![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ForordI et samarbejde mellem repræsentanter fra en social- og sundhedsskole og flere praktiksteder er der sat fokus på mulighederne for at skabe en sammenhængende praktikuddannelse i social- og sundhedsassistentuddannelsen. Formålet er dels at give eleverne de bedste muligheder for at nå uddannelsesmålene, dels at kvalificere dem bedst muligt til at kunne indgå kompetent i deres fremtidige arbejdsliv. I denne publikation præsenteres resultaterne af det forsøgs- og udviklingsarbejde, som er gennemført i Århus mellem praktikstederne og skolen. Publikationen handler dels om, hvordan der kan skabes sammenhæng mellem uddannelsens praktikdele, dels om hvordan elevens læring og kompetenceudvikling kan udfordres i praktikuddannelsen. Publikationen er tænkt som et inspirationsmateriale og samarbejdsredskab til brug ved drøftelser mellem involverede parter. Den præsenterer temaer og elementer, som for eksempel kan tages op på personalemøder eller temadage/pædagogiske dage. Publikationen kan anvendes af praktikvejledere og kliniske vejledere i deres planlægning af praktikuddannelsesforløb, i den uddannelsesansvarliges samarbejde med ledelse, vejledere og praksisfællesskab, af ledelsen, af skolen i arbejdet med at skabe samspil mellem skole og praktik – og på regionalt plan. Undervisningsministeriet har finansieret udarbejdelsen og udgivelsen af publikationen. Afslutningsvis skal bemærkes, at meninger og synspunkter i publikationen naturligvis står for forfatternes egen regning. Birgit H. Bloch
|
![]() |
![]() ![]() ![]() Til sidens top |