Til næste side
 
Undervisningsministeriets logo

Evaluering af personlige kompetencer i sosu

- de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser


 

I den nye bekendtgørelse for de grundlæggende social og sundhedsuddannelser, der blev ændret med reformen fra 2002, defineres erhvervsfaglig kompetence som en enhed af faglige og personlige kompetencer. Det stærke fokus på de personlige kompetencer er noget nyt - og specielt er det noget nyt, at også de personlige kompetencer skal evalueres.

Formålet med denne lille håndbog er primært at kvalificere den bedømmelse af de personlige kompetencer, der skal se ved uddannelsernes afsluttende prøver. Og desuden at inspirere de skoler, der skal tilrette uddannelserne, så arbejdet med udviklingen af de personlige kompetencer bliver tydeligt for elever, lærere og praktiksteder.

Indholdsfortegnelse:

Forord
1 Begreber fra bekendtgørelsen
2 Faglige kompetencer i de afsluttende prøver
3 Faglige og personlige kompetencer i de afsluttende prøver
4 Nyttige overvejelser for den enkelte skole
5 Litteratur
6 Bilag

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen med grafik og layout
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.


Til næste side

Til sidens top