Indholdsfortegnelse
Forord
1. Indledning
2. At fortælle historier – i skolen og i vejledningen
Hvorfor fortællinger i vejledning?
At skabe identitet gennem fortællinger
Har de unge brug for (narrativ) vejledning?
3. Narrativ kompetence og metode
Narrativ metode i uddannelses- og erhvervsvejledningen
Case 1: Narrativ vejledning
Narrativ metode i kontaktlærersamtaler
Case 2: Kontaktlærersamtale
Case 3: Kontaktlærersamtale
Gruppevejledning
Brug af vidnegrupper i vejledning
Case 4: Vidnegruppe-vejledning
Narrativ metode i undervisningen
4. Afslutning
Ordforklaringer
Litteratur
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (83 kB)
Hele publikationen i PDF-format (273 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Denne side indgår i publikationen "Fortællingen i vejledningen - Narrativ vejledning" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2004
|