Afleveringsopgaver | 29 |
Akkodomativ erkendelse | 18 |
Alders- og kønsfordeling | 35 |
Analyse | 32 |
Analyse | 120 |
Anvendelse | 31 |
Arbejdsglæde | 46 |
Arbejdsliv | 10 |
Arm-chair-case | 172 |
Assimilativ erkendelse | 18 |
Audiovisuelle hjælpemidler | 147 |
Autoritet | 50 |
Bedømmelse af eksamenopgaver | 217 |
Bedømmelsesskema | 169 |
Behandling af projektrapport | 192 |
Bloomís taxonomi | 30 |
Bloomís taxonomi | 165 |
Bordopstilling | 145 |
Hjælpemidler til eksamen | 215 |
Case | 164 |
Caseskrivning | 171 |
Caseundervisning | 111 |
Caseundervisning | 114 |
Caseundervisning | 116 |
Censor | 216 |
Censor | 224 |
Debat | 91 |
Deduktiv princip | 63 |
Deduktiv princip | 115 |
Deltagergruppe | 193 |
Demokrati og lighed | 50 |
Direkte spørgsmål | 98 |
Diskussion i smågrupper | 122 |
Divergent erkendelse | 19 |
Dumpeprocent | 36 |
Edb i undervisningen | 155 |
Efterbehandling af case | 127 |
Eksamen | 211 |
Eksamensordning | 216 |
Eksamensreglement | 216 |
Eksamensspørgsmål | 228 |
Eksamenstræning | 231 |
Eksamination | 223 |
Eksaminationens faser | 225 |
Eksemplariske princip | 63 |
Emnediskussion | 91 |
Essay-opgaver | 159 |
Evaluering | 76 |
Evaluering af opponentindlæg | 202 |
Evalueringens formål | 77 |
Evalueringens genstand | 81 |
Evaluering af projektarbejde | 195 |
Evalueringsniveauer | 83 |
Evalueringsskema | 56,197 |
Faggruppe | 57 |
Faglederordning | 25 |
Faglig profil | 13 |
Fagligt forum | 24 |
Fagplan | 26 |
Fjernundervisning | 132 |
Flervalgsopgaver | 158 |
Flip over | 152 |
Forberedelsestid | 222 |
Fordeling på brancher | 38 |
Foredrag | 87 |
Forelæsning | 87 |
Forhandling | 91 |
Forløbsplan | 64 |
Formativ evaluering | 77-80 |
Formål | 28 |
Forståelse | 31 |
Frafald | 36-76 |
Fællesfag | 15 |
Gruppearbejde | 100 |
Gruppediskussion | 91 |
Gruppeklima | 209 |
Gruppeopgaver | 101 |
Gruppeplacering | 106 |
Gruppesammensætning | 104 |
Gruppeundervisning | 101 |
Gruppeundervisning, afrapportering | 110 |
Gruppeundervisning, gennemførelse | 109 |
Gruppeundervisning, introduktion | 107 |
Gæstelærer | 141 |
Halo-effekten | 236 |
Holdsammensætning | 38 |
Hverdagsliv | 10 |
Hv-spørgsmål | 96 |
Identifikationsoplysninger | 26 |
Indhold og omfang | 29 |
Indirekte spørgsmål | 98 |
Indlæring | 59 |
Indlæringsmodel | 60 |
Indlæringsniveau | 30-165 |
Induktive princip | 64, 116 |
Informationsbehandling | 189 |
Informationsindsamling | 188 |
Introduktion | 72 |
Introduktionsformer | 73, 74-75 |
Isbjerg case | 113 |
IT til eksamen | 216 |
Ja-nej spørgsmål | 96 |
Karakterskala | 217 |
Klageregler | 237 |
Klasseundervisning | 86 |
Konklusion | 189 |
Konvergent erkendelse | 19 |
Kundskabsautoritet | 50 |
Kursist | 39 |
Kvalitetsgrænser | 54 |
Ledet diskussion | 92 |
Lektionsevaluering | 78 |
Lektionsplan | 68-70-71 |
Lektionsplanlægning | 69 |
