærere med din klasse om undervisningen?
Ja ofte
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
22a. Har du en:
Klasselærer
Kontaktlærer
Kernelærer
Ved ikke
22b. Synes du ordningen med klasselærer/kontaktlærer/kernelærer fungerer fint?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
23. Hvordan opfatter du alt i alt dit forhold til dine lærere?
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
Ved ikke
24. Interesserer dine lærere sig alt i alt for dig som person? (0="nej, kun i meget ringe udstrækning" og 10=ja, i meget stor udstrækning")
0
1
2
4
5
6
7
8
9
10
25. Hvordan mener du, at elevrådet på Esbjerg Handelsskole fungerer?
Meget godt
Godt
Mindre godt
Dårligt
Ved ikke
26. Mener du, at eleverne alt i alt er interesserede i at holde skolen ryddelig og pæn?
Ja
Ja som regel
Kun sjældent
Nej
27. Jeg får en god behandling, når jeg henvender mig til administrationen på skolen?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
28. Jeg synes alt i alt, at studievejledningen fungerer godt.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
Hvor godt er dit kendskab til følgende videreuddannelsesmuligheder på Esbjerg Handelsskole: 29a. Markedsføringsøkonom
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
29b. Datamatiker
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
29c. Multimediedesigner
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
30. Biblioteket yder alt i alt en god service.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
31. Sortimentet i kantinen dækker mit daglige behov.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
32. Kantinens priser er rimelige i forhold til kvaliteten
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
33. Hvor stort beløb bruger du i gennemsnit pr. dag i kantinen?
0
1-10 kr
11-20 kr
21-30 kr
31-40 kr
over 40 kr
34. Jeg får en god service, når jeg henvender mig til kantinens personale?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
35. Hvis du har ideer til, hvad der skal til, for at du vil handle mere i kantinen, bedes du nævne dem her:
36. Hvordan opfatter du din klasses arbejdsmoral?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
37. Hvor godt er sammenholdet i din klasse?
Særdeles godt
Godt
Mindre godt
Særdeles dårligt
38. Forekommer der mobning i din klasse?
Ja
Nej
Ved ikke
39a. Er der stor forskel på elevernes faglige viden i din klasse?
Ja
Nej
Ved ikke
39b. Hvis svaret på sp 39a. er "ja": Er det et problem for dig at gå i en klasse, hvor elevernes faglige viden er meget forskellig?
Ja
Nej
Ved ikke
40. Jeg føler mig godt orienteret om, hvad der foregår på skolen.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
41. Opfatter du alt i alt Esbjerg Handelsskole som et sted, hvor der er ansvarlighed, positivitet og respekt for andre?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
42. Opfatter du Esbjerg Handelsskole som en skole, hvor det er rart at være?
Ja i meget stor
udstrækning
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej kun i ringe
udstrækning
43. Hvordan opfatter du omfanget af fællesarrangementer, som arrangeres for elever i skoletiden? (F.eks. foredrag, teater, valgmøder, koncerter o.l.)
Gerne mere tid
Passende omfang
Mindre tid
For meget tid
44. Hvordan opfatter du de frivillige aktiviteter, som arrangeres for elever uden for skoletiden? (F.eks. idræt, kor, musik, skole- og forårsfester o.l.)
Gerne mere tid
Passende omfang
Mindre tid
For meget tid
@ventures productions. All rights reserved. ©2000
Bilag 4.8: Spørgeskema til skolevejledere i lokalområdets folkeskolerSkoler (8)
Esbjerg Handelsskole
1. Skolens navn
2. Hvad er dit navn og funktion?
3a. Mit kendskab til Handelsskolens HI-klasser er:
Meget godt
Godt
Mindre godt
Dårligt
3b. Mit kendskab til Handelsskolernes Grunduddannelse (HG) er:
Meget godt
Godt
Mindre godt
Dårligt
3c. Mit kendskab til Højere Handelseksamen (HHX) er:
Meget godt
Godt
Mindre godt
Dårligt
4. Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser er respekteret på din skole.
