![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() 7. Visiterede til specialundervisningTabel 7.1 viser antallet af elever i 1. - 10. klasse, der er henvist til den vidtgående specialundervisning sammenholdt med, hvor mange af disse der er nyvisiteret. I nyvisiterede kan indgå børnehaveklasseelever, jf. noten til tabellen. Man skal være varsom med at sammenligne landstotalerne for de tre år, da der ikke foreligger oplysninger for samtlige amter. I 2004/05 er der 1.380 nyvisiterede elever i den vidtgående specialundervisning ud af det samlede antal på 10.233 elever. Københavns Amt, som har det næststørste antal elever i den vidtgående specialundervisning, har det største antal nyvisiterede elever. Fyns Amt, der har det største antal elever i den vidtgående specialundervisning, har i 2004/05 kun det femtestørste antal af nyvisiterede elever. Ser man på den største ændring i antallet af nyvisiterede elever, springer Bornholms Regionskommune, Fyns Amt og Vejle Amt i øjnene med et fald på henholdsvis 137, 76 og 72 elever. Københavns Kommune og Vestsjællands Amt har haft den største stigning i antallet af nyvisiterede elever med henholdsvis 167 og 91 elever. Tabel 7.1 Samlet antal elever i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen, samt heraf nyvisiterede elever
Note: Der gøres opmærksom på, at ikke alle amter har opgjort antallet af nyvisiterede, hvorfor en sammenligning på landsplan, de tre år imellem, kan være misvisende. Antallet af nyvisiterede er indberettet på klassetrin. Viborg Amt gør opmærksom på, at deres elever ikke er inddelt i klasser, men inddeles i grupper på tværs af klasser. Note: Under nyvisiterede elever kan det forekomme, at børnehaveklasseelever er medregnet. Dette er tilfældet for nyvisiterede elever i Nordjyllands amt i 2004/05. Her indgår 34 børnehaveklasseelever i antallet af nyvisiterede. Disse elever er ikke inkluderet i "antal elever". Note: Frederiksborg Amt, Bornholms Regionskommune samt Viborg Amt har oplyst, at de i 2004/05 ikke har nogle elever, der er nyvisiteret.
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() Til sidens top |