[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

Forord

 

 

Vi snyder os selv fortæller om to projekter på to forskellige skoler. Skolerne og projekterne er meget forskellige, og på mange måder ligner de to skoler og de to projekter måske slet ikke noget, I kender på jeres skole.

Men uanset den store forskel mellem skolerne, det faglige indhold og vore erfaringer rundt om i landet, så ligger vi hver især inde med dele til vores fælles arvegods. Her ligger al den viden og de erfaringer, som vi skal fortælle hinanden om. Her er vores fælles udgangspunkt for den fornyelse, der skal til, for at undervisningen kan sigte mod de krav, der stilles til selvstændige og selvtænkende elever i dag.

I det lys er Vi snyder os selv et bidrag til udviklingen af vores pædagogiske arvegods.

Vi snyder os selv er således ikke nogen køreplan for projektorganiseret arbejde, men vi håber, at de erfaringer og de udsagn, som kommer til udtryk i videoen, kan inspirere eller måske provokere til en diskussion og nogle initiativer. Så er vores projekt lykkedes! ­ held og lykke med jeres.

 

Axel Borregaard Nielsen, EUC Syd, Sønderborg
Kaare Jørgensen, STV ApS, Odense
September 1998



Forsiden | Næste kapitel