Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

God praksis i eud-grundforløb



[Billede: Her ses publikationens forside] I seks cases giver hæftet eksempler på god praksis i skolernes arbejde med seks centrale aspekter af erhvervsuddannelsesreform 2000.

De seks aspekter i fokus er: 1) Løbende optag, 2) Fleksible moduler, 3) Grundfagenes placering i grundforløbet, 4) Differentiering af elevernes medansvar for egen læring, 5) Kontaktlærersamtalen og uddannelsesbogen og 6) Indsatsen mod frafald.

Forfatterne har som udgangspunkt, at den gode praksis er bedre end den hidtidige, men ikke nødvendigvis god nok. Den gode praksis opnås ikke en gang for alle. Den kræver løbende ændring og videreudvikling.

Indhold:

Forord
1. Indledning
2. Flere små hold på holdet - løbende optag i grundforløbet
3. Fleksible moduler i en fast struktur
4. Mellem mål og middel - om god praksis i forbindelse med grundfagenes placering i grundforløbene
5. Medansvar for egen læring
6. Kontakt og kontrakt
7. Sundhed og social forankring - et projekt om forebyggelse af frafald
8. Samlet vurdering - forudsætninger og betingelser for udvikling af god praksis
Summary

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2002
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.


 

 Næste kapitel
Til sidens top