Indholdsfortegnelse
Forord
1 Sammenfatning
2 Indledning
3 Udfordringer til det naturfaglige
uddannelsesområde
Et særligt
dansk problem?
Udfordringerne
kræver handling
4 Visionen: Naturfag for alle
Naturfagene
en mangfoldighed af undervisningsfag
Hvad er begrundelserne
for naturfaglig undervisning?
Fremtidens
naturfaglighed
Naturfagene
er en nødvendig del af almendannelsen
5 Naturfaglige kompetencer
Hvorfor kompetencebeskrivelser?
Udmøntning
i uddannelsessystemet
6 Styrkelse af den naturfaglige uddannelseskultur
Grundskolen
Ungdomsuddannelser
Videregående
uddannelser
Naturfag
uden for uddannelsessystemet
7 Styrkelse af lærerkompetencer
Efter- og
videreuddannelse af lærerkorpset
Læreruddannelsessystemet
skal gentænkes
8 Tre strategiske indsatsområder
Nationale
ressourcecentre i naturfagene aktør i et nordisk netværk
Naturfagenes
Udviklingsfond
Fagdidaktik
som et strategisk forsknings-område
Arbejdsgruppens kommissorium og sammensætning
Efterskrift
Summary: Science education of the future
Referencer
Denne side indgår i publikationen "Fremtidens naturfaglige uddannelser" som Indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003
|