 |
 |
Kilder
Litteratur
- Amtsrådsforeningen, Debatoplæg om ungdomsuddannelserne -visioner
for de gymnasiale uddannelser (1998).
- Abrahamsen, Marianne, Bag den åbne dør, Danmarks Pædagogiske Institut
(1998).
- Andersen, Dines, Uddannelsesvalg efter 9. klasse, Delprojekt under
forskningsprogrammet Uddannelse til alle, Socialforskningsinstituttet
(1997).
- Andersen, Ole Dibbern og Petersson, Erling, Fra teamarbejde til
teamlæring, Undervisningsministeriet (1998).
- Andresen, Bent B., E-learning - en designhåndbog, CTU (2000).
- Andresen, Bent B., IT for alle, Arbejdsmarkedsstyrelsen (2000).
- Andresen, Bent B., Fleksibel læring for voksne, Systime (1999).
- Arbejdsministeriet, Rapport fra Udvalget om Informationssamfundets
betydning for jobindhold og arbejdets organisering (1998).
- Bencke, Jens, Hansen, Hans Henrik og Wahlgren, Bjarne, Gymnasiedidaktik,
Gyldendals Pædagogiske Bibliotek (1981).
- Boisen, Egil, Teknosofikum, Politiken (24/5 2000).
- Bornholms Amtsgymnasium, Evalueringsrapport - Poseidon, www.poseidon.uvm.dk
(1999).
- Bornholms Amtsgymnasium, Overordnede IT-målsætninger, www.poseidon.uvm.dk
(1998).
- Bramming, Pia og Frandsen, Christine M., Kompetence i praksis (2001).
- Bramming, Pia og Larsen, Henrik Holt, Kompetenceudvikling (1995).
- Bygholm, Ann & Dircknick-Holmfeld, Lone, Pædagogik i det virtuelle
læremiljø..., i Danielsen, Oluf & Nielsen, Janni (red.), Læring og
Multimedier, Aalborg Universitetsforlag (1997).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, Omstilling gennem projektarbejde
del II (2001).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, Omstilling gennem projektarbejde
del I (2000).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, Ti historier fra CTU projekternes
liv (2000).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, IKT i de almene ungdomsuddannelser
(1999).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, IKT som strategisk ressource
- en antologi (1998).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, Grænseløs uddannelse -
et debatoplæg om fremtidens uddannelse i et teknologisk udviklingsperspektiv
(1997).
- Center for Teknologistøttet Uddannelse, ...med kridt og computer
- brikker til en ny forståelse af fremtidens lærerprofession, en tekstantologi
redigeret af Sisse Siggaard Jensen og Mette Ringsted (1997).
- Center for Uddannelse, Teknologi og Arbejdsmarked, På vej mod et
nyt læringsbegreb (2001).
- Damgaard, Jarl, Learning Lab Denmark - en breche i murene, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 8/2000.
- Danmarks Statistik, Omnibusundersøgelse 1. marts - 14. marts 2000
(2000).
- Danmarks Statistik, Serviceerhverv, Statistiske Efterretninger (2000).
- Dansk Arbejdsgiverforening, Profil og udvikling i de gymnasiale
uddannelser - et debatoplæg (1999).
- Dansk Industri, Slip talenterne løs (2000).
- Dansk Institut for Gymnasiepædagogik, Teoretisk Pædagogikum 2000/2001
- Kursus i almen pædagogik - Materialesamling I og II (2000).
- Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, Principprogram (2000).
- DTI Center for Kompetence og Medier, Ældre og IT, Analyse for Ældresagen
og Forskningsministeriet (1997).
- Dronninglund Gymnasium og HF, Forsøgsrapporter 1997- 2000 (1998-2000).
- Forskningsministeriet, Det Digitale Danmark - omstilling til netværkssamfundet
(1999).
- Frandsen, Jesper (red.), Gymnasiet 2001, Systime (1993).
