Bedre institutioner til bedre uddannelser
|
I publikationen redegør undervisningsministeren for den
institutionspolitik, der skal bidrage til at realisere
regeringens visioner på uddannelsesområdet. Publikationen
indgår som led i opfølgningen på regeringens handlingsplan for
Bedre Uddannelser (juni 2002).
Det er på institutionerne, at visionerne skal omsættes til
praktisk virkelighed. Bedre institutioner er derfor en hjørnesten i visionen om bedre
uddannelser.
Institutionsstyringen skal videreudvikles, så fokus på
institutionernes kvalitet og resultater øges.
|
Indhold:
Forord
Målsætninger og indsatsområder
Institutionspolitiske målsætninger
Outputstyring - styringsinstrumenter og indsatsområder
Fra decentraliseringens 1. til 2. generation
Decentraliseringens 1. generation
Fokusskifte til output - 2. generation
Hidtidige outputorienterede styringsinstrumenter
Pejlemærker for øget outputstyring
Fremtidige styringsinstrumenter og indsatsområder
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format
(Adobe Acrobat)
Se også: Bedre institutioner til bedre
uddannelse. Baggrund og analyse
Undervisningsministeriet Frederiksholms
Kanal 21 1220 København K Telefon 3392 5000
© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit
anvendes.
|