Helt enig
Delvis enig
Delvis uenig
Helt uenig
5. Esbjerg Handelsskole er god til at gøre opmærksom på sine aktiviteter omkring skolens ungdomsuddannelser
Helt enig
Delvis enig
Delvis uenig
Helt uenig
6. Mener du, at dine elever får et øget kendskab til ungdomsuddannelserne HG og HHX, når de deltager på præsentations- og brobygningsforløb på Esbjerg Handelsskole?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
Ved ikke
7. Mener du, at dine elever får et øget kendskab til fagene på HG og HHX, når de deltager på præsentations- og brobygningsforløb på Esbjerg Handelsskole?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
Ved ikke
8. Præsentations- og brobygningsforløbet giver dine elever et tilfredsstillende grundlag for afklaring af uddannelses- og erhvervsvalg mht. merkantile ungdomsuddannelser.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
Hvad mener du alt i alt om kvaliteten på følgende forløb på Esbjerg Handelsskole. 9a. Virksomhedsspil for 8. klasser
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som dårlig
Ved ikke
9b. Præsentationsforløb for 9. klasser
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som dårlig
Ved ikke
9c. Brobygningsforløb for 10. klasser
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som dårlig
Ved ikke
10. Hvor ofte har din skole kontakt med medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole?
Meget ofte
Ret ofte
Ret sjældent
Yderst sjældent
11. Når medarbejdere på din skole har kontakt med Esbjerg Handelsskole, foregår kontakten for det meste med: (Marker den vigtigste kontakt)
Jobkontoret
Studievejledere
Kontorpersonale
Ledelsen
Lærere eller
koordinatorer
Andre
12. Hvis vi ser på aftaler mellem medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole og din skole, hvad passer så bedst på situationen? Aftaler bliver fulgt op:
Hurtigt
Ikke hurtigt nok
For sjældent
Aldrig
Ved ikke
13. Hvordan fungerer samarbejdet alt i alt med jeres samarbejdspartnere fra Esbjerg Handelsskole?
Meget godt
Godt
Mindre godt
Dårligt
Har du yderligere bemærkninger om forholdet mellem din skole og Esbjerg Handelsskole eller om vore elever, bedes du skrive dine synspunkter nedenfor:
Personlige oplysninger
Navn | ![]() |
Adresse: | ![]() |
Postnr.: | ![]() |
By: | ![]() |
Email: | ![]() |
@ventures productions. All rights reserved. ©2000
Bilag 4.9: Spørgeskema til TAP-medarbejdere på Esbjerg HandelsskoleTeknisk-administrativt personale (11)
Generelt
1a. Hvilken afdeling er du fortrinsvis tilknyttet?
Spangsbjerg
Grådyb
1b. Inden for hvilket område er din funktion?
Administration
Kantine
Rengøring og
pedeller
IT-center (Driften)
Andet
2. Hvordan oplever du alt i alt dit forhold til eleverne/de studerende?
Som meget godt
Som godt
Som nogenlunde godt
Som mindre godt
3. Mener du, at der er fælles holdninger blandt alle medarbejdere om adfærdsregler for eleverne/de studerende på din afdeling?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
4. Mener du, at eleverne/de studerende er interesserede i at holde skolen ryddelig og pæn?
Ja
Ja som regel
Kun sjældent
Nej
5. Mener du, at de aftaler, som du laver med underviserne, overholdes?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
6. Har du alt i alt et godt samarbejde med underviserne?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
7. Jeg har den opfattelse, at eleverne/de studerende kan lide at henvende sig til det teknisk-administrative personale.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
8. Sortimentet i kantinen dækker mit daglige behov.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
9. Kantinens priser er rimelige i forhold til kvaliteten.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
10. Er proceduren ved bestillinger hos kantinen vedrørende forplejning til kurser, møder o. lign. tilfredsstillende?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
11. Jeg får en god service, når jeg henvender mig til kantinens personale?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
12. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for eleverne/de studerende?
Der er alt for mange
Antallet er passende
Der er alt for få
13. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for personalet?
Der er alt for mange
Antallet er passende
Der er alt for få
14. Opfatter du Esbjerg Handelsskole som en engagerende arbejdsplads?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
15. De ledelsesmæssige holdninger er klart udmeldte på dit arbejdsområde.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
16. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte og fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
17. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
18. Den overordnede ledelsesgruppe på Esbjerg Handelsskole anvender en decentral ledelsesform.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
