Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Bilag 4: Q-Spørgeramme, Learning Resource Centre, North Tyneside College





Nr. Standard Indikator Dokumentation Tidsramme Ansvar
1. Alle hold tilbydes en introduktion til ÅLC Alle hold gennemfører en introduktion til ÅLC Introduktions- program
Analyse af Introduktions- program (del af generel elevevaluering af introduktion)
Ved begyndelsen af hvert skoleår Head of Learning Resources
2. Brugerne får den nødvendige støtte til at gøre dem til selvstændige ÅLC- brugere Brugerud- dannelse tilbydes efter behov Eleverne gennemfører niveau 1 i "Informations- færdigheder"
CD-ROM/ Internet/ OPAC-træning, evalueringer samt unformel feedback
Løbende Head of Learning Resources
3. Brugerne tilbydes materialer, udstyr og faciliteter, som er relevante ift. deres behov Forespørg- sler fra undervi- serne
ÅLC budgetfor- deling til afdelingerne
Ønskekort Retningslinier for ønsker
Budgetter Økonomiske opgørelser
Årligt Head of Learning Resources

Chefgrup- pen

4. ÅLC holder brugerne in- formeret om de materia- ler, som de har bestilt eller reser- veret Forespørgsler besvares

Reserva- tionskort sendt

Materiale opgørelser

Materialer afhentet

Løbende Head of Learning Resources

Biblioteks- assistent

5. Brugerne får mulighed for at give deres mening tilkende om ÅLC’ens ydelser "Kommentar, ros og ris- kasse" anvendes

Involvering i elev fokus- gruppe

Blanketter udfyldt

Feedback fra fokusgruppe- møder

Løbende

Løbende

Head of Learning Resources

Vice- biblio- tekaren

6. ÅLC’et vil spille en aktiv rolle i at under- støtte og påvirke skolens læringsmål ÅLC- medarbejdere deltager i diverse fora på skolen fx pædagogisk råd Mødereferater
Udvikling af ÅLC
Løbende Head of Learning Resources

Vice- biblio- tekaren

7. ÅLC’et vil vedligeholde samarbejdet med rele- vante faglige organisa- tioner og andre udby- dere af læringsres- sourcer Understøtte udviklingen af ÅLC gennem aktiv engagement ift. det eksterne informations- samfund

Praktikantsted

 

 

Faglige forbindelser til Biblioteks- foreningen

Resultater af lokale initiativer

 

 

 


Feedback fra biblioteks- studerende i praktik


Bibliotek- foreningens fagblad Samarbejde med andre skoler og universiteter

Løbende

 

 

 

 

Årligt

 

 

Løbende

Head of Learning Resources

 

 

 

Head of Learning Resources

 

Head of LearningResources

 

Denne side indgår i publikationen "publikationens titel" som kapitel 26 af 28
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top