Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Bilag 3:
HI





Bilag 3.1: De centralt udmeldte kvalitetskrav vedr. den frivillige indledende del på grunduddannelsen, kaldet HI

Krav til skole Analyse og konkretisering Procedurer
Udkast til ny hovedbekendtgørelse ( 7. januar 2000)    
§ 5 Skolen skal have et kvalitetssystem til løbende kvalitetsudvikling og resultatvurdering af uddannelsens skoledel. Kvalitetssystem eksisterer mht. 8. klasse præ-forløb, 9. klasse præ-forløb og 10. klasse bro-forløb. Kvalitetssystem mht. 1. skoleperiode-forløb er under udarbejdelse.  
Skolens kvalitetssystem skal indeholde en procedure for en løbende selvevaluering og kvalitetsudvikling. Skolens medarbejdere og elever samt det lokale uddannelsesudvalg skal inddrages i evalueringen.    
Skolen skal ved tilrettelæggelsen og gennemførelsen af uddannelsen have en procedure, der belyser, at    
1. undervisningen lever op til de mål, der er fastsat i reglerne om de enkelte uddannelser Jvf. Bekendtgørelse nr. 1228 af 18. december 2000 om grundforløb i erhvervsuddannelserne, § 4, skal skolen have en lokal undervisningsplan, dvs. en plan over hvilke fag på niveau G, der udbydes og hvor mange lektioner eleverne skal have pr. uge/modul.  
2. der sker en løbende udvikling af den lokale undervisningsplan    
3. de valgte undervisningsmetoder understøtter uddannelsen formål og undervisningsfagenes mål, Jvf. Bekendtgørelse nr. 724 af 25. juli 2000 om lov om erhvervsuddannelser, § 22, skal undervisningen være helhedsorienteret.  
4. der sker en ajourføring af lærernes faglige og pædagogiske kvalifikationer (jvf. § 9, stk. 3) Der skal ansættes undervisere, som har faglige forudsætninger og/eller eksempelvis erhvervserfaring.  
5. de enkelte lærere og skolen modtager information om elevernes vurdering af undervisningen og af skolens tilrettelæggelse af uddannelsen, og at Anvendes på 8. klasse præ-forløb, 9. klasse præ-forløb og 10. klasse bro-forløb. Mangler mht. 1. skoleperiode-forløb. Skolen har vedtaget procedure, for hvorledes elevernes evaluering af undervisningen og skolens tilrettelæggelse af uddannelsen sker. Hver 3.år udarbejdes tillige etisk regnskab på skolen  
6. indberetninger og lignende fra censorer, resultater af prøver, eksaminer og standpunktskarakterer, der gives i stedet for eksamenskarakterer, samt resultaterne af eventuelle eksterne evalueringer af undervisningen inddrages.    
På baggrund af skolens selvevaluering udarbejder skolen en plan for opfølgning, hvordan de fastsatte mål kan nås. Opfølgningen skal fastlægge ændringsbehov og forslag til løsning, samt opstille operationelle mål.    

Bilag 3.2: De centralt udmeldte kvalitetskrav vedr. krav til undervisningsmiljøet

Bekendtgørelse nr. 166 af 14. marts 2001. Lov om elevers og studerendes undervisningsmiljø