Lighed og demokrati | 50 |
Logbog | 53 |
Lukkede opgaver | 161 |
Lytning | 99 |
Lærerfunktion | 48 |
Lærerkvalifikationer | 52-133 |
Lærerrollen | 48-194 |
Lærervejledning | 33, 176 |
Læring | 60 |
Læringsmiljø | 44 |
Læringsmodel | 61 |
Løsningsprocessen | 186 |
Løsningsteknikker | 187 |
Magtautoritet | 50 |
Makkerintroduktion | 73 |
Manuskript | 89 |
Meddelelse af karakterer | 230 |
Meningsdiskussion | 91 |
Merkonom- og teknonomstuderende | 35 |
Metoder | 186 |
Model- og metodevalg | 59-185 |
Motivation | 47 |
Mundtlig eksamen med oplæg | 219 |
Mundtlig eksamen med udgangspunkt i projektrapport | 231 |
Mødeforløb | 194 |
Mødeleder | 194, 202 |
Mål | 29 |
Målgruppe | 187 |
Nødvendighedens lov | 41 |
Objektive test | 157 |
Opgavebedømmelse | 166 |
Opgaver | 22, 156 |
Opgaveretning | 78 |
Opgavetyper | 156, 165 |
Oplæg | 220 |
Opponentgruppe | 193 |
Opponentindlæg | 193 |
Overhead projektor | 149 |
Personlig udvikling, læreren | 51 |
Personlig udvikling, studerende | 14-45 |
Planlægning | 58 |
Planlægningsmodeller | 59 |
Plenumdiskussion | 123 |
Praksis i undervisningen | 139 |
Problemcase | 113 |
Problemformulering | 184 |
Problemopgaver | 157, 161 |
Problemstilling | 185 |
Procesevaluering | 81 |
Professionel studerende | 41 |
Profil af studerende | 35 |
Projektarbejde | 178 |
Projektarbejdets faser | 181 |
Projekter | 23-178 |
Projektlæring | 208 |
Projektorganiseret forløb | 49-181 |
Pædagogisk profil | 16 |
Pædagogiske situation | 51 |
Rammebetingelser | 21, 23 |
Rapportens udformning | 190 |
Reaktionsevaluering | 80 |
Rollespil | 137 |
Rosenthal-effekten | 236 |
Samfundsudviklingen | 8 |
Samtaleforedrag | 90 |
Samtaleundervisning | 90 |
Selvevaluering | 53 |
Selvstuderende | 235 |
Seriecase | 113 |
Situationsspil | 137 |
Skoleliv | 11 |
Skriftlig eksamen | 214 |
Specialefag | 16 |
Spørgeteknik | 95 |
Spørgsmålsanvendelse | 96-97 |
Spørgsmålsformulering | 96-97 |
Stillingskatagorier | 37 |
Strukturelle princip | 62 |
Studerende | 35-40 |
Studerendes forberedelse | 116 |
Studier | 22 |
Studieteknik | 43 |
Summativ evaluering | 77 |
Suppleringsfag | 16 |
Syntese | 32 |
Systemcase | 113 |
Systemevaluering | 81 |
Tavle | 147 |
Tavshed | 99 |
Teorier | 182 |
To-lærerprincip | 129 |
To-valgsopgaver | 158 |
Tænketræ | 93 |
Udarbejdelse af eksamenopgaver | 214 |
Uddannelsesbaggrund | 37 |
Udfyldningsopgaver | 159 |
Udviklingssamarbejde | 56 |
Udvælgelse af cases | 117 |
Underviserfunktion | 52 |
Undervisning | 21 |
Undervisningsindhold | 62 |
Undervisningslokaliteter | 144 |
Undervisningsmaterialer | 143-154 |
Undervisningsproces | 48-49 |
Valgfag | 16 |
Varianter i caseundervisning | 128 |
Vejlederrolle | 204-206 |
Viden | 31 |
Video/TV | 153 |
Virksomhedsbesøg | 142 |
Voksenlæring | 40 |
Vurdering | 32 |
Øvelsesopgaver | 160 |
Åbne case | 113 |
Åbne opgaver | 161 |