Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Rapport fra Højskoleudvalget

- December 2004



Den trykte publikations forside

Resumé

På grund af fald i antallet af elever har Højskoleudvalget drøftet folkehøjskolens placering i det danske samfund. Udvalget peger i sin rapport på en række nye muligheder for folkehøjskolens rolle i forhold til den enkelte og i forhold til det samfund, skoleformen er en del af. Udvalget ønsker at fastholde folkehøjskolens frie placering og peger på en lang række samarbejdsmuligheder, som skoleformen kan udnytte mere intensivt fremover.

 


Indhold:

FORORD

INDLEDNING

1. RESUMÉ

2. KOMMISSORIUM OG MEDLEMMER

3. UDFORDRINGER

4. HOVEDSIGTET

5. REALKOMPETENCE

6. VEJLEDNING AF ELEVER

7. FORMELLE UDDANNELSER PÅ HØJSKOLER

8. KURSER FOR ELEVER MED SÆRLIGE FORUDSÆTNINGER

9. INTEGRATION AF FLYGTNINGE OG INDVANDRERE

10. HØJSKOLEØKONOMI OG DELTAGERBETALING

11. HØJSKOLERNE OG LOKALSAMFUNDET

12. FORHOLDET MELLEM KORTE OG LANGE KURSER

13. REGELFORENKLING

14. VILKÅR FOR HUSHOLDNINGS- OG HÅNDARBEJDSSKOLER

15. MINDRETALSUDTALELSE

16. BILAG


Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (196 kB)
Hele publikationen i PDF-format (944 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 3392 5000

© Undervisningsministeriet 2005
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

grøn streg

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top