Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

8. Tjeklisten





- Nogle forhold der bør tages i betragtning, når man arbejder med logbogen:

  • Har du undersøgt, om deltageren kan læse eller skrive, inden han/hun sættes i gang med logbogen?
  • Hvordan passer formen til målgruppen?
  • Forstår vores deltagere det sprog, vi skriver?
  • Hvad gør det eventuelt svært - og hvad lettere for dem?
  • Bliver logbogsskrivning fulgt op med en samtale?
  • Er opbygningen hensigtsmæssig?
  • Findes der en indholdsfortegnelse?
  • Har deltageren givet en begrundelse for, hvorfor et produkt skal medtages i dokumentationsdelen?
  • Er der lavet aftaler om hvem, der iværksætter logbogsarbejdet med den enkelte deltager, hvem, der følger op, og hvem, der afslutter med udtalelse, bevis etc.?
  • Har den enkelte medarbejder mulighed for at få hjælp og tid til at udvikle og iværksætte logbogen i sit værksted?
  • Står den tid, der bruges til logbogen, i rimelig forhold til den tid, der er til rådighed til arbejde og undervisning i værkstedet?
  • Fører læreren og/eller vejlederen deres egen logbog?
  • Kan de etiske krav (fortrolighed om oplysninger etc.) overholdes med den givne form og anvendelse?

Denne side indgår i publikationen "Logbog og forløbsplan" som kapitel 8 af 19
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top