![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)
Bilag 1
RINGKJØBING AMT
SOCIAL- OG SUNDHEDSSKOLEN
Vejledning til samarbejdsmodel
NIVEAU I
1. Oplysninger om borgeren:
Beskriv borgeren, du skal samarbejde med - fysisk, psykisk og socialt
- Alder.
- Køn.
- Hvordan ser borgeren ud.
- Livshistorie - brug gerne borgerens egne ord "Jeg har 3 børn...".
- Baggrunden for, at borgeren/familien har brug for hjælp.
- Nuværende situation: - hvilken hjælp ydes/tilbydes
- hvilke hjælpemidler har borgeren
- andet.
Disse oplysninger indsamles via samtale med borger
og evt. pårørende samt
- samarbejdspartnere
- egne observationer
- skriftlige oplysninger om borgeren.
2. Ressourcer og belastninger:
Med udgangspunkt i disse oplysninger opstilles
og begrundes borgerens ressourcer og belastninger:
- På nuværende tidspunkt.
- Tidligere, hvis det har/får betydning for borgerens situation.
3. Bearbejdning:
Beskriv de faglige overvejelser i forhold til punkt
1 og 2.
Gør rede for sammenhænge mellem overvejelserne.
Hvilke behov ser du på baggrund af bearbejdningen.
4. Mål:
Med udgangspunkt i behovene, og i samarbejde med
borgeren, opstilles mål:
- På kort sigt arbejdes på, at borgeren...
- På lang sigt arbejdes på, at borgeren...
5. Handlinger:
Handlingerne beskrives ud fra de opstillede mål.
Beskriv og begrund hvordan handlingerne udføres, herunder hvordan
borgerens ressourcer inddrages.
6. Evaluering:
Hvor langt nåede du i forhold til målene?
Hvordan var samarbejdet med borgeren?
Er du tilfreds med indsatsen?
Ved teoretisk bearbejdning af cases stilles forslag til, hvordan en evaluering
kan gribes an.
17.01.96/SAMARB2/4-3.1/AGK/aa/ip
Forsiden | Forrige Kapitel |
Næste kapitel |