Krav til skole Analyse og konkretisering
§ 1. Elever, studerende og andre deltagere i offentlig og privat undervisning har ret til et godt undervisningsmiljø, således at undervisningen kan foregå sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt. Undervisningsmiljøet på skoler og uddannelsesinstitutioner (uddannelsessteder) skal fremme deltagernes muligheder for udvikling og læring og omfatter derfor også uddannelsesstedets psykiske og æstetiske miljø. § 1 Stk. 2. Den myndighed, bestyrelse eller person, der har ansvar for uddannelsesstedet, skal sørge for, at de krav, der er omtalt i stk. 1, bliver opfyldt. Skolen sikrer, at undervisningen foregår sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt, samtidig med at undervisningsmiljøet fremmer de studerendes muligheder for udvikling og læring.
§ 6. Uddannelsesstedets ledelse sørger for, at der udarbejdes en skriftlig undervisningsmiljøvurdering af sikkerheds- og sundhedsforholdene samt forholdene vedrørende det psykiske og æstetiske miljø på uddannelsesstedet. § 6. Stk. 2. Undervisningsmiljøvurderingen skal være tilgængelig på uddannelsesstedet for elever og studerende og andre interesserede. § 6. Stk. 3. Undervisningsmiljøvurderingen skal revideres, når der sker ændringer, der har betydning for undervisningsmiljøet, dog mindst hvert tredje år. Er under udarbejdelse
§ 7. Undervisningsmiljøvurderingen skal mindst indeholde følgende elementer: 1) Kortlægning af uddannelsesstedets fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø, 2) beskrivelse og vurdering af eventuelle undervisningsmiljøproblemer, 3) udarbejdelse af en handlingsplan, hvor det fremgår, i hvilken takt og rækkefølge de konstaterede problemer skal løses, og 4) forslag til retningslinier for opfølgning på handlingsplanen. § 7. Stk. 2. Uddannelsesstedets ledelse skal inddrage undervisningsmiljørepræsentanterne i planlægningen, tilrettelæggelsen og gennemførelsen af samt opfølgningen på undervisningsmiljøvurderingen. Er under udarbejdelse

Bilag 3.3: Spørgeskema til Virksomheder vedr. elever på ungdomsuddannelserne

Virksomheder, ungdomsuddannelser (1)

Generelt


1. Virksomhedens navn

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
   

2. Hvad er Deres navn?

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
   

3. Hvilken funktion har De i virksomheden?

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
  

4. Er virksomheden?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Offentlig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Privat
   

5. Hvilken af følgende funktioner beskæftiger virksomheden sig med?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Butik [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Finans [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Produktion [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dekoration [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Informatik [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Spedition [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Engros [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kontor [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Andet
   

6. Hvor mange ansatte er der i virksomheden?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 1-5 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 6-19 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 20-49 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 50 eller flere
   

7. Hvor mange elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser har Deres virksomhed ansat inden for de sidste fem år?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]0 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 1-5 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 6-10 [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] 11 eller flere
   

8. Når Deres virksomhed ansætter elever fra Esbjerg Handelsskole, hvilken ungdomsuddannelse har de så? (sæt kryds ud for den hyppigste)

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] HG (Handelsskolens Grunduddannelse) [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] HHX (Højere Handelseksamen)

Sæt kryds på hver linie ud for det udsagn, som De mener passer bedst. 9a. Eleverne har de nødvendige kundskaber i læsning, stavning og regning

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

9b. Eleverne har en grundlæggende viden om erhvervs- og samfundsøkonomiske forhold

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

9c. Eleverne kan anvende edb-teknologi (tekstbehandling, regneark m.v.)

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]Nej
   

9d. Eleverne er positive over for forandringer og nye arbejdsvilkår

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]Nej
    

9e. Eleverne vil gerne udvikle deres evner og færdigheder

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
    

10. Elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser har alt i alt gode faglige kvalifikationer

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej

Elever fra Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser besidder alt i alt følgende personlige kvalifikationer. 11a. Selvstændighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]ej
    

11b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

11c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]Nej
    

11d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]Nej
    

12. Esbjerg Handelsskoles ungdomssuddannelser er respekteret i erhvervslivet i Esbjerg.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt uenig
    

13. Esbjerg Handelsskole er god til at gøre opmærksom på sine aktiviteter omkring skolens ungdomsuddannelser.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt uenig
     

14a. Hvordan vil De karakterisere ungdomsuddannelserne på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget gode [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Gode [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dårlige [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget dårlige
     

14b. Hvordan vil De karakterisere ungdomsuddannelserne på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget praktiske [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Praktiske [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Teoretiske [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget teoretiske
      