- Frederiksborg Amt, Fra skolebibliotek til studiecenter (1996).
- Gleerup, Jørgen og Wiedemann, Finn, De ungdomsgymnasiale læringskulturer,
Gymnasiepædagogik nr. 18 (2001).
- Goth & Raffel Reklamebureau A/S, Tiltrækningskraft -Sådan rekrutteres
de bedste medarbejdere (2000).
- Gottlieb, Birgitte og Hornstrup, Carsten, Læreprocesser i Gymnasieskolen
- udvikling i vidensorganisationer, Dansk Kommunalkursus og Den Kommunale
Højskole i Danmark (1998).
- Grøn, Bjarning og Elbrønd, Hansen, Niels, Just-in-time Teaching
og Physlets. Artiklen er hentet på www.fy.gymfag.dk/ikt/artikler/index.html
(2000).
- Gymnasieskolen nr. 9, Tema om karakterer og eksamen (2001).
- Gymnasieskolen nr. 7, interview med direktør Lars Gold-schmidt,
Arbejdsmarkedsstyrelsen (2001).
- Gymnasieskolen nr. 6, Gymnasieshopping breder sig (2001).
- Gymnasieskolen nr. 4, Haderslev Katedralskole: Skoleaftale med udvikling
og fleksibilitet (2001).
- Gymnasieskolen nr. 4, Opgør med en fossil og blødsøden skolekultur
(2001).
- Gymnasieskolen nr. 1, Jeg har en fremtidsvision for den lærende
og engagerende skole (2001).
- Gymnasieskolen nr. 3, Gymnasiets smertegrænse er overskredet (1998).
- Gymnasieskolernes Lærerforening, Fremtidens kompetencer -debatoplæg
(1999).
- Gymnasieskolernes Lærerforening, Fremtidens gymnasiale uddannelser
- debatoplæg (1998).
- Gymnasieskolernes Lærerforening, Udviklingsplan - Det almene gymnasium
(1998).
- Gymnasieskolernes Lærerforening, GL 100. Skole - stand -forening,
Gyldendal (1990).
- Gymnasieskolernes Rektorforening, Det almene gymnasiums profil (2001).
- Gymnasieskolernes Rektorforening, 2-årigt HF - nu og i fremtiden
(2001).
- Gymnasieskolernes Rektorforening, 2-årigt HF i fremtiden -et debatoplæg
(2000).
- Gymnasieskolernes Rektorforening, Det almene gymnasiums profil -
fortællingen om vejen fra egnet til studieegnet (1999).
- Hansen, Karin, New Public Management på det kommunale niveau: En
dansk NPM-model, Nordisk Administrativt tidsskrift 4/1999.
- Hansen, Mogens, Eksamen, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse
4/2000.
- Haue, Harry, Prøver og eksamen - norm og udfordring, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 4/2000.
- Haue, Harry, Almendannelse og fag, i Undervisningsministeriet,
Fysik og almendannelse (2000).
- Haue, Harry, Almendannelse fra rod til kvist, Gymnasieskolen nr.
8 (1999).
- Hauen, Finn van, Strandgaard, Vagn og Kastberg, Bjarne, Den lærende
organisation - om evnen til at skabe kollektiv forandring, Peter
Asschenfeldts nye Forlag (1998).
- Heilesen, Simon (red.), At undervise med IKT, Samfundslitteratur
(2000).
- Heise, Inge, Lærerliv, Undervisningsministeriet (1998).
- Helsingør Gymnasium, Den multikompetente student. Artiklen er hentet
på www.helsingoer-gym.dk (2000).
- Hermansen, Lene og Dybkjær, Frede, Matematik i en dagligdag med
bærbare pc’er, Holstebro gymnasium og HF (1999).
- Hildebrandt, Steen og Brandi, Søren, Lærende organisationer - erfaringer
fra danske virksomheder, Børsens Forlag (1998).
