|
|
Kolofon
Titel: Vejledning om PPR - pædagogisk-psykologisk rådgivning
Forfattere: Arbejdsgruppen har bestået af: Skolekonsulent Gull-Maj
Svenningsen, Osted; Afdelingsleder Lene Jørgensen, Karlebo; Afdelingschef Poul Schou,
Ribe; Børne- og Ungechef Bjarne Nielsen, Jægerspris; Ledende skolepsykolog Birgitte
Engberg, Helmstedt, Fredensborg Humlebæk; Seminarielektor Henrik Fischer, København;
Pædagogisk psykolog Bente Støvring, Dianalund; Sekretær Birgitte Glass,
Undervisningsministeriet; Pæd. kons. Bo Ørsnes, Undervisningsministeriet;
Udgiver: 463 Undervisningsministeriet, Uddannelsesstyrelsen
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: 463 Undervisningsministeriet
Serie: Publikationen indgår i Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie som
nr. 1-2000
Emneord: Pædagogisk-psykologisk rådgivning
Resumé: Det kræver dialog mellem brugere og beslutningstagere og en
bevidst og langsigtet planlægning af virksomheden at opnå den nødvendige kvalitet i den
pædagogisk-psykologiske rådgivning.
Denne vejledning er et værktøj til dette arbejde, samtidig med at den påpeger de
opgaver, der skal løses for at sikre børn, unge og deres forældre de samme rettigheder,
uanset hvor i landet de bor. Der er mange måder at løse denne opgave på, afhængigt af
de valg der træffes i kommunerne om PPR's organisation, opgavefelt, samarbejdsstruktur,
personale og ikke mindst udviklingsretning.
Vejledningen giver ud over de lovpligtige opgaver en række bud på valgmulighederne
inden for de forskellige områder. Vejledningen er et resultat af PPR-projektet, som
Undervisningsministeriet igangsatte i 1994 for at få udredt, om vi overalt i landet havde
fået udviklet en pædagogisk-psykologisk rådgivning, der kunne imødekomme de ændrede
behov for rådgivning, som samfundsudviklingen havde medført og samtidig kunne
tilvejebringe forslag og inspiration til den fortsatte udvikling af PPR. I 1997
resulterede projektet i 'Afsluttende rapport og handlingsplan', der beskrev PPR's
funktion, kvalitetskriterier for PPR og handleforslag til den fortsatte udviklingsproces.
'Vejledning om PPR pædagogisk-psykologisk rådgivning' er et af de centrale
handleforslag, der nu er blevet til virkelighed.
Sprog: Dansk
URL: http://www.uvm.dk/pub/2001/ppr
Den elektroniske udgaves ISBN: ISBN 87-603-1765-5
Den elektroniske udgaves ISSN: ISSN 1399-7394
Pris for den elektroniske udgave: 0 DKK
Bestillingsnummer: UVM 5-358
Version: 1.0
Versionsdato: 22/1 2001
Publikationsstandard nummer: 1.0
Formater: html;gif;jpg
Inventarliste: hel.htm; 1.htm; 10.htm; kolofon.htm; 2.htm; 3.htm; 4.htm;
5.htm; 6.htm; 7.htm; 8.htm; 9.htm; index.html; indhold.htm; index.html; bgndp5std2.gif;
green.gif; graa.gif; pilh.gif; pilnede.gif; pilo.gif; pilv.gif; stdlogo.gif; tom.gif;
forside.gif; 1.gif; 2.gif; 3.gif; 4.gif; 5.gif; 6.gif; 7.gif; 8.gif; 9.gif; 10.gif;
11.gif; 12.gif; 13.gif; 14.gif; 15.gif; 16.gif; 17.gif; 18.gif; 19.gif; 20.gif; 21.gif;
22.gif; 23.gif; 24.gif; 25.gif; 26.gif; 27.gif; 28.gif
Den trykte udgaves ISBN: ISBN 87-603-1763-9
Den trykte udgaves ISSN: ISSN 1399-2260
Publiceringsstandard nr. 1.0
Denne side indgår i
publikationen "Vejledning om PPR - pædagogisk-psykologisk rådgivning"
som kolofon
© Undervisningsministeriet 2000 |
|