Kære studerende
Din skole og dit fag indgår i år i en stikprøveundersøgelse, der skal være med til
at sikre og udvikle kvaliteten i merkonom og teknonomuddannelserne.
Vi beder dig derfor udfylde skemaet på modstående side. Besvarelsen skal kun omfatte
det fag, som er udtrukket.
Du udfylder skemaet således:
Dit svar anføres ved at sætte kryds i en af de små kasser ud for det svar, som bedst
udtrykker din mening. Der skal sættes 2 krydser ud for hvert udsagn.
Det første kryds angiver vægtningen, dvs. hvor meget det
pågældende forhold betyder for dig, fx om du direkte kan anvende det lærte i dit
nuværende job. De 5 svarmuligheder udtrykker følgende: 5 = meget vigtigt, 4 = vigtigt, 3
= neutral, 2 = ikke vigtigt, 1 = uden betydning.
Det andet kryds angiver selve målingen, fx hvor tilfreds
er du med det pågældende forhold. De 5 svarmuligheder udtrykker følgende: 5 = meget
tilfreds, 4 = tilfreds, 3 = neutral, 2 = utilfreds, 1 = meget utilfreds.
Din besvarelse behandles fortroligt og anonymt.
Fremgangsmåde:
- Brug kuglepen eller tusch (ikke blyant).
- Sæt X ud for betydningen (vægtningen).
Sæt X ud for bedømmelsen (målingen).
Sørg for, at krydset sættes inden for firkantens rammer, sådan .
Hvis du fortryder et svar, udfyldes den forkerte firkant således og derefter sættes kryds
i den rigtige firkant.
- Svar så vidt muligt på alle spørgsmålene. Et "ved ikke" svar angives ved
at undlade afkrydsning.
- Afriv selve spørgeskemaet og aflever det til underviseren.
De nødvendige kodenumre til skole og fag i spørgsmål 1.1. og 1.2. oplyses af
underviseren.
Spørgsmålene under afsnit 2, 3 og 4 i spørgeskemaet består i alt af 11 udsagn, som
vi vil bede dig tage stilling til.
Såfremt du har uddybende kommentarer til undersøgelsen som helhed eller til enkelte
spørgsmål, er du velkommen til at skrive dem på bagsiden af spørgeskemaet.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Niels Jørgen Nordbøge Undervisningsinspektør
![[Billede: Her ses et spørgeskema vedrørende uddannelsen.]](images/skema1.gif)
![[Billede: Her kan der tilføjes eventuelle kommentarer.]](images/kommentar.gif)
Denne side indgår i
publikationen "Håndbog for udvikling af kvalitet og effektivitet"
som bilag 3
© Undervisningsministeriet 2001
|