15. Hvor ofte har Deres virksomhed kontakt med medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ret ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ret sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Yderst sjældent
    

16. Når medarbejdere fra Deres virksomhed har kontakt med Esbjerg Handelsskole, foregår kontakten for det meste med:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Jobcenteret [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kontorpersonale [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ledelsen (forstander, uddannelsesledere) [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Studievejledere [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Lærere / koordinatorer
     

17. Hvordan oplever De den service, De får, når De telefonisk henvender Dem til Esbjerg Handelsskole.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som meget god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som dårlig
    

18. Hvis vi ser på aftaler mellem medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole og Deres virksomhed, hvad passer så bedst på situationen? Aftaler bliver fulgt op:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Hurtigt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ikke hurtigt nok [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Aldrig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
     

19. Vil det være en god ide, at medarbejdere fra Deres virksomhed har mulighed for at komme på Esbjerg Handelsskole som gæsteundervisere?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.]Nej
   

20. Rekrutterer Deres virksomhed nye medarbejdere i samarbejde med Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som oftest [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja fra tid til anden [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
  

Har De yderligere bemærkninger om forholdet mellem Deres virksomhed og Esbjerg Handelsskole eller om vore elever, bedes De skrive Deres synspunkter nedenfor.

Personlige oplysninger

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
   

Navn [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Adresse: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Postnr.: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
By: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Email: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
  

@ventures productions. All rights reserved. ©2000

Bilag 3.4: Spørgeskema til skolevejledere i lokalområdets folkeskoler

Skoler (8)

Esbjerg Handelsskole

1. Skolens navn

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
  

2. Hvad er dit navn og funktion?

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]
  

3a. Mit kendskab til Handelsskolens HI-klasser er:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dårligt
   

3b. Mit kendskab til Handelsskolernes Grunduddannelse (HG) er:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dårligt
  

3c. Mit kendskab til Højere Handelseksamen (HHX) er:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dårligt
   

4. Esbjerg Handelsskoles ungdomsuddannelser er respekteret på din skole.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt uenig
   

5. Esbjerg Handelsskole er god til at gøre opmærksom på sine aktiviteter omkring skolens ungdomsuddannelser

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Helt uenig
  

6. Mener du, at dine elever får et øget kendskab til ungdomsuddannelserne HG og HHX, når de deltager på præsentations- og brobygningsforløb på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

7. Mener du, at dine elever får et øget kendskab til fagene på HG og HHX, når de deltager på præsentations- og brobygningsforløb på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

8. Præsentations- og brobygningsforløbet giver dine elever et tilfredsstillende grundlag for afklaring af uddannelses- og erhvervsvalg mht. merkantile ungdomsuddannelser.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

Hvad mener du alt i alt om kvaliteten på følgende forløb på Esbjerg Handelsskole. 9a. Virksomhedsspil for 8. klasser

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som dårlig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

9b. Præsentationsforløb for 9. klasser

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som dårlig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

9c. Brobygningsforløb for 10. klasser

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som dårlig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

10. Hvor ofte har din skole kontakt med medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ret ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ret sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Yderst sjældent
   

11. Når medarbejdere på din skole har kontakt med Esbjerg Handelsskole, foregår kontakten for det meste med: (Marker den vigtigste kontakt)

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Jobkontoret [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Studievejledere [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kontorpersonale [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ledelsen [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Lærere eller koordinatorer [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Andre
  

12. Hvis vi ser på aftaler mellem medarbejdere fra Esbjerg Handelsskole og din skole, hvad passer så bedst på situationen? Aftaler bliver fulgt op:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Hurtigt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ikke hurtigt nok [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Aldrig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

13. Hvordan fungerer samarbejdet alt i alt med jeres samarbejdspartnere fra Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Dårligt
  

Har du yderligere bemærkninger om forholdet mellem din skole og Esbjerg Handelsskole eller om vore elever, bedes du skrive dine synspunkter nedenfor:

[Billede: Her ses et tomt skærmbillede.]

