Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo







Litteratur

Banff, Poul-Erik og Gunnar Eggert Jørgensen: Elevplan i praksis, Undervisningsministeriet, 2004 (http://static.uvm.dk/publikationer/2004/ elevplanipraksis/)

Dahler-Larsen, Peter: Den rituelle refleksion – om evaluering i organisationer, Syddansk Universitetsforlag, 2003

Dahler-Larsen, Peter: Evalueringskultur – et tiltrækkende begreb? I: Unge Pædagoger Nr. 2/3, København, 2005

Dibbern Andersen, Ole og Erling Petersson: Evaluering og læreprocesser, Undervisningsministeriet, 1997 (http://www.uvm.dk/ gammel/lproces.pdf og http://static.uvm.dk/publikationer/1998/vaerktoej/)

Evalueringskultur – forandringskultur. Temanummer af tidsskriftet Unge Pædagoger, København 2005

Fullan, Michael og Andy Hargreaves: Hvad er værd at kæmpe for – i skolen? Samarbejde om forbedring, Forlaget Klim, 2003

Guldberg, Stig, Jesper Piculell og Lars Stegsted Rasmussen: Ledelse og lokal undervisningsplanlægning – kvalitet i skolens grundydelser, Undervisningsministeriet, 2001 (http://static.uvm.dk/publikationer/2001/ledelse/)

Hiim, Hilde og Else Hippe: Didaktik for fag- og professionslærere, Gyldendal, 2005

Løve, Tove: Elevsamtalen – fra samtaleark til uddannelsesplan, Kroghs Forlag, 2001

Madsen, Claus: Skabelse af en evaluerings- og forbedringskultur – en ledelsesopgave. I: Unge Pædagoger nr. 2/3, København, 2005

Madsen, Claus: Evaluering på teamniveau. I: Fleksibel læring nr. 2, Dafolo Forlag, 2005

Rasmussen, Jens: Evaluering. I: Lars Jacob Muschinsky og Karsten Schnack (red.): Pædagogisk opslagsbog, Christian Ejlers Forlag, 2001

Skov, Poul: Evaluering – perspektiver og processer. I: Signe Holm-Larsen, Susanne Wiborg og Thyge Winther-Jensen (red.): UNDERVISNING OG LÆRING – Almen didaktik og skolen i samfundet, 2. reviderede udgave, Kroghs Forlag, 2005

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Evalueringskultur på erhvervsskolerne"
© Undervisningsministeriet 2006

Forrige kapitel Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top