- Illeris, Knud, Læring, udvikling og kvalificering, Erhvervs- og
Voksenuddannelsesgruppen, RUC (1995).
- Jensen, Jesper Bo, Fremtidens arbejdsbegreb, Institut for Fremtidsforskning
(2001).
- Jørgensen, Karl-Henrik, De unge i det almene gymnasium og hf, Undervisningsministeriets
tidsskrift 1/2000.
- Jørgensen, Per Schultz, Hvad er kompetence?, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 9/1999.
- Kaldan, Siggi, Virginal reality og Virtual naivity, Gymnasieskolen
nr. 2 (2000).
- Kaldan, Siggi, Værdiernes Univers, Politiken (6/6 2000).
- Kampmann Walther, Bo, We have to be on the Internet. Artiklen er
hentet på www.sdu.dk (2001).
- Kjær Andreasen, Brian og Kolmos, Anette, Undervisningsportefolios
på højere uddannelsesinstitutioner. Artiklen er hentet på www.puc.auc.dk
(1999).
- Klange, Anne Birgitte, Teamsamarbejde, Erhvervsskolernes Forlag
(2000).
- Knudsen, Anne og Nejst Jensen, Carsten (red.), Ungdomsliv og læreprocesser
i det moderne samfund, Billesø & Baltzer (2000).
- Kolb, David A., Experiental learning, Printice-Hall (1984).
- Kolind, Lars, Vidensamfundet, Gyldendal (2000).
- Kolmos, Anette (red.), Online læring - lærerkvalificering, didaktik
og kommunikation, Pædagogisk Udviklingscenter, Aalborg Universitet
(2000).
- Korsgaard, Ove, Kundskabskapløbet, Gyldendal (1999).
- Kuhlmann, Peter, Gymnasiet i det 21. århundrede, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 9/2000.
- Lange, Jacob, Studiekompetence - hvad er det?, referat af indlæg
på www.uvm.dk (2000).
- Luhmann, Niklas, Sociale Systemer, Munksgaard (1993).
- Mandag Morgen Strategisk Forum, Den udviklende personalepolitik
- Debatoplæg om kravene til fremtidens personalepolitik i kommuner
og amter (1996).
- Mandag Morgen Strategisk Forum, Fra velfærdsstat til medborgersamfund
(2000).
- Mathiasen, Helle, Fjernundervisningsforsøg på Aalborg Studenterkursus
1998-2000 - en ekstern evaluering (2000).
- Mathiasen, Helle, Bærbare computere i Gymnasiet, Undervisningsministeriet
(1999).
- Moos, Lejf et al. (red.), Skoleledelse i Norden, Nordisk Ministerråd
(2000).
- Niss, Mogens, Gymnasiets opgave, almendannelse og kompetencer, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 2/2000.
- Niss, Mogens, Kompetencer og uddannelsesbeskrivelser, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 9/1999.
- Petersen, Ulla, Om anvendelse af Internet og Telekommunikation
i undervisningen, Vejen Gymnasium og HF (2001).
- Prinds, Erik, Rum til læring - en idé- og debatbog om nye læringsformer
med IKT, CTU (1999).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 3. statusrapport
(2001).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 2. statusrapport
(2000).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Udredningsarbejdets 1. statusrapport
(2000).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Modeller for fag og læring i
Det Virtuelle Gymnasium (2001).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Fag, pædagogik og IT i det almene
gymnasium - Status og perspektiver (2001).
- Projektet Det Virtuelle Gymnasium, Det Virtuelle Gymnasium - Konturerne
af et koncept (1999).
- Quist, Erik, Skoleudvikling er også fleksibilitet, dynamik og kreativitet,
Gymnasieskolen nr. 4 (1997).
- Qvortrup, Lars, Det hyperkomplekse samfund, Gyldendal (2000).