Personlige oplysninger

Navn [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Adresse: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Postnr.: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
By: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
Email: [Billede: Her ses en tom rubrik.]
  

@ventures productions. All rights reserved. ©2000

Bilag 3.5: Spørgeskema til TAP-medarbejdere på Esbjerg Handelsskole

Teknisk-administrativt personale (11)

Generelt

1a. Hvilken afdeling er du fortrinsvis tilknyttet?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Spangsbjerg [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Grådyb
  

1b. Inden for hvilket område er din funktion?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Administration [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kantine [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Rengøring og pedeller [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] IT-center (Driften) [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Andet
  

2. Hvordan oplever du alt i alt dit forhold til eleverne/de studerende?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som meget godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som nogenlunde godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre godt
  

3. Mener du, at der er fælles holdninger blandt alle medarbejdere om adfærdsregler for eleverne/de studerende på din afdeling?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

4. Mener du, at eleverne/de studerende er interesserede i at holde skolen ryddelig og pæn?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som regel [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

5. Mener du, at de aftaler, som du laver med underviserne, overholdes?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

6. Har du alt i alt et godt samarbejde med underviserne?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

7. Jeg har den opfattelse, at eleverne/de studerende kan lide at henvende sig til det teknisk-administrative personale.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

8. Sortimentet i kantinen dækker mit daglige behov.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke

9. Kantinens priser er rimelige i forhold til kvaliteten.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

10. Er proceduren ved bestillinger hos kantinen vedrørende forplejning til kurser, møder o. lign. tilfredsstillende?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

11. Jeg får en god service, når jeg henvender mig til kantinens personale?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

12. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for eleverne/de studerende?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for mange [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Antallet er passende [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for få
  

13. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for personalet?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for mange [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Antallet er passende [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for få
  

14. Opfatter du Esbjerg Handelsskole som en engagerende arbejdsplads?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

15. De ledelsesmæssige holdninger er klart udmeldte på dit arbejdsområde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

16. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte og fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

17. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

18. Den overordnede ledelsesgruppe på Esbjerg Handelsskole anvender en decentral ledelsesform.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

19. Er det din opfattelse at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

20. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

21. Evalueres de administrative rutiner på din afdeling?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej

22. Anvendes IT optimalt til den interne kommunikation på din afdeling?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

23. Jeg har tilstrækkeligt IT-udstyr i mit daglige arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

24. Jeg bruger meget tid på at lære IT-programmer at kende i mit daglige arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

25. Mener du, at der afsættes tilstrækkelige midler til efteruddannelse af TAP-personale på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

26. Er din faglige profil alt i alt ført ajour?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

27a. Jeg trives blandt mine kolleger på skolen.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

27b. Jeg oplever mit arbejde som meningsfyldt.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

27c. Jeg har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af mit daglige arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

27d. Jeg deltager i for mange møder på skolen.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

27e. Jeg føler mig stresset i mit arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

[Billede: Her ses en rubrik, hvori der står "Send din besvarelse".]


@ventures productions. All rights reserved. ©2000

Bilag 3.6: Spørgeskema til undervisere på Esbjerg Handelsskole

Undervisere (12)

Baggrund

1. På hvilken afdeling underviser du fortrinsvis?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] HI [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] HG [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] HHX [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Esbjerg Business Academy [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] IT-Akademiet [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kursuscentret
  

2. Hvilken uddannelsesmæssig baggrund har du?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Naturvidenskablig uddannelse [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Økonomisk eller juridisk uddannelse [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Sproglig eller humanistisk uddannelse [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Anden højere uddannelse (Seminarie)
[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Handelsfaglærereksamen pba. praktisk erfaring [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Praktisk uddannelse i øvrigt
   

3. Er din hovedbeskæftigelse på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

HI (besvares kun hvis du underviser på HI)

