Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

8 Indledning til del 2





I denne del sættes fokus på tre hovedområder, nemlig:

  1. Læring fra et lærlingeperspektiv. Herunder på, hvad lærlingene lærer, hvordan de lærer og bedst kan lære, om de sociale og relationelle forudsætninger for læring, og på henholdsvis skole og virksomheds betydning for disse læreprocesser.
       
  2. Lærlingenes orienteringsretninger. Herunder forskellige faktorer, som lærlingene kan orientere sig mod, og betydningen af denne orienteringsmåde for lærlingenes indstilling og forholdemåde over for skole og virksomhed og betydningen af dette for læreprocesserne.
      
  3. Lærlingenes personlige forandringsprocesser. Herunder identitetsudvikling og personlig udvikling, væsentlige udviklingsfaktorer, skolens og virksomhedens betydning for disse udviklingsprocesser, og betydningen af disse udviklingsprocesser for den mere fagligt orienterede læring.

 


Denne side indgår i publikationen "Vekseluddannelse i håndværksuddannelser" som kapitel 8 af 14
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top