- Richardt Beck, Hanne, Læringsspiralen og hyperrummet, Gymnasieskolen
nr. 4 (2001).
- Skolverket, Rapport om Fristående gymnasieskolor (1999).
- Skolverket, Skolans datorer 1999 - en kvantitativ bild, Rapport
nr. 176 (1999).
- Skytte, Thomas, Prøv en prøve, Undervisningsministeriets tidsskrift
Uddannelse 4/2000.
- Teknologirådet, Teknologidebat nr. 2 (2001).
- Torstensen, Peter og Bertramsen, René Bugge, Learning Lab Denmark
- fra vision til virkelighed, Undervisningsministeriets tidsskrift
Uddannelse 8/2000.
- Tvarnø, Henrik, En universitetsvinkel på de gymnasiale uddannelser,
Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2000.
- Ugebrevet Mandag Morgen nr. 26 (2001).
- Ugebrevet Mandag Morgen nr. 3, Succesfuldt skolekoncept på vej til
Danmark (2001).
- Ugebrevet Mandag Morgen nr. 2, Den misforståede generation (2001).
- Undervisningsministeriet, Lov nr. 166 af 14. marts 2001 (2001).
- Undervisningsministeriet, Gymnasieskolen i tal 1999/2000 (2001).
- Undervisningsministeriet, Fleksible arbejdsrammer og udvikling -
anden rapport om årsnormsforsøgene i det almene gymnasium 1999-2000
(2001).
- Undervisningsministeriet, Fleksible arbejdsrammer og udvikling -
en første rapport om årsnormsforsøgene i det almene gymnasium 1999-2000
(2000).
- Undervisningsministeriet, Tilløb til omstilling - Ledelse, IT og
omstilling (2000).
- Undervisningsministeriet, Fra Kierkegaard til Calvin Klein (2000).
- Undervisningsministeriet, Hvad venter vi på? - om IT i fremmedsprogsundervisningen
(2000).
- Undervisningsministeriet, Det åbne læringscenter (2000).
- Undervisningsministeriet, De skriftlige prøver i gymnasiet (2000).
- Undervisningsministeriet, Eksamensforsøg i det almene gymnasium
(2000).
- Undervisningsministeriet, Samspillet mellem fagene I og II (2000).
- Undervisningsministeriet, Uddannelsesredegørelse 2000 (2000).
- Undervisningsministeriet, Uddannelsesredegørelse 1999 - De videregående
uddannelser (1999).
- Undervisningsministeriet, IKT i fysikundervisningen (1999).
- Undervisningsministeriet, Rapport om efteruddannelse af gymnasie-
og hf-lærere (1999).
- Undervisningsministeriet, Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser
(1999).
- Undervisningsministeriet, Gymnasiebekendtgørelsen - BEK nr. 411
af 31/05/1999 (1999).
- Undervisningsministeriet, Den elektroniske skole Del 2 (1998).
- Undervisningsministeriet, Den elektroniske skole Del 1 (1998).
- Undervisningsministeriet, Det 21. århundredes uddannelsesinstitutioner
- Debatoplæg om de videregående uddannelsers institutionelle struktur
(1998).
- Undervisningsministeriet, Skolebyggeri nu og i fremtiden (1998).
- Undervisningsministeriet, National kompetenceudvikling: Erhvervsudvikling
gennem kvalifikationsudvikling (1997).
- Undervisningsministeriet, Informationsteknologi og fleksibilitet
i erhvervsuddannelser (1995).
- Undervisningsministeriet, Amtsrådsforeningen og Gymnasieskolernes
lærerforening, Gymnasiet og hf år 2005 -en debatbog (1995).
- Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 2/2001, Fremtidens
folkeskole (2001).
- Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2001, Sprog (2001).
- Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 2/2000, Fremtidens
ungdomsuddannelser 2 (2000).
- Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 1/2000, Fremtidens
ungdomsuddannelser 1 (2000).
- Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse 9/1999, Kompetence
(1999).
- Varming, Ole, Lige godt - lige skidt, Politiken (22/5 2000).
- Vestager, Margrethe, Værdier i virkeligheden, Undervisningsministeriet
(2000).
- Viborg Amtsgymnasium og HF, 3-års plan for kompetenceudvikling.
Artiklen er hentet på www.vibamt.dk/gym/vag (2000).
- Voss, Lilla, IT-kompetence - hvad er det?, Undervisningsministeriets
tidsskrift Uddannelse 9/1999.
- Weekendavisen, En succeshistorie (8/6 2001).
- Weick, Karl, The Social Psychology of Organizing, McGraw-Hill (1979).
- Zapera.com, De kloge hoveder (2000).
- Zeuner, Lilli, Unge mellem egne mål og fællesskab - Værdier og valg
blandt elever i de studieforberedende ungdomsuddannelser, Socialforskningsinstituttet
(2000).
Interviewpersoner
Interessenter
- Dorthe Jeppesen, uddannelseskonsulent, Dansk Arbejdsgiverforening.
- Erik Knudsen, udviklingschef, Syddansk Universitet.
- Gorm Leschly, formand for Gymnasieskolernes Lærerforening.
- Hans Peter Baadsgaard, uddannelsespolitisk ordfører, Socialdemokratiet.
- Kenneth Hirsch Sørensen, kontorchef, Amtsrådsforeningen.
- Kurt Koudahl Petersen, uddannelses- og administrationschef, Gymnasieskolernes
Lærerforening.
- Marianne Zibrandtsen, formand for Gymnasieskolernes Rektorforening
og rektor for Aurehøj Gymnasium.
- Mette Ringsted, uddannelseschef, Dansk Arbejdsgiverforening.
Pædagogiske nøglepersoner
- Bent B. Andresen, forskningsleder, Danmarks Pædagogiske Universitet.
- Claus Michelsen, amenuensis, Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.
- Erik Prinds, lektor og forfatter, Viborg Amtsgymnasium.
- Hanne Richardt Beck, adjunkt, Sankt Annæ Gymnasium.
- Jens Dolin, cand. scient., Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.
- Jens Melson, ph-d. studerende, Aalborg Universitet.
- Marit Schou, forskningsassistent, Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.
- Susanne Panduro, specialkonsulent, Learning Lab Denmark.
Fagkonsulenter
- Benedicte Kieler (dansk).
- Birgit Christiansen (romanske sprog/spansk og fransk).
- Claus Helmann Christensen (fysik og astronomi).
- Claus Jessen (naturfag, fysik-kemi).
- Elsebeth Gabel Austin (engelsk).
- Erik Ardal (psykologi).
- Finn Gravesen (musik).
- Grethe Heer (geografi).
- Hedvig Gerner Nielsen (dramatik).
- Henrik Borg Jensen (tysk).
- Henrik Lærkes (russisk).
- Henrik Skovgaard Nielsen (historie).
- Inge Kaufmann (kemi og teknikfag).
- Jens Boe Nielsen (idræt).
- Johannes Iversen (filosofi og religion).
- Kirsten Wøldike (biologi).
- Lars Damkjær (romanske sprog/fransk og italiensk).
- Lise Laursen (billedkunst og design).
- Mette Rogne (erhvervsøkonomi samt uddannelses- og erhvervsvejledning).
- Orla Møller (datalogi og IT).
- Per Henriksen (samfundsfag).
- Per Katz (film og tv).
- Stig Martin Møller (klassiske fag/oldtidskundskab, latin og græsk).
- Søren Vagner (matematik).
- Ulrik Herskind (dansk).
Rektorer
- Anders Østergaard, Langkær Gymnasium og HF.
- Finn Pedersen, Bornholms Amtsgymnasium.
- Hans Vangsgaard Hansen, Holstebro Gymnasium og HF.