19. Er det din opfattelse at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
20. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
21. Evalueres de administrative rutiner på din afdeling?
Ja
Nej
22. Anvendes IT optimalt til den interne kommunikation på din afdeling?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
23. Jeg har tilstrækkeligt IT-udstyr i mit daglige arbejde.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
24. Jeg bruger meget tid på at lære IT-programmer at kende i mit daglige arbejde.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
25. Mener du, at der afsættes tilstrækkelige midler til efteruddannelse af TAP-personale på Esbjerg Handelsskole?
Ja
Nej
Ved ikke
26. Er din faglige profil alt i alt ført ajour?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
27a. Jeg trives blandt mine kolleger på skolen.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
27b. Jeg oplever mit arbejde som meningsfyldt.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
27c. Jeg har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af mit daglige arbejde.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
27d. Jeg deltager i for mange møder på skolen.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
27e. Jeg føler mig stresset i mit arbejde.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
@ventures productions. All rights reserved. ©2000
Undervisere (12)
Baggrund
1. På hvilken afdeling underviser du fortrinsvis?
HI
HG
HHX
Esbjerg Business
Academy
IT-Akademiet
Kursuscentret
2. Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du?
Naturvidenskablig
uddannelse
Økonomisk eller
juridisk uddannelse
Sproglig eller
humanistisk uddannelse
Anden højere
uddannelse (Seminarie)
Handelsfaglærereksamen pba. praktisk erfaring
Praktisk uddannelse
i øvrigt
3. Er din hovedbeskæftigelse på Esbjerg Handelsskole?
Ja
Nej
HI (besvares kun hvis du underviser på HI)
4. Elever, der optages på HI, har alt i alt faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at blive opkvalificerede, så de kan gennemføre en ungdomsuddannelse.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Elever, der optages i HI-klasser, får grundlæggende opkvalificeret følgende kvalifikationer: 5a. Selvstændighed:
Ja
Ofte
For lidt
Nej
5b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
5c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
5d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
HG (besvares kun hvis du underviser på HG)
6. Elever, der optages på HG, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre HG med et tilfredsstillende resultat?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Elever, der optages på HG, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 7a. Selvstændighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
7b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
7c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
7d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
HHX (besvares kun hvis du underviser på HHX)
8. Elever, der optages på HHX, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre HHX med et tilfredsstillende resultat?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Elever, der optages på HHX, besidder alt i alt følgede kvalifikationer 9a. Selvstændighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
9d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
EBA (besvares kun hvis du underviser på EBA)
10. Studerende, der optages på EBA, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre MAK med et tilfredsstillende resultat?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Studerende, der optages på EBA, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 11a. Selvstændighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
11b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
11c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
11d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
IT Akademiet ( kun hvis du underviser på IT A)
12. Er det din opfattelse, at studerende, der optages, har faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre datamatiker med et tilfredsstillende resultat.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
13. Er det din opfattelse, at studerende, der optages, har faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre m.m.designer med et tilfredsstillende resultat.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Studerende, der optages på IT-Akademiet, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 14a. Selvstændighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
14b. Samarbejdsevne
Ja
Ofte
For lidt
Nej
14c. Ansvarlighed
Ja
Ofte
For lidt
Nej
14d. Kreativitet
Ja
Ofte
For lidt
Nej
Kursuscentret (kun hvis du underviser på Kursusc.)
15. På hvilke kurser underviser du? (Sæt evt. flere markeringer)
Merkonom
IT-kurser
Lederuddannelse
Økonomikurser
IT- og
Økonomiværksted
Efterfølgende
skoleperiode
Skolepraktik
Afklaringskurser
IKA-kurser
Jobsøgningskurser
Andet
Undervisningen
Af praktiske årsager bliver elever, studerende og kursister betegnet som elever i de følgende spørgsmål. 16. Hvilken undervisningsform benytter du hyppigst?
Elevforedrag
Gruppearbejde
Klasseundervisning
Projektarbejde
Foredrag
17. Indgår internationale forhold i din undervisning?
Ja
Nej
18. Koordinerer du elevernes skriftlige afleveringsopgaver med dine kolleger?
Ja altid
Ja ofte
Kun en gang imellem
Aldrig
19. Møder dine elever alt i alt velforberedte til timerne?
Ja helt sikkert
Ja som regel
Kun sjældent
Nej aldrig
20. Hvordan oplever du elevernes engagement i forbindelse med din undervisning?
Som virkelig god
God
Rimelig god
Ikke god
21. Er du som underviser engageret i den enkelte elevs faglige problemer og udviklingsmuligheder?
Ja som oftest
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
22. Er du som underviser engageret i den enkelte elevs personlige udvikling?
Ja som oftest
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
23. Hvordan opfatter du alt i alt dit forhold til eleverne?
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
24. Jeg føler mig alt i alt godt rustet til at inddrage IT i min undervisning i et omfang som foreskrevet i læreplanen/studieordningen i mit fag-/emneområde.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
25. Jeg synes, at skolen alt i alt råder over tilstrækkeligt IT-udstyr.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
26. Jeg vil gerne anvende IT i højere grad i min undervisning.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Undervisere på Kursuscentret bedes undlade at besvare dette spørgsmål. 27. Har du et samarbejde om undervisningen med din faggruppe?