4. Elever, der optages på HI, har alt i alt faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at blive opkvalificerede, så de kan gennemføre en ungdomsuddannelse.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

Elever, der optages i HI-klasser, får grundlæggende opkvalificeret følgende kvalifikationer: 5a. Selvstændighed:

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

5b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

5c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

5d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

HG (besvares kun hvis du underviser på HG)

6. Elever, der optages på HG, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre HG med et tilfredsstillende resultat?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

Elever, der optages på HG, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 7a. Selvstændighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

7b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

7c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

7d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

HHX (besvares kun hvis du underviser på HHX)

8. Elever, der optages på HHX, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre HHX med et tilfredsstillende resultat?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

Elever, der optages på HHX, besidder alt i alt følgede kvalifikationer 9a. Selvstændighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

9b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

9c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

9d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

EBA (besvares kun hvis du underviser på EBA)

10. Studerende, der optages på EBA, har alt i alt de faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre MAK med et tilfredsstillende resultat?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

Studerende, der optages på EBA, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 11a. Selvstændighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

11b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

11c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

11d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

IT Akademiet ( kun hvis du underviser på IT A)

12. Er det din opfattelse, at studerende, der optages, har faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre datamatiker med et tilfredsstillende resultat.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

13. Er det din opfattelse, at studerende, der optages, har faglige forudsætninger, der gør dem i stand til at gennemføre m.m.designer med et tilfredsstillende resultat.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

Studerende, der optages på IT-Akademiet, besidder alt i alt følgende kvalifikationer: 14a. Selvstændighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

14b. Samarbejdsevne

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

14c. Ansvarlighed

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

14d. Kreativitet

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For lidt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

Kursuscentret (kun hvis du underviser på Kursusc.)

15. På hvilke kurser underviser du? (Sæt evt. flere markeringer)

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Merkonom [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] IT-kurser [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Lederuddannelse [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Økonomikurser [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] IT- og Økonomiværksted [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Efterfølgende skoleperiode [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Skolepraktik [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Afklaringskurser [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] IKA-kurser [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Jobsøgningskurser [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Andet
   

Undervisningen

Af praktiske årsager bliver elever, studerende og kursister betegnet som elever i de følgende spørgsmål. 16. Hvilken undervisningsform benytter du hyppigst?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Elevforedrag [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Gruppearbejde [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Klasseundervisning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Projektarbejde [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Foredrag
  

17. Indgår internationale forhold i din undervisning?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

18. Koordinerer du elevernes skriftlige afleveringsopgaver med dine kolleger?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja altid [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun en gang imellem [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Aldrig
   

19. Møder dine elever alt i alt velforberedte til timerne?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja helt sikkert [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som regel [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
  

20. Hvordan oplever du elevernes engagement i forbindelse med din undervisning?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som virkelig god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] God [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Rimelig god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ikke god
  

21. Er du som underviser engageret i den enkelte elevs faglige problemer og udviklingsmuligheder?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som oftest [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja fra tid til anden [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
  

22. Er du som underviser engageret i den enkelte elevs personlige udvikling?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som oftest [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja fra tid til anden [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
  

23. Hvordan opfatter du alt i alt dit forhold til eleverne?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårligt
  

24. Jeg føler mig alt i alt godt rustet til at inddrage IT i min undervisning i et omfang som foreskrevet i læreplanen/studieordningen i mit fag-/emneområde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

25. Jeg synes, at skolen alt i alt råder over tilstrækkeligt IT-udstyr.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

26. Jeg vil gerne anvende IT i højere grad i min undervisning.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

Undervisere på Kursuscentret bedes undlade at besvare dette spørgsmål. 27. Har du et samarbejde om undervisningen med din faggruppe?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som oftest [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja fra tid til anden [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
  

28a. Har du et tværfagligt samarbejde om undervisningen med kolleger?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja som oftest [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja fra tid til anden [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Kun sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej aldrig
   

