Forrige kapitel Forsiden  
[ Undervisningsministeriets logo ]

10. Litteratur





Forslag til fortsat læsning

Andersen, Ole Dibbern:
Kontaktlærerens arbejde - lærerroller og helhed, Undervisningsministeriet, 1999
Hæftet handler om kontaktlæreren, som en nøgleperson i de nye erhvervsuddannelser. Hver enkelt elev skal være tilknyttet en kontaktlærer. I hæftet formidles ideer og forslag til, hvordan dette arbejde kan udvikles og kvalificeres.

Hansen, Ambrosia m.fl.:
Lærende miljøer, DEL-Syd, 1999
I hæftet redegøres der for forskellige dimensioner i det lærende miljø, og der præsenteres en række scenarier og cases om, hvordan skolemiljøet på erhvervsskolerne udvikles til lærende miljøer.

Have, Charlotte Junggreen:
Fleksibel Læring, Erhvervsskolerne Forlag, 1999
Hæftet indeholder overvejelser over læring og læringsstil som baggrund for at tænke i fleksible læringsmiljøer. I hæftet fokuseres yderligere på, hvad fleksible læringsmiljøer betyder for organiseringen af skolens dagligdag og for lærere og elever.

Reformrelevante temahæfter fra Uddannelsesstyrelsen

1999

Scenarier for erhvervsuddannelsesreform 2000 - inspiration til pædagogisk diskussion (UVM 7-285)
Tag hånd om skolekulturen - en vej til skoleudvikling på erhvervsskoler (UVM 7-287)
Fakta om erhvervsuddannelsesreform 2000 (UVM 0065)
Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser (UVM 6-261)
New Structure of the Danish Vocational Education and Training System (UVM 0068)
Kontaktlærerens arbejde - lærerroller og helhed (UVM 7-297)
Samtale og samarbejde - en kulturel udfordring (UVM 7-296)
Læring i samspil - giver mening (UVM 7-298)

2000

Uddannelsesbibliotek - informations- og læringscenter (UVM 7-303)
Selvevaluering - undervisning, læring og kvalitet i dialog (UVM 7-304)
Projektarbejde i en nysgerrighedskultur (UVM 7-305)
Elevernes oplevelser af erhvervsuddannelsesreform 2000 - forsøg med grundforløb efterår 1999 (UVM 7-307)
Forsøg med erhvervsuddannelsesreform 2000 - opsamling af de første erfaringer (UVM 7-308)
Det Åbne Læringscenter (UVM 7-310)

Denne side indgår i publikationen "Det Åbne Læringscenter" som kapitel 10 af 10
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  
Til sidens top