Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

11. Litteratur





Aarkrog, Vibe: Sammenhæng mellem skole og praktik i detailhandelsuddannelsen, en kortlægning, Undervisningsministeriet og DEL, 1998

Aarkrog, Vibe: Overførelse af viden fra skole til praktik, DEL, 2000

Andersen, Vilmer og Andersson Jens, Den "gode" uddannervirksomhed, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse, FoU-projekt, januar 1997,

Christensen, Finn, Pædagogik og didaktik i de nye erhvervsuddannelser, Undervisningsministeriet, 2000

Christensen, Finn, Shapiro, Hanne og Kjær Folmer, Pædagogiske og didaktiske overvejelser bag erhvervsuddannelsesreform 2000, Undervisningsministeriet, 2000

Dirckinck-Holmfeld, Lone m.fl.: Forståelse og forandring i læreprocesser, Dansk Pædagogisk Tidsskrift 2/1993

Gotfredsen, Per G.: Den nye udfordring for de merkantile uddannelser. "Uddannelse" nr. 4 1997

Gregersen, Jørgen m.fl.: Pædagogisk psykologi, undervisningspsykologi: En teori om meningsfyldt indlæring. NNF, 1976.

Götzsche, Hanne, Gottlieb, Susanne og Houmann Sørensen, John: Svende - elever - lærere. DEL, 1997, ikke offentliggjort rapport, forprojekt til 1998-0000-0117.

Inspiration og ideer til udarbejdelse af lokale undervisningsplaner, Undervisningsministeriet, 2001

Laursen Erik, Styring af egne læringsforløb, i DEL-konferencerapport fra konferencen Læreprocesser i 90'erne - Ansvar for egen læring, DEL, 1996

Lave, Jean m.fl.: Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation. Cambridge University Press, 1991

Nielsen, Klaus og Kvale, Steinar: Erhvervsuddannelse. Hvordan lærer man i praktik?, Undervisningsministeriet, 1999

Organisationsformer i erhvervsuddannelsen. Nordisk yrkespædagogisk FoU-program, projekt nr. 2101200, Høgskolen i Akerhus m.fl., februar 1997

Rasmussen, Jens: Uddannelse til en profession - hvis særkende er forståelse. Om forståelsesproblemet i pædagogikken. DLH-Aalborg, 1996

Wackerhause, Birgitte og Steen: Tavs viden og pædagogik, Dansk Pædagogisk Tidsskrift nr. 4 1993.

Waage, Jan Fredrik m.fl.: Personers Læring i Yrkesfaglige sammenhenger: Drøftinger og empiriske arbejder fra en arbejdsgruppe. Højskolen i Bergen, Norge, 1997

Zeuner, Lilli: Unge mellem egne mål og og fællesskab, Socialforskningsinstituttet, København, 2000


Denne side indgår i publikationen "Elever i erhvervsuddannelser" som kapitel 11 af 12
© Undervisningsministeriet 2001

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top