Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







1. Indledning

2. Oversigt
2.1 Uddannelsessystemet
2.2 De unges vej gennem uddannelsessystemet
2.3 Finansiering af uddannelsessystemet

3. Ressourcer
3.1 Samlede offentlige udgifter til udddannelse
3.2 Offentlige udgifter til uddannelse i procent af samlede offentlige udgifter i Danmark og i udvalgte lande
3.3 Samlede udgifter til uddannelsesinstitutioner efter niveau i procent af BNP i Danmark og i udvalgte lande
3.4 Udgift pr. studerende i Danmark og i udvalgte lande
3.5 Offentlige udgifter til voksenuddannelse
3.6 Udgifter til Statens Uddannelsesstøtte
3.7 Udgifter til forskning
3.8 Fortrolighed med avanceret computerbrug i Danmark og i udvalgte lande
3.9 Antal uddannelsessteder
3.10 Elev/lærerratio og normalklassekvotient

4. Elevbevægelser
4.1 Antal elever og studerende
4.2 15-34-årige under uddannelse
4.3 Forventet uddannelsestid
4.4 Tosprogede elever
4.5 Elever, der modtager vidtgående specialundervisning
4.6 Tilgang af elever og studerende
4.7 Ansøgere til og optagne på videregående uddannelser
4.8 Overgang fra grundskole til fortsat uddannelse
4.9 Overgang fra gymnasiale uddannelser til fortsat uddannelse
4.10 Elever/studerende, der fuldfører en uddannelse
4.11 Fuldførelsesfrekvenser
4.12 Fuldførelsestider
4.13 Ventetid før studiestart
4.14 Elever ved voksenuddannelse
4.15 Voksnes efteruddannelsesaktivitet i Danmark og i udvalgte lande

5. Resultater
5.1 Befolkningens uddannelsesniveau i Danmark og de øvrige EU-lande
5.2 Uddannelsesprofil for en ungdomsårgang
5.3 De nyuddannedes indplacering på arbejdsmarkedet
5.4 Ledighed og uddannelse
5.5 Forventet tid i uddannelse, beskæftigelse og ledighed for de unge i Danmark og i udvalgte lande
5.6 Indkomst fordelt efter uddannelsesniveau i Danmark og i udvalgte lande
5.7 15-åriges læse-, matematik- og naturvidenskabelige kompetencer i Danmark og i udvalgte lande
5.8 Befolkningen fordelt efter højeste fuldførte uddannelse
5.9 Arbejdsstyrkens uddannelsesmæssige sammensætning

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Tal der taler 2005" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2004

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top