|
|
Bilag 2:
De generelle mål for praktikforløbet i udlandet
Sosu-skolen i Københavns Amt formulerede disse mål for praktikken hos det udenlandske
praktiksted. Generelt er forudsætningerne for at kunne nå målene, at skolen samarbejder
med en skole i værtslandet, at eleverne er motiverede og er sidst i deres
uddannelsesforløb.
Målene for praktikforløbet i projektet var, at eleverne efter opholdet kunne:Vurdere behov for, tilrettelægge og udføre sammensatte omsorgsopgaver og
aktiverende opgaver.
Anerkende de kulturelle forskelle mellem landene inden for pleje, omsorg og aktivering,
samt forstå omsorgsarbejderens rolle og ansvar i relation til dette.
Forstå organisationsstrukturen i praktikmiljøet.
Identificere de personlige og sociale færdigheder, der er nødvendige for at arbejde i
et andet EU-land.
Udvikle ansvar for egen læring.
Evaluere det udenlandske praktikforløb fagligt og personligt.
Varetage formidlingsopgaver inden for det pågældende arbejdsområde.
Udlandspraktikken skulle endvidere kvalificere til optag på de videregående
uddannelser inden for social- og sundhedsområdet.
Engelsk oversættelse:
The aims of the placement are to enable the trainees to:Indicate complex problems of nursing, care and activity in relation to the chosen
client group in the host country;
Appreciate the cultural characteristics of the host country in the nursing and care
field and relate this to the job as a social and health care assistant;
Understand the organisational structure of the hosting company;
Identify the personal and social skills needed to work in a foreign environment and
appraise own ability to match the needs of the hosting company;
Assume responsibility for learning;
Evaluate the placement at a professional and personal level;
Communicate the experiences to fellow students, hosting companies and other interested
parties in home country.
Denne side indgår i
publikationen "Praktik i udlandet - for social- og sundhedselever"
som bilag 2 af 7
© Undervisningsministeriet 2001 |
|