Ja som oftest
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
28a. Har du et tværfagligt samarbejde om undervisningen med kolleger?
Ja som oftest
Ja fra tid til anden
Kun sjældent
Nej aldrig
28b. Hvis svaret på spørgsmål 28a. er "Nej aldrig": Kunne du tænke dig at få et tværfagligt samarbejde med kolleger?
Ja
Nej
29. Hvordan evaluerer du dine elever? Sæt evt. flere markeringer.
Skriftlige prøver
Mundtlige prøver
Personlige samtaler
om faglige og bløde kval
Elevfremlæggelse
Andet
30. Mener du, at der er fælles holdninger blandt underviserne om adfærdsregler for eleverne på den uddannelse, hvor du fortrinsvis underviser?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
31. Hvordan opfatter du omfanget af fællesarrangementer, som arrangeres for eleverne i skoletiden? (F.eks. foredrag, teater, valgmøder, koncerter o.lign.)
Gerne mere tid
Passende omfang
Mindre tid
For meget tid
32. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for eleverne?
Der er alt for mange
Antallet er passende
Der er alt for få
Ved ikke
33. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for personalet?
Der er alt for mange
Antallet er passende
Der er alt for få
Ved ikke
34. Hvordan opfatter du kvaliteten af pædagogiske arrangementer for personalet?
Som særdeles godt
Som godt
Som mindre godt
Som særdeles
dårligt
35. Hvor ofte henvender du dig som underviser til virksomheder og institutioner i Esbjergområdet?
Ofte
Af og til
Sjældent
Aldrig
36. Hvor ofte bruger du gæstelærer i din undervisning?
Meget ofte
Ofte
Af og til
Aldrig
37. Opfatter du Esbjerg Handelsskole som en engagerende arbejdsplads?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
38. Den overordnede ledelsesgruppe på Esbjerg Handelsskole anvender en decentral ledelsesform.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
39. De ledelsesmæssige holdninger er klart udmeldte for dit arbejdsområde.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
HI (besvares kun hvis du underviser på HI)
40. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
41. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
42. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
43. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
44. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
45. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
HG (besvares kun hvis du underviser på HG)
46. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
47. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
48. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
49. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
50. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
51. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
HHX (besvares kun hvis du underviser på HHX)
52. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
53. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
54. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
55. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
56. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
57. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
EBA (besvares kun hvis du underviser på EBA)
58. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
59. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
60. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
61. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
62. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
63. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
IT Akademiet ( kun hvis du underviser på IT A)
64. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
65. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
66. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
67. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
68. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
69. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Kursuscentret (kun hvis du underviser på Kursusc.)
70. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
71. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
72. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?
Som særdeles god
Som god
Som mindre god
Som særdeles
dårlig
73. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
74. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
75. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Øvrige forhold
76. Mener du, at der afsættes tilstrækkelige midler til efteruddannelse af undervisere på Esbjerg Handelsskole?
Ja
Nej
Ved ikke
77. Er din faglige profil alt i alt ført ajour?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
78. Er din pædagogiske efteruddannelse alt i alt ført ajour?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
79. Mener du, at de aftaler, som du laver med det teknisk-administrative personale, overholdes?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
80. Har du alt i alt et godt samarbejde med det teknisk-administrative personale?
Ja
Ja i nogen
udstrækning
Ja i mindre
udstrækning
Nej
81. Biblioteket yder alt i alt en god service
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
82. Sortimentet i kantinen dækker mit daglige behov.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
83. Kantinens priser er rimelige i forhold til kvaliteten.
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
84. Jeg får en god service, når jeg henvender mig til kantinens personale?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
85. Er proceduren ved bestillinger hos kantinen vedr. forplejning til kurser, møder o.lign. tilfredsstillende?
Enig
Delvis enig
Delvis uenig
Uenig
Ved ikke
Marker for hvert af følgende påstande du mener passer bedst: 86a. Jeg trives blandt mine kolleger på skolen.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86b. Jeg oplever mit arbejde som meningsfyldt.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86c. Jeg har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af mit daglige arbejde.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86d. Jeg arbejder løbende med pædagogisk udvikling af min undervisning.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86e. Jeg deltager i for mange møder på skolen.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86f. Jeg føler mig stresset i mit arbejde.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86g. Jeg ønsker kun at koncentrere mig om den faglige undervisning.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
86h. Mine klasser er for store.
