Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Forslag til igangsættende aktiviteter







Som det fremgår af ovenstående, er det vigtigt at de lokale uddannelsesudvalg kommer godt fra start. Ikke mindst når deres opgaver, pligter og rettigheder er mindre klart formuleret end efteruddannelsesudvalgenes og skolernes.

Medlemmerne af LUU introduceres til det nye AMU og til LUUs rolle
For mange medlemmer af de lokale uddannelsesudvalg vil det ikke være selvklart hvad det nye AMU er. Det vil sikkert hjælpe på et hensigtsmæssigt udvalgsarbejde hvis medlemmerne blev grundigt introduceret til systemet.

EUU, skolerne og LUU mødes til afstemning af forventninger
Det ville derfor være en god idé at opstarten gik med en afstemning af forventninger til hinanden, gerne med medvirken af en repræsentant fra det efteruddannelsesudvalg som jobområdemæssigt svarer til det lokale uddannelsesudvalg.

De formelle pligter og rettigheder skal være på plads. Og man kan begynde at tage en drøftelse af hvilke typer møder og andre aktiviteter der vil være mest hensigtsmæssige.

Også en første afklaring af forbindelsesvejene mellem det lokale uddannelsesudvalg og efteruddannelsesudvalget vil sikkert hjælpe på at medlemmerne af udvalget kan se deres fremtidige opgaver og relationer.

Til denne første forventningsafstemning er der forhåbentlig inspiration at hente i dette debatoplæg.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Parternes nye roller i det nye AMU - oplæg til inspiration og drøftelse" som kapitlet "Forslag til igangsættende aktiviteter"
© Undervisningsministeriet 2004

Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top