Forsiden  
[ Undervisningsministeriets logo ]

Kolofon





Titel: Uddannelse, læring og demokratisering
Forfattere: Professor Birgitte Simonsen, Finn Christensen ,Hans Jørgen Knudsen, Steen Larsen, Mogens Hansen, Klaus Nielsen, Henning Jørgensen, Sten Clod Poulsen, Neil Jacobsen, Steen Høyrup, Birger Hørning, Erik Findalen, Annette Lauritsen, Tim Rydstrøm Mortensen, Jørgen Bakka, Susanne Tellerup, Niels Henrik Helms, Ole Dibbern Andersen, Albert Astrup Christensen,
Udgiver: Undervisningsministeriet, Uddannelsesstyrelsen
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: 463 Undervisningsministeriet
Serie:
Resumé:
Det er et grundlæggende krav til alle uddannelser, al undervisning og alle læringsarrangementer, at vi der skal bygge på den enkelte elevs muligheder, forudsætninger og interesser for at udvikle og uddanne sig.

I uddannelserne og på skolerne skal vi skabe rammer og rum, så eleverne får medindflydelse og medansvar - for deres egen uddannelse, på dens indhold og organisering.

I dette hæfte giver en række forfattere deres forskellige begrundelser for og overvejelser over nødvendigheden af øget individualisering og demokratisering i ungdomsuddannelserne - her med eksempel fra erhvervsuddannelserne. Forfatternes udgangspunkt er erhvervsuddannelsesreform 2000.

Forfatterne til artiklerne er forskere, udviklere, lærere fra Århus Universitet, Roskilde Universitetscenter, Ålborg Universitetscenter, Danmarks Pædagogiske Universitet, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse, MetaConsult og erhvervsskoler.
Sprog:
Dansk
URL: http://www.uvm.dk/pub/2001/demokrati
Den elektroniske udgaves ISBN: 87-603-1979-8
Den elektroniske udgaves ISSN: 139-2279
Bestillingsnummer: UVM 
Version: 1.0
Versionsdato: 20010611
Publikationsstandard nummer: 1.0
Formater: html;gif;jpg;pdf
Inventarliste: 1.htm; 10.htm; 11.htm; 12.htm; 13.htm; 14.htm; 15.htm; 16.htm; 17.htm; 18.htm; 19.htm; 2.htm; 3.htm; 4.htm; 5.htm; 6.htm; 7.htm; 8.htm; 9.htm; forfatterne.htm; forord.htm; hel.htm; index.html; indhold.htm; kolofon.htm; undervisningsministeriets_udvide.htm; index.html; forside.jpg; front.jpg; kap01_pic01.jpg; kap02_pic01.jpg; kap03_pic01.jpg; kap04_pic01.jpg; kap05_pic01.jpg; kap06_pic01.jpg; kap07_pic01.jpg; kap08_pic01.jpg; kap09_pic01.jpg; kap10_pic01.jpg; kap11_pic01.jpg; kap12_pic01.jpg; kap13_pic01.jpg; kap14_pic01.jpg; kap15_pic01.jpg; 1.gif; 2.gif; 3.gif; 4.gif; 4a.gif; 5.gif; 6.gif; bgndp5std2.gif; bilag01.gif; f16.1.gif; f16.2.gif; f16.3.gif; f16.4.gif; f17.1.gif; f17.2.gif; f17.3.gif; f17.gif; graa.gif; green.gif; kap03_figur01.gif; kap03_figur02.gif; kap03_figur03.gif; kap03_figur04.gif; kap03_figur05.gif; kap03_figur06.gif; kap03_figur07.gif; kap03_figur08.gif; kap09_figur01.gif; kap09_figur02.gif; kap09_figur03.gif; kap09_figur04.gif; kap14_figur01.gif; kap14_figur02.gif; kap14_figur03.gif; kap15.1.gif; kap15_figur01.gif; kap15_figur02.gif; kap15_figur03.gif; pil.gif; pilh.gif; pilnede.gif; pilo.gif; pilv.gif; stdlogo.gif; tom.gif
Den trykte udgaves ISBN: 87-603-1983-6
Den trykte udgaves ISSN: 1399-7386
Publiceringsstandard nr. 1.0


Denne side indgår i publikationen "Uddannelse, læring og demokratisering " som kolofon
© Undervisningsministeriet 2001

 Forsiden  
Til sidens top