Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Statistik om erhvervsfaglige uddannelser 2004




Forside

Resumé

Publikationen har til formål at give læseren et overordnet billede af elevbevægelser i de erhvervsfaglige uddannelser. Der er mulighed for selv at hente flere supplerende oplysninger, da der i publikationen via de fleste af enkelte tabeller er adgang til en dynamisk database (Undervisningsministeriets Nøgletalsdatabase), hvor læseren selv kan afgrænse andre dimensioner end dem, som er valgt i tabellen. De statistiske oplysninger i publikationen omfatter både centrale elevoplysninger (tilgang, bestand, fuldførte og afbrudte, køn og alder) og elevoplysninger om fuldførelsesprocenter, fuldførelsestid, frafaldstid, overgangsmønster til anden uddannelse, som indgår som oplysninger i fx Undervisningsministeriets tilsynssystem. Elevoplysningerne vises enten over en treårig periode: 2000-2002 eller over en tiårsperiode med tal alene for 1993 og 2002. Publikationen indeholder uddannelsesstatistiske data, som bygger på indberetninger fra institutioner med erhvervsfaglige uddannelser til Danmarks Statistik. Hertil kommer resultater fra forskellige uddannelsesstatistiske modeller, som er udviklet af UNI•C Statistik & Analyse.

 


Indhold:

Forord og resume

1. Elevstrømme: Tilgang, bestand, fuldførte og afbrudte

2. Køn og alder

3. Indvandrere og efterkommere

4. Fuldførelsesprocenter

5. Fuldførelsestid og frafaldstid

6. Overgangsmønster for elever med afgang på de erhvervsfaglige uddannelser

Bilag:


Komplet indholdsfortegnelse
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (207 kB)
Hele publikationen i PDF-format (422 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 3392 5000

© Undervisningsministeriet 2004
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

grøn streg

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top