28b. Hvis svaret på spørgsmål 28a. er "Nej aldrig": Kunne du tænke dig at få et tværfagligt samarbejde med kolleger?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

29. Hvordan evaluerer du dine elever? Sæt evt. flere markeringer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Skriftlige prøver [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mundtlige prøver [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Personlige samtaler om faglige og bløde kval [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Elevfremlæggelse [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Andet
  

30. Mener du, at der er fælles holdninger blandt underviserne om adfærdsregler for eleverne på den uddannelse, hvor du fortrinsvis underviser?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

31. Hvordan opfatter du omfanget af fællesarrangementer, som arrangeres for eleverne i skoletiden? (F.eks. foredrag, teater, valgmøder, koncerter o.lign.)

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Gerne mere tid [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Passende omfang [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Mindre tid [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] For meget tid
  

32. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for eleverne?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for mange [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Antallet er passende [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for få [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

33. Hvordan oplever du antallet af handelsskoletraditioner, som Esbjerg Handelsskole har opbygget for personalet?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for mange [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Antallet er passende [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Der er alt for få [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

34. Hvordan opfatter du kvaliteten af pædagogiske arrangementer for personalet?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre godt [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårligt
   

35. Hvor ofte henvender du dig som underviser til virksomheder og institutioner i Esbjergområdet?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Af og til [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Sjældent [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Aldrig
  

36. Hvor ofte bruger du gæstelærer i din undervisning?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ofte [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Af og til [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Aldrig
  

37. Opfatter du Esbjerg Handelsskole som en engagerende arbejdsplads?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

38. Den overordnede ledelsesgruppe på Esbjerg Handelsskole anvender en decentral ledelsesform.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

39. De ledelsesmæssige holdninger er klart udmeldte for dit arbejdsområde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

HI (besvares kun hvis du underviser på HI)

40. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

41. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

42. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
   

43. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

44. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

45. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

HG (besvares kun hvis du underviser på HG)

46. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

47. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

48. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
  

49. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

50. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

51. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

HHX (besvares kun hvis du underviser på HHX)

52. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

53. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

54. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
   

55. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

56. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

57. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

EBA (besvares kun hvis du underviser på EBA)

58. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

59. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

60. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
   

61. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

62. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

63. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

IT Akademiet ( kun hvis du underviser på IT A)

64. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

65. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

66. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
  

67. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

68. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

69. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

Kursuscentret (kun hvis du underviser på Kursusc.)

70. Din afdelingsledelse er god til at iværksætte/fremme nye initiativer.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

71. Din afdelingsledelse er god til at følge op på trufne beslutninger.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

72. Hvordan opfatter du din afdelingsledelses evne til at inspirere underviserne på det pædagogiske område?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som mindre god [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Som særdeles dårlig
  

73. Er det din opfattelse, at din afdelingsledelse er lydhør, når du som medarbejder har store og små problemer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

74. Din afdelingsledelse vægter, at du som underviser inddrager internationale aspekter, således at eleverne tilegner sig internationale kompetencer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

75. Er din afdelingsledelse god til at lytte til dine ideer?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

Øvrige forhold

76. Mener du, at der afsættes tilstrækkelige midler til efteruddannelse af undervisere på Esbjerg Handelsskole?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja  [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
  

77. Er din faglige profil alt i alt ført ajour?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

78. Er din pædagogiske efteruddannelse alt i alt ført ajour?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

79. Mener du, at de aftaler, som du laver med det teknisk-administrative personale, overholdes?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
  

80. Har du alt i alt et godt samarbejde med det teknisk-administrative personale?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i nogen udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ja i mindre udstrækning [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Nej
   

81. Biblioteket yder alt i alt en god service

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

82. Sortimentet i kantinen dækker mit daglige behov.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

83. Kantinens priser er rimelige i forhold til kvaliteten.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
   

84. Jeg får en god service, når jeg henvender mig til kantinens personale?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig
  