- Jannik Johansen, Frederiksberg Gymnasium.
- Jørgen Poulsen, Skanderborg Gymnasium.
- Niels Clausen, Frederikssund Gymnasium.
- Per Knudsen, Aalborg Studenterkursus.
- Peter Hvid Jensen, Dronninglund Gymnasium og HF.
- Peter Kuhlman, Frederiksborg Gymnasium.
Gymnasielærere
- Agnete Troensegaard, Skive Gymnasium og HF (spansk).
- Bente Buus, Langkær Gymnasium og HF (spansk).
- Bente Sørensen, Holstebro Gymnasium og HF (idræt).
- Bjarning Grøn, Viborg Katedralskole (fysik og astronomi).
- Eske Bruun, Silkeborg Amtsgymnasium (biologi).
- Eva Kvorning, Vordingborg Gymnasium og HF-Kursus (spansk).
- Gertrud Permin, Rungsted Gymnasium (billedkunst).
- Gitte Normand, Århus Akademi (design).
- Hanne Leervad, Grindsted Gymnasium og HF-Kursus (russisk).
- Hans Christian Jensen, Frederikssund Gymnasium (kemi).
- Hans Jørgen Mortensen, Vordingborg Gymnasium og HF-Kursus (engelsk).
- Hans-Kurt Gade, Kolding Amtsgymnasium (tysk).
- Helge Blom Andersen, Kolding Amtsgymnasium (kemi).
- Henrik Flygare, VUC-Sønderjylland (dramatik).
- Inger Præst, Aalborg Studenterkursus (psykologi).
- Jan Hupfeldt Nielsen, Viborg Katedralskole (italiensk).
- Jette Mouritsen, Nakskov Gymnasium (religion).
- Karl Pedersen, Vestfyns Gymnasium (musik).
- Karl-Erik Christensen, Silkeborg Amtsgymnasium (geografi).
- Keld B. Jessen, Kolding Amtsgymnasium (filosofi).
- Lars Bluhme, Amtsgymnasiet i Hadsten (historie).
- Lars Kirkegaard, Nyborg Gymnasium (oldtidskundskab).
- Laust Wium Olesen, Studenterkursus Sønderjylland (geografi).
- Leif Kristensen, Morsø Gymnasium (naturfag).
- Lisa Bendsen, Nørre Sundby Gymnasium og HF (russisk).
- Niels Ebbesen, Bornholms Amtsgymnasium (dansk).
- Niels Iver Winstrup Nielsen, Risskov Amtsgymnasium (kemi).
- Niels Roholt, Århus Akademi (biologi).
- Ole Barnholt, Stenhus Gymnasium og HF (musik).
- Ole Østergaaard, Aabenraa Gymnasium og HF (film og tv).
- Orla Duedahl, Vestfyns Gymnasium (erhvervsøkonomi).
- Per Henriksen, Amtsgymnasiet i Paderup (samfundsfag).
- Peter Brøgger Sørensen, Aabenraa Gymnasium og HF (geografi).
- Poul Jungersen, Frederiksværk Gymnasium (matematik).
- Susanne Munch, Frederiksværk Gymnasium og HF (dansk).
- Søren Hindsholm, Aalborghus Gymnasium (latin).
- Torben Jakobsen, Lemvig Gymnasium (historie).
- Ulla Pedersen, Vejen Gymnasium (fransk).
Bygningsmæssige forhold
- Berit Kristine Svendsen, pædagogisk rådgiver. Tilknyttet skoleudviklings
og -udbygningsprojektet SKUB, Gentofte Kommune.
- Helle Green, projektkoordinator, Frederiksborg Amt.
- Ivar Moltke, arkitekt, Create. Tilknyttet skoleudviklings og -udbygningsprojektet
SKUB, Gentofte Kommune.
- Jens Rubow, chefrådgiver for gymnasiebyggeri, Carl Bro as.
