Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Nyt AMU


- med brugeren i centrum

 

Aldrig før har det danske arbejdsmarked ændret sig så hurtigt som i disse år.
Det stiller store krav til virksomhedernes og medarbejdernes fleksibilitet og omstillingsevne, og det stiller krav om, at den erhvervsrettede uddannelsesindsats hele tiden er relevant i forhold til nye teknologier, ændrede produktionsprocesser og nye måder at organisere arbejdet på.

Da Regeringen ved sin tiltræden i november 2001 flyttede AMU til Undervisningsministeriet var formålet da også at skabe et dynamisk samspil mellem de erhvervsrettede grund-, voksen- og efteruddannelser. I de forløbne to år har der været arbejdet intensivt på at skabe rammer for, at den fremtidige uddannelsesindsats bliver så målrettet og fleksibel, at den kan imødekomme den store variation, der er i virksomhedernes og medarbejdernes behov for kompetenceudvikling.

Publikationen fortæller nærmere om det nye fleksible AMU-koncept, om det øgede samspil mellem den erhvervsrettede grund-, voksen- og efteruddannelsesindsats og om, hvordan den ændrede økonomistyring og den nye institutionsstruktur understøtter AMU-konceptet.

 

Indhold:

Forord 

I. Nyt fleksibelt AMU-koncept
II. Øget samspil mellem erhvervsuddannelser og arbejdsmarkedsuddannelser
III. Ændret økonomistyring understøtter AMU-konceptet
IV. Ny institutionsstruktur understøtter AMU-konceptet

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

 

 Næste kapitel
Til sidens top