Meget enig
Enig
Uenig
Meget uenig
@ventures productions. All rights reserved. ©2000
Nedenstående tal dækker spørgsmål i de 5 spørgeskemaer, som anvendes i forbindelse med ungdomsuddannelserne HI, HG og HHX.
Det drejer sig om skemaerne 1, 8, 6, 11 og 12.
Rekrutteringsmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere | ||
HI | HG | HHX | ||||
4 | 6 | 8 |
Faglige og pædagogiske mål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere | ||
HI | HG | HHX | ||||
8 | ||||||
9a, b, c, | ||||||
10 | ||||||
8 | 19 | |||||
9 | ||||||
10 | ||||||
11a, b, c, d | 16 | |||||
12 | ||||||
14 | ||||||
15 | ||||||
16 | ||||||
17 | ||||||
18 | ||||||
20 | ||||||
21 | ||||||
27 | ||||||
28a | ||||||
28b | ||||||
34 | ||||||
86d |
IT-mål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
18 | ||||
19 | ||||
20 | ||||
22 | ||||
23 | ||||
24 | ||||
24 | ||||
25 | ||||
26 |
Internationaliseringsmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere | ||
HI | HG | HHX | ||||
13 | 17 | |||||
45 | 50 | 56 |
Evalueringsmål og kvalitetssikring
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
21 | ||||
29 |
Personlig udvikling
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere | ||
HI | HG | HHX | ||||
9d, e | ||||||
11a | 5a | 7a | 9a | |||
11b | 5b | 7b | 9b | |||
11c | 5c | 7c | 9c | |||
11d | 5d | 7d | 9d | |||
22 |
Samarbejde med interessenter
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
21 | ||||
22a,b | ||||
23 | 23 | |||
24 | ||||
26 | 4 | |||
27 | ||||
28 | ||||
29a, b, c, | ||||
30 | 81 | |||
31 | 8 | 82 | ||
32 | 9 | 83 | ||
33 | ||||
34 | 11 | 84 | ||
35 | ||||
40 | ||||
2 | ||||
3 | 30 | |||
5 | 79 | |||
6 | 80 | |||
7 | ||||
10 | 85 |
Skole - og studiemiljøet
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
25 | ||||
36 | ||||
37 | ||||
38 | ||||
39a, b | ||||
41 | ||||
42 | ||||
27a, b, c | 86a, b, c | |||
27d | 86e | |||
27e | 86f | |||
86g, h |
Traditionsmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
43 | 31 | |||
44 | ||||
12 | 32 | |||
13 | 33 |
Medarbejdere
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere | ||
HI | HG | HHX | ||||
14 | 37 | |||||
15 | 39 | |||||
16 | 40 | 46 | 52 | |||
17 | 41 | 47 | 53 | |||
18 | 38 | |||||
19 | 43 | 49 | 55 | |||
20 | 45 | 51 | 57 | |||
42 | 48 | 54 | ||||
43 | 49 | 55 |
Efteruddannelsesmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
25 | ||||
26 | ||||
76 | ||||
77 | ||||
78 | ||||
Profilmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
3a, b, c | ||||
6 | ||||
7 | ||||
8 | ||||
9a, b, c | ||||
29a, b, c |
Imagemål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
12 | 4 | |||
13 | 5 | |||
14a, b | ||||
Netværksmål
Virksomheder | Skoler | Elever | TAP-personale | Undervisere |
15 | 10 | 35 | ||
16 | 11 | |||
17 | ||||
18 | 12 | |||
19 | 36 | |||
20 | ||||
13 |
Denne side indgår i publikationen "Model for kvalitetsregnskab på
erhvervsskoleområdet" som bilag 4 af 7
© Undervisningsministeriet 2002