![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() Litteratur
Litteratur der henvises til i teksten Tolkevejledning, Nævnet for Etnisk Ligestilling, 1999 Unge hjerter - om kærlighed, liv og samliv, Gry Clasen og
Vicki Würtz, CDR Vi har alle et ansvar, Socialministeriet, Undervisningsministeriet, Indenrigs- og Sundhedsministeriet, 2003
Undervisningsministeriets udgivelser vedrørende undervisning af tosprogede elever Dansk som andetsprog - et nyt fagområde - Artikelsamling, Undervisningsministeriet, 1995, UVM 5-173 Demokrati Flere verdener Fokus på tosprogede småbørn Fælles Mål. Dansk som andetsprog, Undervisningsministeriet,
2003 Fælles Mål. Indvandrersprog, Undervisningsministeriet, 2003 Fælles Mål. Modersmålsundervisning,
Undervisningsministeriet, 2003 Kulturel rummelighed i danske skoler, Undervisningsministeriets tidsskrift Uddannelse, nr. 1, januar 1997 (Udsolgt) Rettigheder og pligter i folkeskolen,
Undervisningsministeriet, 2002 Vejledning om organisering af folkeskolens undervisning af tosprogede elever, Uddannelsesstyrelsen, 1998, UVM 5-308 Vejledning om sprogstimulerende tilbud for tosprogede småbørn. Folkeskolelovens § 4a, Undervisningsministeriet og Socialministeriet, 1997, UVM 5-276
Udgivelser på baggrund af Integrationsprojektet 1994 - 1998 Heldigvis er vores folkeskole for alle - Elever med flygtninge- eller indvandrerbaggrund skriver dagbog, Undervisningsministeriet, 1999, UVM 5-343 Integrationsprojektets hovedrapport, Undervisningsministeriet (Udsolgt), UVM 5-319 Kulør på skoleudvikling. Integrationsprojektet og Folkeskolen år 2000, Undervisningsministeriet, 1998, UVM 5-310 Tosprogede børn og unge - 4 års skoleudvikling. Katalog over 80 integrationsprojekter, Undervisningsministeriet, 1999, UVM 5-323 Udfordring i dag - ressource i morgen, En guide til
kommunernes integration af tosprogede børn. Udgivelser i forbindelse med "Integrationsprojektet
1994-1998" findes på
Undervisningsministeriets udgivelser kan findes på http://pub.uvm.dk/index.html?menuid=45 Publikationer udgivet af Undervisningsministeriet kan bestilles hos:
|
![]() |
![]() ![]() Til sidens top |