- Lars Kragh, direktør, Carl Bro Byggeri & Anlæg. Udpeget af F.R.I.
til dommerkomitéen vedrørende Nærum Gymnasium.
- Michael Blem-Larsen, projektleder for gymnasiebyggeri, Carl Bro
as.
IT-strategier
- Anders Boman, mentor, Mobil@Gymnasiet.
- Barbara Dunn, lektor, Langkær Gymnasium og HF.
- Ebbe Larsen, lektor, Risskov Amtsgymnasium.
- Freddie Kirk-Nielsen, adjunkt, Kalundborg Gymnasium og HF-kursus.
- Göran Hillgren, verksamhetsledare IT, IT-Gymnasiet.
- Henning Johannsen, lektor, Fjerritslev Gymnasium.
- Karl Børge Pedersen, lektor og AV-inspektor, Dronninglund Gymnasium.
- Klavs Færgeman, lektor, Næstved Gymnasium og HF.
- Lise Hansen, eksamensinspektor, Amtsgymnasiet i Odder.
- Michael Lynnerup, konsulent, Worknet.
- Niels Magnus Christensen, ledende administrativ inspektor og IT-chef,
Nørresundby Gymnasium og HF-Kursus.
- Ove Ancker, lektor, Sorø Akademis Skole.
- Peter Sengeløv, lektor og datavejleder, Munkensdam Amts-gymnasium.
- Pia Vogel, personaleinspektor, Holstebro Gymnasium og HF.
- Søren Schmidt, inspektor, Vesthimmerlands Gymnasium.
- Torben Geilman, lektor og datavejleder, Tørring Amts-gymnasium.
- Torben Hermansen, lektor, Nakskov Gymnasium.
- Tormod Hansen, lektor, Amtsgymnasiet i Paderup.
Virtuelle undervisningsformer
- Bjarne W. Frederiksen, webredaktør for samfundsfag (faglig forening).
- Bo Knudsen, webredaktør for idræt (faglig forening og Fagenes Infoguide).
- Britta Riis, konsulent, Team Danmark.
- Eva Kvorning, webredaktør for spansk (faglig forening).
- Gitte Larsen, projektleder, IT-College.
- Henrik Flygare, webredaktør for dramatik (faglig forening og Fagenes
Infoguide).
- Henrik Strange Hansen, webredaktør for russisk (faglig forening
og Fagenes Infoguide).
- Jan Hupfeldt, webredaktør for italiensk (faglig forening).
- Jens Jakob Spliid, inspektor, Marselisborg Gymnasium.
- Kjeld Reese, webredaktør for datalogi (faglig forening).
- Knud Erik Sørensen, webredaktør for fysik (faglig forening).
- Lars Gråbæk, Team Danmark koordinator, Falkonergårdens Gymnasium
og HF.
- Laust Wium Olesen, webredaktør for geografi (faglig forening).
- Leif Frederiksen, webredaktør for engelsk (faglig forening).
- Michael Lund-Larsen, centerchef, @ventures.
- Ole Juul Lund, undervisningsinspektør, Undervisningsministeriets
Område for Gymnasiale Uddannelser.
- Steen Toft Jørgensen, webredaktør for matematik (faglig forening
og Fagenes Infoguide).
- Steen Lassen, studielektor, Undervisningsministeriets Område for
Gymnasiale Uddannelser.
- Susanne Munch, webredaktør for dansk (faglig forening).
- Søren Kofod, lektor og Team Danmark koordinator, Rungsted Gymnasium.
- Søren Hindsholm, webredaktør for klassiske fag (faglig forening
og Fagenes Infoguide).
- Torben Jakobsen, webredaktør for historie (faglig forening og Fagenes
Infoguide).
Denne side indgår
i publikationen "Organisation og IT i Det Virtuelle Gymnasium" som kapitel
6 af 7
© Undervisningsministeriet 2002
|
 |