|
OECD-rapport om grundskolen i Danmark - 2004 -Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie nr. 5 - 2004Resumé I 2003/2004 har Uddannelseskomiteen, OECD’s direktorat for uddannelse i forståelse med Undervisningsministeriet gennemført et pilot-review af kvaliteten af og ligheden i resultatet af skolegang i grundskolen i Danmark. OECD’s rapport er offentliggjort i maj 2004. OECD-rapport om grundskolen i Danmark – 2004 indeholder dels baggrundsrapporten for ekspertrapporten, dels selve ekspertrapporten. De to rapporter er efter aftale med OECD oversat fra engelsk og bringes i denne publikation i Undervisningsministeriets danske opsætning.
Indhold:Del 1: Baggrundsrapport I Danmark – Et moderne land i global sammenhæng III Grundlæggende samfundsmæssige værdier IV Den administrative basis for uddannelsessystemet V Decentralisering i forandring VI Nylige ændringer i skolepolitikken VII Resultatet af skolegang i Danmark VIII Omsætning af kvalitets- og lighedspolitik til praksis BILAG 1 – Komparativ statistik (Danmark og andre OECD-medlemslande) BILAG 3 – Privatskoler i Danmark Del 2: Ekspertrapport 1. Sammenfatning og anbefalinger 2. Baggrund for reviewet: Sammenhæng og overvejelser 3. Styrker ved de ældste klasser i grundskolen 4. Svagheder ved de ældste elever i grundskolen Komplet indholdsfortegnelse Undervisningsministeriet © Undervisningsministeriet 2004 TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE |
||
Til sidens top |