|
Styringsanalysen– analyse af uddannelsesområdets styringssystemResumé Hele det kompetencegivende uddannelsesområde – fra ungdomsuddannelser, til korte og mellemlange videregående uddannelser og voksenuddannelser – bliver fra 2007 samlet under Undervisningsministeriet som selvejende institutioner. Det sker som led i kommunalreformen, hvor en række amtslige uddannelsesinstitutioner overgår til statslig selveje med taxameterfinansiering.
Indhold:2. Rapportens opbygning og hovedkonklusioner 3. Præsentation af uddannelses- og institutionsområderne 4. Målsætninger og principper i det selvejebaserede styringssystem 5. Styringsredskaber i det selvejebaserede styringssystem 7. Uddannelsessektorens erfaringer og synspunkter 8. Vurdering af styringssystemet i forhold til uddannelsespolitiske og generelle målsætninger 10. Konklusion om de nye selvejende institutionsområder 11. Forslag til ændringer og justeringer af styringssystemet Bilag Bilag 1: Kommissorium for analyse af uddannelsesområdets styringssystem Bilag 2: Deltagere i udvalget for analyse af uddannelsesområdets styringssystem Bilag 3: Styringsanalysens referencegrupper Komplet indholdsfortegnelse Publikationen er kun udgivet i elektronisk form. Undervisningsministeriet © Undervisningsministeriet 2005 TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE |
||
Til sidens top |