spacer
spacer spacer

spacer

Kolofon

Titel: Plads til forskellighed
Undertitel: - at arbejde med kultur og konflikt i folkeskolen
Noter: Publikationen indgår i Undervisningsministeriets temahæfteserie som nr. 1 – 2008
Udgiver: Undervisningsministeriet, Afdelingen for grundskole og folkeoplysning
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: Undervisningsministeriet
Forfattere: Alice Jacobsen, Camilla Vibe-Hastrup, Mette Møhl og Jesper Bastholm Munk
Artikelredaktion: Beata Engels Andersson og Anna Sofie Weigaard Jørgensen, Undervisningsministeriet
Serieredaktion og produktion: Werner Hedegaard, Undervisningsministeriet, Kommunikationsenheden
Andre bidragydere: Schwander Kommunikation (Grafisk tilrettelægning og design, illustrationer og web) og PFdesign, web
Emneord: folkeskolen, undervisningsmiljø, konflikthåndtering, kultur, mangfoldighed
Resumé: Inspirationsmateriale til folkeskolen med erfaringer, pædagogiske redskaber og metoder til at skabe et undervisningsmiljø, som kan rumme mangfoldighed og skabe tryghed for alle i folkeskolen. Publikationen indeholder en række konkrete øvelser, som kan anvendes i undervisningen.
Sprog: Dansk
URL: pub.uvm.dk/2008/forskellighed
Den elektroniske udgaves ISBN: 978-87-603-2658-5
Pris for den elektroniske udgave: 0 DKK
Den trykte udgaves ISBN: 978-87-603-2660-8
Pris for den trykte udgave: 100 kr. inklusive moms, eksklusive ekspedition og porto. Bestilles hos Nordisk Bog Center, tlf. 56 36 40 40 eller e-post: ekspedition@nbcas.dk
Version: 1.0
Versionsdato: 2008-
Publikationsstandard nummer:
Formater: html, css, pdf, gif, jpg, flash, javascript
Inventarliste:
PDF:
kap01.pdf
plads.pdf
kap02.pdf
kap03.pdf
kap04.pdf
litteratur.pdf
pdf_forord.pdf
pdf_indledning.pdf
HTML:
forord.html
forside.swf
forside_slice_5
index.html
indledning.html
kap_1_0_paedagogiske_overvejeser.html
kap_1_1_anerkendende_paedagogik.html
kap_1_2_didaktiske_overvejelser.html
kap_1_3_oevelse_vaerdifaelleskab.html
kap_1_4_oevelse_48_timer.html
kap_1_5_portfoliemetoden.html
kap_1_6_skolens_ledelse.html
kap_1_7_eksempel_udskolingsworkshop.html
kap_1_8_oevelse_social_dynamics.html
kap_2_0_kulturforstaaelse.html
kap_2_1_kulturbegrebet.html
kap_2_2_magtfuldt_begreb.html
kap_2_3_kultur_container.html
kap_2_4_kultur_forestilling.html
kap_2_5_integration.html
kap_2_6_kulturbegreb.html
kap_2_7_beskrivende_kulturbegreb.html
kap_2_8_kulturmoedet.html
kap_2_9_komplekse_kulturbegreb.html
kap_2_10_oevelse_danskhed.html
kap_2_11_oevelse_faellesskaber.html
kap_2_12_oevelse_her_er_mit_liv.html
kap_3_0_praktisk_konflikthaandtering.html
kap_3_1_konflikter.html
kap_3_2_forstaa_konflikter.html
kap_3_3_definition_konflikter.html
kap_3_4_arbejde_konflikter.html
kap_3_5_oevelse_konfliktforstaaelse.html
kap_3_6_konfliktens_dimensioner.html
kap_3_7_oevelse_konfliktens_eskalering.html
kap_3_8_konflikttrappen.html
kap_3_9_arbejde_konflikter.html
kap_3_10_oevelse_forstaa_konflikter.html
kap_3_11_moede_konflikter.html
kap_3_12_arbejde_konfliktmoenstre.html
kap_3_13_fordomme.html
kap_3_14_erfaringer_udvikling.html
kap_3_15_case_i_danmark.html
kap_3_16_case_ikke_tyrkisk.html
kap_3_17_haandtere_konflikter.html
kap_3_18_eksempler_kernepunkter.html
kap_3_19_oevelser_konfliktskulptur.html
kap_4_0_erfaringer_fire_skoler.html
kap_4_1_dagmarskolen.html
kap_4_2_inklusion_elever_dagmarskolen.html
kap_4_3_indsatsomraader_dagmarskolen.html
kap_4_4_projektforloebet_dagmarskolen.html
kap_4_5_noeddeskovskolen.html
kap_4_6_indsatsomraader_noeddeskovskolen.html
kap_4_7_diskussionsforum_noeddeskovskolen.html
kap_4_8_projektforloebet_noeddeskovskolen.html
kap_4_9_engskolen.html
kap_4_10_konfliktloesning_engskolen.html
kap_4_11_indsatsomraader_engskolen.html
kap_4_12_projektforloebet_engskolen.html
kap_4_13_holsbjergskolen.html
kap_4_14_baggrund_holsbjergskolen.html
kap_4_15_indsatsomraader_holsbjergskolen.html
kap_4_16_projektforloebet_holsbjergskolen.html
kap_5_0_inspiration.html
kolofon.html
menu_oversigt.htm
print.html
style.css
temahaefter.html
Grafik:
banner.jpg
citat.gif
h-boks_bund.jpg
h-boks_bund2.jpg
h-boks_midt.jpg
h-boks_top.jpg
h-boks_top2.gif
h-boks_top2.jpg
illu_1_3.jpg
illu_1_4.jpg
illu_1_7.jpg
illu_1_8.jpg
illu_2_1.gif
illu_2_3_b.gif
illu_2_3.gif
illu_2_7.gif
illu_2_11_b.gif
illu_3_4.gif
illu_3_5.gif
illu_3_6_b.gif
illu_3_6_c.gif
illu_3_6.gif
illu_3_8.gif
illu_3_11_a.gif
illu_3_11_b.gif
illu_3_11_c.gif
illu_3_19.jpg
illu_indledning.gif
illu_kap_1_indledning.gif
illu_kap_2_indledning.gif
illu_kap_3_indledning.gif
illu_kap_4_indledning.gif
kap_1_overskrift.jpg
kap_2_overskrift.jpg
kap_3_overskrift.jpg
kap_4_overskrift.jpg
kap_5_overskrift.jpg
spacer.gif
titel_forord.gif
titel_indledning.gif
Mapper, grafik:
slice_forside
pile_seddel_slice
menu_oversigt_slice

Eventuelle henvendelser af indholdsmæssig karakter rettes til
Kommunikationsenheden i Undervisningsministeriet, telefon 33 92 50 57 eller e-post: pub@uvm.dk

spacer spacer spacer