Forrige kapitel Til forsiden tom
Krone
Undervisningsministeriets logo







Undervisningsministeriets temahæfteserie

I denne serie udsender Undervisningsministeriet publikationer om generelle eller mere specifikke aktuelle emner. Formålet er at skabe debat og inspirere til udvikling i uddannelserne.

2005:
Nr. 1: Frafald i erhvervsuddannelserne – årsager og forklaringer (internetpublikation) (Erhvervsfaglige uddannelser)

2006:
Nr. 1:Åbne læringsmiljøer i erhvervsuddannelser – læringsforløb og sammenhænge (UVM 7-369) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 2:Praktikuddannelse med elevens læring i fokus – kompetenceudvikling i SOSU-uddannelserne (UVM 7-370) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 3:Entreprenørskab i de videregående uddannelser. Innovation og iværksætteri inden for KVU og MVU (UVM 8-049) (Videregående uddannelser)
Nr. 4:Naturfagene i bevægelse. Når folkeskolelærere udvikler undervisning (internetpublikation) (Grundskolen)
Nr. 5:Vejledning om disciplin, god adfærd og trivsel i folkeskolen – et inspirationshæfte (UVM 5-470) (Grundskolen)
Nr. 6:Tosprogede børns overgang fra dagtilbud til skole – fokus på den sproglige udvikling (internetpublikation) (Grundskolen)
Nr. 7:Undervisning i demokrati – inspiration til grundskoler og ungdomsuddannelser (UVM 5-471) (Grundskolen og ungdomsuddannelser)
Nr. 8:Evalueringskultur på erhvervsskolerne. Hvad, hvorfor og hvordan? (UVM 7-372) (Erhvervsfaglige uddannelser)

Trykte publikationer – som i oversigten er forsynet med et UVM-bestillingsnummer – kan mod betaling af et ekspeditionsgebyr rekvireres hos Nordisk Bog Center eller hos boghandlere. Internetpublikationer kan frit downloades fra www.uvm.dk - til eget brug.

Hvad kendetegner en god evalueringskultur?

I publikationen giver forfatterne deres bud på, hvordan spørgsmålet kan besvares, og inspiration og ideer til, hvordan ledere, lærere og kvalitetsansvarlige på skolerne kan arbejde med at udvikle skolens evalueringskultur.

Publikationen indeholder fi re dele:

  • et forslag til spørgeramme til erhvervsskolernes evalueringskultur
  • en beskrivelse af barrierer i skolernes evalueringskultur
  • en række teser om god evalueringskultur
  • en række råd og vink om god evalueringskultur.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Evalueringskultur på erhvervsskolerne"
© Undervisningsministeriet 2006

Forrige kapitel Til forsiden tom
Til sidens top