![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ForordGlobaliseringen og en intensiveret konkurrence om viden og innovation stiller nye krav og skaber udfordringer for arbejdsstyrken i Danmark. Vi skal være kreative, fleksible, kunne vores håndværk og være i front med at finde nye og effektive løsninger. Det betyder, at alle skal være parate til at lære nyt hele tiden. Voksen- og efteruddannelsesindsatsen spiller her en central rolle og bidrager til regeringens bestræbelser på at fastholde Danmarks position som et af de mest konkurrencedygtige og rigeste lande i verden. Livslang opkvalificering og uddannelse af alle på arbejdsmarkedet forudsætter klare prioriteringer, og at alle påtager sig et medansvar. I denne publikation præsenteres en række målsætninger og indikatorer, som skal gøre det muligt at følge udviklingen på voksen- og efteruddannelsesområdet endnu tættere i de kommende år. Det er nødvendigt, for vi ved ikke nok om, hvad vi får ud af de penge, vi investerer i voksen- og efteruddannelse. Med indikatorsystemet får vi nu mulighed for at belyse udviklingen. Om vi gør nok, og om vi gør det godt nok. Regeringen vil følge voksen- og efteruddannelsesindsatsen nøje og hvert år offentliggøre de resultater, en løbende vurdering af målingerne muliggør. Med den viden kan vi tilpasse vores indsats og sikre, at kvaliteten og effekten af den offentlige voksen- og efteruddannelse er i verdensklasse. Bertel Haarder Undervisningsminister Hyppigt anvendte forkortelser:VEU: Voksen- og efteruddannelse
|
![]() |
![]() ![]() ![]() Til sidens top |