Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

4. Fuldførelsesprocenter







Andelen af elever der fuldfører på det samlede EUD har været nedadgående i perioden 2000-2002, jf. tabel 7. De merkantile uddannelser har dog en højere fuldførelsesprocent end de tekniske uddannelser.

Selvom tallene for 2002 er foreløbige, kan der peges på enkelte områder på EUD, som har fået flere elever igennem i 2002 i forhold til 2001, fx på indgangen jord til bord fra 66 % til 68 % og hovedområdet mekanik, transport og logistik fra 70 % til 74 %.

Der er stor forskel på fuldførelsesprocenterne på EUD hovedforløb: fra 56 % på indgangen service på EUD grundforløb til 88 % på området kontor på EUD hovedforløb.

Med en fuldførelsesprocent på over 80 % er der flere elever der fuldførte på SOSU end på EUD, men som på EUD har der været en mindre tilbagegang 2000-2002. Pædagogisk grunduddannelse ligger højest med 88 % i 2001.

Tabel 7. fuldførelsesprocenter for elever på erhvervsfaglige 2000-2002. Opgjort fra 1/10 året før til 30/9 i året

Noter:

Arbejd selv videre i Nøgletalsdatabasen:
http://www.uddannelsesstatistik.dk/pls/www_ndb/ndb?z_action=tabel&z_rapportid=78637171

1) 2002 er p.t. det seneste indberetningsår. Der kan forekomme manglende eller forkerte indberetninger fra institutionerne. Indtil der bliver rettet op på disse mangler og fejl, bør 2002-tallene betragtes som foreløbige.

2) De seneste år er antallet af afbrud fra grundforløb for højt. Det skyldes, at de elever som har fuldført et grundforløb og siden genstartet det samme grundforløb på samme skole, vil få registreret et afbrud fra deres første forløb.

Kilde: UVM - Elevtal fordelt på uddannelse, alder, køn og institution (1978-2002) - Elevtal, 1978 til 2002

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Statistik om erhvervsfaglige uddannelser 2004" som kapitel 4 af 6
© Undervisningsministeriet 2004

Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top