Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Udviklingscentret for folkeoplysning og voksenundervisning





inspirerer til fornyelse og udvikling inden for folkeoplysning og voksenundervisning 

Dokumentation 

Udviklingscenteret formidler den sidste nye viden om forsøgs- og udviklingsarbejde, ny lovgivning, støtteordninger og puljer.

Dagligt indsamles og systematiseres dokumentation inden for voksenundervisning og folkeoplysning. Materialerne er tilgængelige for alle via Udviklingscenterets bibliotek og databaser på Internet: www.ufv.dk.

Rådgivning

Udviklingscenteret tilbyder gratis rådgivning og oplysning til alle - enkeltpersoner eller grupper - der vil sætte nye aktiviteter i gang eller udvikle eksisterende.

Erfaringsindsamling

Udviklingscenteret løser mange rekvirerede opgaver og tager selv initiativer til undersøgelser. Medarbejderne dækker en bred faglig vifte og ofte kombineres kvantitative og kvalitative metoder i undersøgelserne.

Samarbejde

Udviklingscenteret har et vidtstrakt netværk med kontakter til en lang række organisationer og forskningsinstitutioner både indenlands og udenlands. Er løbende med til at danne ny netværk, der også indgår i løsningen af evalueringsopgaver, udredninger etc.

Internationalt

Udviklingscenteret deltager i internationalt arbejde gennem en række netværk. Er medstifter af European Research and Development Institutes for Adult Education (ERDI): Et europæisk netværk, som blandt andet formidler kontakter til forsøgs- og udviklingsprojekter i Europa. Desuden løser Udviklingscenteret opgaver i forbindelse med blandt andet Nordisk Ministerråd, OECD og UNESCO.

Forfatterne

Niels Clemmensen, cand.polit, ansat på Udviklingscenteret i 1991.

Martin Gudnæs Geysner, cand.comm., ansat på Udviklingscenteret i 1993-94 og 1997.

Marianne Søgaard Sørensen, etnolog, ansat på Udviklingscenteret i 1998.

Denne side indgår i publikationen "Produktionsskolerne i Danmark" som kapitel 17 af 20
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top