85. Er proceduren ved bestillinger hos kantinen vedr. forplejning til kurser, møder o.lign. tilfredsstillende?

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Delvis uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Ved ikke
   

Marker for hvert af følgende påstande du mener passer bedst: 86a. Jeg trives blandt mine kolleger på skolen.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86b. Jeg oplever mit arbejde som meningsfyldt.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86c. Jeg har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af mit daglige arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86d. Jeg arbejder løbende med pædagogisk udvikling af min undervisning.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86e. Jeg deltager i for mange møder på skolen.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86f. Jeg føler mig stresset i mit arbejde.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

86g. Jeg ønsker kun at koncentrere mig om den faglige undervisning.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
   

86h. Mine klasser er for store.

[Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Enig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Uenig [Billede: Her ses en afkrydsnings boks, som ikke er markeret.] Meget uenig
  

[Billede: Her ses en rubrik, hvori der står "Send din besvarelse".]


@ventures productions. All rights reserved. ©2000

Bilag 3.7: Eksempel på manual, som danner baggrund for analyse af graden af målopfyldelse vedr. ungdomsuddannelserne HI, HG og HHX

Nedenstående tal dækker spørgsmål i de 5 spørgeskemaer, som anvendes i forbindelse med ungdomsuddannelserne HI, HG og HHX.

Det drejer sig om skemaerne 1, 8, 6, 11 og 12.

Rekrutteringsmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

       

HI

HG

HHX

       

4

6

8


Faglige og pædagogiske mål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

       

HI

HG

HHX

8

       

9a, b, c,

       

10

       
   

8

 

19

   

9

   
   

10

   
   

11a, b, c, d

 

16

   

12

   
   

14

   
   

15

   
   

16

   
   

17

   
       

18

       

20

       

21

       

27

       

28a

       

28b

       

34

       

86d


IT-mål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

   

18

   
   

19

   
   

20

   
     

22

 
     

23

 
     

24

 
       

24

       

25

       

26


Internationaliseringsmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

       

HI

HG

HHX

   

13

 

17

       

45

50

56


Evalueringsmål og kvalitetssikring

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

     

21

 
       

29


Personlig udvikling

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

       

HI

HG

HHX

9d, e

       

11a

     

5a

7a

9a

11b

     

5b

7b

9b

11c

     

5c

7c

9c

11d

     

5d

7d

9d

       

22


Samarbejde med interessenter

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

   

21

   
   

22a,b

   
   

23

 

23

   

24

   
   

26

4

 
   

27

   
   

28

   
   

29a, b, c,

   
   

30

 

81

   

31

8

82

   

32

9

83

   

33

   
   

34

11

84

   

35

   
   

40

   
     

2

 
     

3

30

     

5

79

     

6

80

     

7

 
     

10

85


Skole - og studiemiljøet

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

   

25

   
   

36

   
   

37

   
   

38

   
   

39a, b

   
   

41

   
   

42

   
     

27a, b, c

86a, b, c

     

27d

86e

     

27e

86f

       

86g, h


Traditionsmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

   

43

 

31

   

44

   
     

12

32

     

13

33


Medarbejdere

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

       

HI

HG

HHX

     

14

37

     

15

39

     

16

40

46

52

     

17

41

47

53

     

18

38

     

19

43

49

55

     

20

45

51

57

       

42

48

54

       

43

49

55


Efteruddannelsesmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

     

25

 
     

26

 
       

76

       

77

       

78

         


Profilmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

 

3a, b, c

     
 

6

     
 

7

     
 

8

     
 

9a, b, c

     
   

29a, b, c

   


Imagemål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

12

4

     

13

5

     

14a, b

       
         


Netværksmål

Virksomheder

Skoler

Elever

TAP-personale

Undervisere

15

10

   

35

16

11

     

17

       

18

12

     

19

     

36

20

       
 

13

     

 


Denne side indgår i publikationen "Model for kvalitetsregnskab på erhvervsskoleområdet" som bilag 3 af 7
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top