Spørgsmål 3.1 - 3.5

3.1 (5 %)
Redegør for formålet med at udarbejde budgetter.

3.2 (5 %)
Udarbejd et udkast til markedsføringsbidragsbudget for 2. halvår 2009.

De nødvendige oplysninger fremgår af bilag 2.

3.3 (5 %)
Beregn bruttoavanceprocenten for 1. halvår 2009 og den budgetterede bruttoavanceprocent for 2. halvår 2009. Se spørgsmål 3.2.

3.4 (5 %)
Forklar, hvorfor den budgetterede bruttoavanceprocent for 2. halvår 2009 afviger fra bruttoavanceprocenten for 1. halvår 2009. Se spørgsmål 3.3.

3.5 (5 %)
Redegør for nogle mulige årsager til, at likviditeten er forringet i 1. halvår på trods af den stigende omsætning og det større markedsføringsbidrag i samme periode.