Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie
I denne serie udsender Uddannelsesstyrelsen publikationer om generelle eller mere specifikke aktuelle emner. Formålet er at skabe debat og inspirere til udvikling i uddannelserne. I 2003 og 2004 er følgende udkommet eller under udgivelse i serien:
2003
Nr. 1-2003: |
Fremtidens danskfag – en diskussion af danskfaglighed og et bud på dens fremtid (UVM 6-289) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 2-2003: |
Oversigt over dansksystemet – kortlægning af danskfaget i alle uddannelsesniveauer (UVM 6-290) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 3-2003: |
Rapport fra Udvalg om fornyelse af vekseluddannelsesprincippet mv. for visse tekniske erhvervsuddannelser (internetpublikation) (Erhvervsfaglige uddannelser) |
Nr. 4-2003: |
Skolens rummelighed – fra idé til handling (UVM 5-429) (Grundskolen) |
Nr. 5-2003: |
Fremtidens sprogfag – vinduer mod en større verden. Fremmedsprog i Danmark – hvorfor og hvordan? (UVM 6-291) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 6-2003: |
Læring på jobbet – strategier og systematik, ideer og metoder (UVM 7-359) (Erhvervsfaglige uddannelser) |
Nr. 7-2003: |
Fremtidens naturfaglige uddannelser. Naturfag for alle – vision og oplæg til strategi (UVM 6-292) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 8-2003: |
Inspiration til fremtidens naturfaglige uddannelser. En antologi (UVM 6-293) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 9-2003: |
Forbundne kar og Åbne sind. Arbejdsmarkedsuddannelsernes bidrag til innovative virksomhedsudviklinger belyst ud fra erfaringer fra den nordjyske elektronikbranche (internetpublikation) (Arbejdsmarkedsuddannelser) |
Nr. 10-2003: |
Opdatering af evaluering af Unge-TAMU (internetpublikation) (Arbejdsmarkedsuddannelser) |
Nr. 11-2003: |
Inspiration til bedre integration i folkeskolen (UVM 5-428) (Grundskolen) |
2004
Nr. 1-2004: |
Forskellighed som ressource – undervisning i det flerkulturelle læringsrum – i de gymnasiale uddannelser og avu (internetpublikation) (Gymnasiale uddannelser og avu) |
Nr. 2-2004: |
Fremtidens uddannelser. Den ny faglighed og dens forudsætninger (UVM 6-294) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 3-2004: |
Bæredygtig udvikling – uddannelse (UVM 12-101) (Uddannelsesområderne) |
Nr. 4-2004: |
Elevplan i praksis – erfaringer og perspektiver (UVM 7-362) (Erhvervsfaglige uddannelser) |
Nr. 5-2004: |
OECD-rapport om grundskolen i Danmark – 2004 (UVM 5-453) (Grundskolen) |
Nr. 6-2004: |
Det er aldrig for sent – om undervisning af unge sent ankomne i ungdomsskolen (UVM 5-454) (Ungdomsskolen) |
Nr. 7-2004: |
Tidlig indsats – småbørns sprog- og begrebsudvikling med fokus på tværfagligt samarbejde og med forældreinddragelse (UVM 5-456) (Grundskolen) |
Nr. 8-2004: |
Parternes nye roller i det nye AMU – oplæg til inspiration og drøftelse (internetpublikation) (Arbejdsmarkedsuddannelser) |
Nr. 9-2004: |
Lokalt samspil om amu – inspiration til strategiske drøftelser (UVM 0177) (Arbejdsmarkedsuddannelser) |
Nr. 10-2004: |
Sund mad og fysisk aktivitet i skolen – inspiration til skolebestyrelser
(UVM 5-460) (Grundskolen) |
Mange af publikationerne kan købes hos Undervisningsministeriets forlag eller hos boghandlere. Andre publikationer kan rekvireres mod betaling af et ekspeditionsgebyr.
På UVM's websted – på adressen: http://www.uvm.dk/katindek.htm – findes en oversigt over hæfter i Uddannelsesstyrelsens publikationsserier udgivet i 1999, 2000, 2001, 2002 og 2003. En
del af disse kan stadig bestilles.
Denne side indgår i publikationen "Sund mad og fysisk aktivitet i skolen - inspirationshæfte til skolebestyrelser" som kapitel 8 af 8 © Undervisningsministeriet 2004
|