![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() Vi kan jo prøve- Evaluering i specialundervisningen – god praksis Resumé Publikationen indeholder ni forskellige historier fra folkeskolens hverdag. Historierne beskriver en række praktikeres konkrete erfaringer med at evaluere udbyttet af undervisningen for elever med særlige behov. En stor del af historierne har fokus på folkeskolens ældste klasser, og her er dels inspiration til planlægning og gennemførelse af folkeskolens afgangsprøver under hensyntagen til den enkelte elevs særlige forudsætninger og behov for hjælpemidler, dels inspiration til evaluering for de elever, som fritages for prøver. Publikationen handler om evaluering i folkeskolens specialundervisning. Her gælder som udgangspunkt de samme forhold og ændringer i reglerne som i øvrigt i folkeskolen - for eksempel med hensyn til at gennemføre test og prøver. Men evalueringen må selvfølgelig tilpasses den enkelte elevs særlige behov og forudsætninger.
Indhold:Komplet indholdsfortegnelse Undervisningsministeriet © Undervisningsministeriet 2006 TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE |
![]() |
![]() ![]() Til sidens top |