Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Åbne læringsmiljøer i erhvervsuddannelser

- læringsforløb og sammenhænge




Den trykte publikations forside

Resumé

Publikationen giver gennem konkrete eksempler fra flere erhvervsskoler et billede af fordele og ulemper i organisering og styring af åbne læringsmiljøer og individuelle læringsforløb. Der er eksempler på, hvordan skoleafdelinger og lærerteam gør det muligt for den enkelte elev at skabe sig fagligt overblik og sammenhæng i sit uddannelsesforløb. Og der er eksempler på modeller for, hvordan lærerne kan håndtere vejledningen i åbne læringsmiljøer.

 

Indhold:

Forord

1. Indledning

2. Hvorfor åbne læringsmiljøer?

3. Hvad kaldes de åbne miljøer, og hvad dækker navnene over?

4. Hvordan fungerer et åbent læringsmiljø?

5. Hvordan styres processerne i åbne læringsmiljøer?

6. Udfordringer i de åbne læringscentre for lærere og elever

7. Modeller som støtter sammenhænge i åbne læringsmiljøer

8. Parametre for lærerarbejdet i åbne læringsmiljøer

9. Konklusion og perspektivering

10. Litteratur


Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (114 kB)
Hele publikationen i PDF-format (1.664 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe's hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 3392 5000

© Undervisningsministeriet 2006
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

grøn streg

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top