|
|
Bilag 2: North
Tyneside College Læringscenter Servicecharter
Det er vores mål
Det er målet med læringscentret at støtte hele skolemiljøet og fremme læring ved
at levere en biblioteks- og informationsservice af god kvalitet. Vi vil leve op til dine
behov og levere en service, som vil afspejle god faglig praksis. Sammen med skolens
udtalte mission er det vores mål at bistå med udviklingen af færdigheder, viden og
holdninger, der tilskynder til livslang læring og vækst.
Læringscentrets personale samarbejder med skolens undervisere og ledere om at sikre,
at vores service er fuldt ud integreret med skolens mål.
Vores forpligtelse over for dig
Som bruger af læringscentret kan du forvente:
- at blive betjent af et hjælpsomt, høfligt og venligt personale
- en mulighed for at blive inddraget i servicen gennem studenterfokusgruppen
- en positiv reaktion på din forespørgsel efter information og bistand
- en fair, lige og saglig betjening
- et miljø, der giver dig nem adgang til de tilvejebragte ressourcer.
Servicetilbud
Vi vil
- holde åbent i 49 timer om ugen i de perioder, hvor skolen er åben, og så vidt muligt
i 30 timer om ugen i ferieperioder
- offentliggøre vores åbningstider
- holde dig orienteret om de ressourcer, der er tilgængelige i læringscentret
- holde dig orienteret om de materialer, som du har bestilt eller reserveret
- stille det udstyr og de faciliteter til din rådighed, som du måtte have brug for
- hjælpe dig med at finde al den information, som du måtte have brug for til dine
studier
- opretholde nære kontakter til andre biblioteker og informationstjenester
- tilvejebringe en lang række informations- og læringsmaterialer
- gøre det muligt for dig at gøre uafhængig brug af vores service
- sikre, at de fleste materialer er tilgængelige for dig til at låne med hjem
- give vejledning i brugen af faciliteterne
- give adgang til SWOTSHOP, hvor du kan få hjælp med engelsk, matematik og
studiefærdigheder (se særskilt ark om åbningstid).
Din forpligtelse over for os
Som bruger af læringscentret forventer vi af dig, at du
- arbejder ansvarsfuldt og respekterer andres behov
- taler tyst og undgår støjende og højrøstet adfærd
- stiller bøger og andre ressourcer tilbage på deres rigtige plads, når du er færdig
med at bruge dem
- leverer materialer, som du har lånt tilbage på den dato, der er stemplet på
datosedlen.
Forslag og klager
Hvis du har nogen kommentarer, klager eller ros ifm. den service, der tilbydes af
læringscentret, kan du fortælle os dem ved
- at sige det direkte til et medlem af læringscentrets personale, din vejleder eller
fagleder
- at udfylde et forslagskort* og lægge det i kassen, der er sat op i læringscentret (der
findes også sådanne kasser i informationscentret, receptionen og på Riverside
læringscentret)
- at slutte dig til læringscenterfokusgruppen (nærmere oplysninger fås ved henvendelse)
Hvis du oplyser dit navn og din uddannelse på forslagskortet, vil vi garantere dig, at
vi svarer på alle kommentarer, klager eller ros fra dig inden for ti dage.
Denne side indgår i
publikationen "Åbne læringscentre - hvorfor og hvordan?" som kapitel 24 af 28
© Undervisningsministeriet 2000 |
|