Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Praktikum i praksis

- aktivering af skole-virksomhedssamspillet



Den trykte publikations forside

Resumé

Praktikum er en virtuel verden, som efterligner virkelighedens verden, og hvor eleverne lærer ved at gennemføre projekter, der simulerer og forenkler praksis, eller ved at deltage i projekter i den virkelige verden under tæt vejledning. Praktikum-modellen, hvor praktikvirksomhedens virkelighed videreføres på og beriger skoleopholdene, er nu afprøvet inden for nogle erhvervsuddannelser. I publikationen præsenteres elevernes, virksomhedernes og skolens erfaringer med Praktikum.

 


Indhold:

Forord

Indledning

1. Kritik af vekseluddannelsessystemet

2. Praktikum som svar på kritikken

3 Undervisning i Praktikum

4. Evaluering af Praktikum

5. Erfaringer med Praktikum i drift

6. Opsamling og konklusioner

Litteratur

Bilag 1: Kort redegørelse for Thomas Dicksons designbegreb

Bilag 2: Midtvejsevaluering


Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (115 kB)
Hele publikationen i PDF-format (4.368 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 3392 5000

© Undervisningsministeriet 2004
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

grøn streg

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top