Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Samarbejdet mellem elev og skole

- udsatte elever i erhvervsuddannelse



[Billede: Her ses publikationens forside.] Erhvervsuddannelserne skal kunne rumme både de ressourcestærke og de mindre ressourcestærke elever. Det er intentionen, men erfaringer viser, at de ressourcesvage elever stadigvæk er særligt udsatte og i fare for at droppe ud af deres uddannelsesforløb.

Forfatterne giver i dette hæfte ideer og inspiration til, hvordan lærerne og de udsatte elever i det faglige samarbejde kan arbejde med og drage nytte af elevens personlige uddannelsesplan, vejledning, faglig fortælling, faglig skrivning og portfolio, så eleverne bliver fastholdt og bedre i stand til at gennemføre en uddannelse.

Denne serie af hæfter indeholder inspiration, praktiske eksempler og værktøjer til skolernes arbejde med at udvikle og dygtiggøre lærere og mellemledere på erhvervsskolerne.

Indhold:

Forord
1. Indledning
2. Resume
3. De udsatte elever - et forsøg på at indkredse begrebet "svag elev".
4. Samarbejdet med de udsatte elever
5. Identifikation af de udsatte elever
6. Erhvervsfaglig didaktik og etik
7. Litteratur

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2002
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.


 

 Næste kapitel
Til sidens top