Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Kreativitet, produktion og identitet

- fra produktionsskole til erhvervsuddannelse




Den trykte publikations forside

Resumé

På produktionsskolerne er værkstedsbaseret oplæring en central og vigtig del af skolens praksis.
Værkstedsbaseret undervisning byder deltagerne at indtræde i et forpligtende arbejdsfællesskab, hvor den unge fagligt skal bidrage til løsning af værkstedsopgaver og socialt skal bidrage til samarbejdet på værkstedet.

Publikationen præsenterer resultaterne af en forskningsbaseret undersøgelse af læreprocesser på produktionsskoler.

Erfaringer og resultater kan bruges i tilrettelæggelsen af mere praksisorienterede undervisningsforløb i erhvervsuddannelser til fordel for bogligt mindre stærke elever.
Publikationen kan bestilles via boghandlere eller direkte hos Nordisk Bog Center: ISBN 978-87-603-2721-6, telefonnummer: 56 36 40 40, faxnummer: 56 36 40 39 eller e-post: ekspedition@nbcas.dk.

 


Indhold:

Forord
Resume
Introduktion
Tendenser i forskningen inden for produktionsskoleområdet
Hvad kendetegner de elever, der går på produktionsskole?
Kvalitative analyser af produktionsskolens organisering og pædagogiske virke
Produktionsskoleelever om læring
Hvad kan de unge bruge produktionsskoleopholdet til efterfølgende?
Opsamling og diskussion
Appendiks: Nærmere præsentation af dataindsamling
Litteratur

Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (222 kB)
Hele publikationen i PDF-format (2.2 MB)


Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 3392 5000

© Undervisningsministeriet 2008
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

grøn streg

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top