|
Evaluerings- og læringskultur:
De nødvendige forudsætninger
Plancherne i dette (røde) afsnit omhandler
alle de forudsætninger, der skal være til stede, eller som skal
skabes, for at læring og evaluering kan spille sammen og dermed styrke
skolekulturen.
Udgangspunktet kan være en kontrakt mellem lærer og elever om
et godt læringsmiljø og kan understøttes af gode studievaner,
så som:
- gode forberedelsesvaner
- gode notatvaner
- træning i stoffremlæggelse
- træning i gruppearbejde
- procedurer ved længerevarende gruppearbejder
- bevidsthed om læreprocessen
- forbedring af læringsvaner
![[ Billede: Den kulturelle kontakt 1 ]](images/12.gif)
![[ Billede: Den kulturelle kontakt 2 ]](images/13.gif)
![[ Billede: Gode forberedelsesvaner 1 ]](images/14.gif)
![[ Billede: Gode forberedelsesvaner 2 ]](images/15.gif)
![[ Billede: Gode forberedelsesvaner 3 ]](images/16.gif)
![[ Billede: Gode notat vaner ]](images/17.gif)
![[ Billede: Feedback på fremlæggelsen 1 ]](images/18.gif)
![[ Billede: Feedback på fremlæggelsen 2 ]](images/19.gif)
![[ Billede: Feedback på fremlæggelsen 3 ]](images/20.gif)
![[ Billede: Gruppekulturen ]](images/21.gif)
![[ Billede: Procedure ved længerevarende gruppearbejde ]](images/22.gif)
![[ Billede: Bevidsthed om læreprocessen ]](images/23.gif)
![[ Billede: Forbedring af læringsvaner 1 ]](images/24.gif)
![[ Billede: Forbedring af læringsvaner 2 ]](images/25.gif)
Forsiden | Forrige Kapitel
| Næste kapitel |
|