 |
 |
8. Tjeklisten
- Nogle forhold der bør tages i betragtning, når man arbejder med logbogen:
- Har du undersøgt, om deltageren kan læse eller skrive, inden han/hun sættes i gang
med logbogen?
- Hvordan passer formen til målgruppen?
- Forstår vores deltagere det sprog, vi skriver?
- Hvad gør det eventuelt svært - og hvad lettere for dem?
- Bliver logbogsskrivning fulgt op med en samtale?
- Er opbygningen hensigtsmæssig?
- Findes der en indholdsfortegnelse?
- Har deltageren givet en begrundelse for, hvorfor et produkt skal medtages i
dokumentationsdelen?
- Er der lavet aftaler om hvem, der iværksætter logbogsarbejdet med den enkelte
deltager, hvem, der følger op, og hvem, der afslutter med udtalelse, bevis etc.?
- Har den enkelte medarbejder mulighed for at få hjælp og tid til at udvikle og
iværksætte logbogen i sit værksted?
- Står den tid, der bruges til logbogen, i rimelig forhold til den tid, der er til
rådighed til arbejde og undervisning i værkstedet?
- Fører læreren og/eller vejlederen deres egen logbog?
- Kan de etiske krav (fortrolighed om oplysninger etc.) overholdes med den givne form og
anvendelse?
Denne side indgår i
publikationen "Logbog og forløbsplan" som kapitel 8 af 19
© Undervisningsministeriet 2000
|
 |